  • 1. Data: 2010-06-25 10:21:09
    Temat: Gniazdko RTV+SAT a RTV+Data
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@s...com>

    Witam,

    od niedawna mam internet przez kablówkę. Monter dociągnął mi kabel z
    klatki do mieszkania, zarobił końcówkę F i... wetknął do modemu.
    Chciałem to teraz przerobić sobie porządniej - założyć sobie gniazdko
    RTV z wyjściem F. I teraz się okazuje, że są dwa rodzaje takich gniazdek
    z wyjściem F: SAT i Data. Logicznie przyjmując potrzebuję gniazdka Data,
    ale one są droższe, więc moje pytanie - czy SAT i Data czymś się różnią,
    czy to jest tylko dla picu?

  • 2. Data: 2010-06-25 11:31:57
    Temat: Re: Gniazdko RTV+SAT a RTV+Data
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 25.06.2010 12:21, schrieb Tomasz Wójtowicz:
> [...]
    > z wyjściem F: SAT i Data. Logicznie przyjmując potrzebuję gniazdka Data,
    > ale one są droższe, więc moje pytanie - czy SAT i Data czymś się różnią,

    Różnią się filtrem.

    Waldek

  • 3. Data: 2010-06-26 08:55:11
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > czymś się różnią, czy to jest tylko dla picu?

    siakis kanal zwrotny musi miec to to, zobacz na dipol.pl na pewno cos o tym
    maja by pomoc Ci zrobic instalacje poprawnie.

  • 4. Data: 2010-06-26 11:36:43
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

> [...]
    > gniazdka Data, ale one są droższe, więc moje pytanie - czy
    > SAT i Data czymś się różnią, czy to jest tylko dla picu?

    Nie napisałeś do którego z wyjść chcesz podłączyć ten modem,
    więc zakładam że wyjścia SAT. W takim układzie nie zadziała,
    bo to wyjście ma filtr górnoprzepustowy >950 MHz (mniej
    więcej). Natomiast modem używa zapewne kanału zwrotnego
    (5-65 MHz), więc siłą rzeczy... sam widzisz :-).

  • 5. Data: 2010-06-26 14:24:36
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@s...com>

    W dniu 2010-06-26 13:36, Robert_J pisze:

> [...]
    > filtr górnoprzepustowy >950 MHz (mniej więcej). Natomiast modem używa
    > zapewne kanału zwrotnego (5-65 MHz), więc siłą rzeczy... sam widzisz :-).

    Chodziło mi o to, że w sklepach jest pełno gniazdek RTV+Sat, natomiast
    RTV+Data tylko na zamówienie i w dodatku drożej niż RTV+Sat, ale już
    widzę, że potrzebuję jednak RTV+Data.

    Dziękuję wszystkim za pomoc.

  • 6. Data: 2010-06-28 07:58:08
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Chodziło mi o to, że w sklepach jest pełno gniazdek
    > RTV+Sat, natomiast RTV+Data tylko na zamówienie i w
    > dodatku drożej niż RTV+Sat, ale już widzę, że potrzebuję
    > jednak RTV+Data.

    Spróbuj jeszcze poszukać gniazda 2xTV. Wyjście TV puszcza
    5-860 MHz, więc powinno zadziałać.

  • 7. Data: 2010-06-28 08:24:10
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:i09kms$fvf$1@news.onet.pl,
    Robert_J <d...@o...pl> nabazgrał:

    > Spróbuj jeszcze poszukać gniazda 2xTV. Wyjście TV puszcza
    > 5-860 MHz, więc powinno zadziałać.

    Sprawdzałeś, czy przypuszczasz teoretycznie?

    --
    Włodek

  • 8. Data: 2010-06-28 08:35:58
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "Robert_J" <d...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > górnoprzepustowy >950 MHz (mniej więcej). Natomiast modem używa zapewne
    > kanału zwrotnego (5-65 MHz), więc siłą rzeczy... sam widzisz :-).

    Nie wierze ze tam jest jakis filtr gornoprzepustowy. trzeba pamietac z
    gniazdko SAT przepuszcza takze DC i to o calkiem sporym natezeniu.

    c.

  • 9. Data: 2010-06-28 09:21:46
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 28.06.2010 10:35, schrieb Cezar:

    > "Robert_J" <d...@o...pl> wrote in message

    > Nie wierze ze tam jest jakis filtr gornoprzepustowy. trzeba pamietac z
    > gniazdko SAT przepuszcza takze DC i to o calkiem sporym natezeniu.

    Jest, jest. Właściwie jest to filtr pasmowo-zaporowy, który przepuszcza
    częstotliwości poniżej 100kHz i powyżej 950MHz.

    A do data to wystarczy dodać rozdzielacz x2 przed gniazdkiem. Najlepiej
    asymetryczny: więcej do telewizora, mniej do data.

    Waldek

  • 10. Data: 2010-06-28 11:34:54
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Sprawdzałeś, czy przypuszczasz teoretycznie?

    Potrafię czytać ;-).
    Zakres częstotliwości toru wejścia 5 ÷ 862 MHz
    Zakres częstotliwości toru TV 5 ÷ 70, 120 ÷ 862 MHz
    Zakres częstotliwości toru R 88 ÷ 108 MHz