  • 1. Data: 2010-07-04 21:25:06
    Temat: montaż radia
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    Witam,

    montowali mi radio w samochodzie
    prosiłem, zeby właczało sie wraz z odpaleniem silnika

    niestety nie włącza się
    a jak zgaszę silnik
    to radio wyłącza się (jakby brak prądu - zegar się zeruje)

    ten sam majster montował bluetooth
    :)
    bluetooth się nie wyłącza (działał 1 dzień)

    pytanie...

    co w przypadku 1 i przypadku 2
    mógł spartolić? jutro jadę na poprawkę, ale chciałbym wiedzieć, co mój
    zbatonić..

    --
    pozdros
    icek

  • 2. Data: 2010-07-04 21:29:11
    Temat: Re: montaż radia
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-07-04 21:25, icek2 pisze:
> [...]
    >
    > niestety nie włącza się
    > a jak zgaszę silnik
    > to radio wyłącza się (jakby brak prądu - zegar się zeruje)
    (...)
    Zamienione 2 przewody w kostce.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 3. Data: 2010-07-04 21:45:05
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    Artur Maśląg pisze:

    > (...)
    > Zamienione 2 przewody w kostce.

    a bluetooth który się nie wyłącza
    po wyłączeniu silnika? też zamienione 2 przewody?

    --
    pozdros
    icek

  • 4. Data: 2010-07-04 22:02:13
    Od: Andrzej Wrocław <a...@w...pl>

    Użytkownik icek2 napisał:

    > a bluetooth który się nie wyłącza
    > po wyłączeniu silnika? też zamienione 2 przewody?

    z blutufem to huj wie daj schemat kostki to sie zobaczy, z kąd niby mamy
    wiedziec jak ktoś to gówno podłączył? jesli BT to moduł podłanczany do
    radia to jeszcze inna historia, na ten moment masz zamienione 2 przewody
    na kostce odnosnie problemow z radiem

  • 5. Data: 2010-07-04 22:08:30
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Andrzej Wrocław" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wiedziec jak ktoś to gówno podłączył? jesli BT to moduł podłanczany do
    > radia to jeszcze inna historia, na ten moment masz zamienione 2 przewody

    dokładnei rzecz biorąc zamienione jest zasilanie z podtrzymaniem.

    W wielu samochodach (np. Opel) jest ten problem i wystarczy zamienić keble,
    zwykle jest to zółty i czerwony i wszytsko dziala jak należy.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 6. Data: 2010-07-04 22:11:06
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > W wielu samochodach (np. Opel) jest ten problem i wystarczy zamienić
    > keble, zwykle jest to zółty i czerwony i wszytsko dziala jak należy.

    tak sobie pomyslalem,z e jesli BT jest faktycznie podłączany do radia, to
    zamiana zasilania w radiu rozwiąże też problem BT.

    Jesli BT jest zasilany z radia, tzn ze powinien dzialac, gdy radio jest
    włączone, a jesli radio podłączone jest tak, ze podtrzymanie jest na
    zasilaniu, a zasilanie na podtrzymaniu, to radio będzie dzialać tylko jak je
    włączysz, a BT będzie dzialać cały czas.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 7. Data: 2010-07-04 22:16:23
    Od: Andrzej Wrocław <a...@w...pl>

    Użytkownik Kuba (aka cita) napisał:
> [...]
    > zasilaniu, a zasilanie na podtrzymaniu, to radio będzie dzialać tylko
    > jak je włączysz, a BT będzie dzialać cały czas.

    moze mechanior podłączył podtrzymanie pamięci radia do zasilania BT?

  • 8. Data: 2010-07-04 22:54:58
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > moze mechanior podłączył podtrzymanie pamięci radia do zasilania BT?

    mysle, ze bezmózgowy mechanior (albo jakiś jego uczeń) w ogole sie nie
    zastanawiając i nie używając mózgu po prostu nie zwrócił uwagi na zailanie,
    wpiął kostki i na tym sie skonczylo.
    A w niektórych autach isntalacja jest odwrotnie i m.in. stąd bardzo często
    między kostką ISO a radiem są jeszce wtyki, gdzie mozna zamienic zasilanie z
    potrzymaniem - a to w zupełności wystaczy.
    Jesli teoria, ze BT współpracuje z radiem jest słuszna, to zasilanie też
    moze być z radia, a jesli zasilanie i podtrzymanie będą zamienione - to BT
    nie bedzie sie wyłączać, bo bierze prąd z podtrzymania, a tam jest stałe +12

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 9. Data: 2010-07-05 06:50:43
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    Kuba (aka cita) pisze:

> [...]
    > zasilanie z potrzymaniem - a to w zupełności wystaczy.
    > Jesli teoria, ze BT współpracuje z radiem jest słuszna, to zasilanie też
    bt podłączone do radia by było wyciszanie - tyle "widze/słysze"
    jak wpiete w kostke to nie wiem.
    > moze być z radia, a jesli zasilanie i podtrzymanie będą zamienione - to
    > BT nie bedzie sie wyłączać, bo bierze prąd z podtrzymania, a tam jest
    > stałe +12

    manual do montazu radia jest tutaj:
    http://safemanuals.com/annexe_INSTALLATION%20INSTRUC
    TIONS_BLAUPUNKT_SAN%20REMO%20MP26-_M.htm
    (strona 12)

    a bt to prosta nokia ck-7w
    http://www.google.pl/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0C
    BUQFjAA&url=http%3A%2F%2Fnds1.nokia.com%2Fphones%2Ff
    iles%2Fguides%2FNokia_CK-7W_UG_pl.pdf&ei=YmQxTOu-CKO
    eOI6VsPAB&usg=AFQjCNFs0RwXdxGvvaOK5MJWpR-vbXoi_A

    --
    pozdros
    icek

  • 10. Data: 2010-07-05 17:18:57