  • 1. Data: 2010-06-25 16:22:06
    Temat: PC-104 z czym się to je?
    Od: Artur Białkowski <a...@g...com>

    Witam,
    czy ktoś ma może jakieś zwarte źródło wiedzy (książka, strona www)
    czym jest PC104? Chciałbym się dowiedzieć z czym się to je itp. Jednak
    po skorzystaniu z google mam jeszcze większy mętlik w głowie (spory
    szum informacyjny tam jest).

    Pozdrawiam, Artur

  • 2. Data: 2010-06-25 16:25:39
    Temat: Re: PC-104 z czym się to je?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Artur Białkowski napisał:

> [...]
    > czym jest PC104? Chciałbym się dowiedzieć z czym się to je itp. Jednak
    > po skorzystaniu z google mam jeszcze większy mętlik w głowie (spory

    pc104.org nie jest wystarczająco zwarte?

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2010-06-26 04:31:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Artur Białkowski" <a...@g...com> wrote in message
    j.googlegroups.com...
> [...]
    > czym jest PC104? Chciałbym się dowiedzieć z czym się to je itp. Jednak
    > po skorzystaniu z google mam jeszcze większy mętlik w głowie (spory

    A co konkretnie chcesz zrobić?
    To po prostu równoległa szyna procesora.
    Coś ala dawna ISA w pecetach...

  • 4. Data: 2010-06-26 18:26:39
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Pszemol wrote:

    > "Artur Białkowski" <a...@g...com> wrote in message
    j.googlegroups.com...

    > A co konkretnie chcesz zrobić?
    > To po prostu równoległa szyna procesora.
    > Coś ala dawna ISA w pecetach...

    To jest ISA lub ISA + PCI w nowych modułach. Te same sygnały, tylko inna
    wtyczka. No i nie potrzebny jest backplane, bo można jedno na drugim
    przygnieździć.

    Waldek

  • 5. Data: 2010-06-27 04:59:24
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Waldemar Krzok napisał:

    > To jest ISA lub ISA + PCI w nowych modułach. Te same sygnały, tylko inna
    > wtyczka. No i nie potrzebny jest backplane, bo można jedno na drugim
    > przygnieździć.

    Chyba wręcz jest to głównie standard mechaniczny - pecet jak pecet,
    żadnych fajerwerków, zwykle dosyć konserwatywny procesor i chipset tyle
    że często z selekcjonowanych partii - większość sprzętu w tym
    standardzie to jednak tzw. "standard przemysłowy" - większa odporność
    klimatyczna, bez zastrzeżenia ze strony producenta że jedynie do domu i
    biura. Tyle że płyta dosyć mała a rozszerzenia nie na sztorc tylko
    warstwowo się łączy. Pamiętam ten standard z czasów kiedy modne było
    dłubanie "komputerów nasobnych" - z wejściem większej mocy PDA a później
    wręcz UMPC fabrycznych, w tym wręcz w klasie handheld temat "komputera
    nasobnego"zniknął.

    --
    Darek