  • 1. Data: 2010-10-22 15:33:21
    Temat: nakleja rejestracyjna
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Mam takie pytanie, poprosiłem moja kochaną żonę aby umyła przednią szybę
    w kupionym aucie - bo skoro mam przykleić naklejkę rejestracyjną to
    najlepiej na czystą szybę. Niestety z tej radości od razu nakleiła tą
    naklejkę, problem w tym, że w lewym dolnym rogu. Nie mam żadnych kartek
    z naklejki (zostały wyrzucone), a pewnie tam było napisane jak i gdzie
    ma być ta naklejka. Wszyscy mają w prawym dolnym rogu.
    Czy faktycznie tak ma być czy to tylko sugestia. Jeżeli mam źle
    przyklejoną to ile może kosztować nowa naklejka?

    Ariusz

  • 2. Data: 2010-10-22 15:36:45
    Temat: Re: nakleja rejestracyjna
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    nikt sie nie przyczepi.
    ja mam w prawym ale górnym rogu. raz sie policmajster zapytal czemu tam i
    tyle.

  • 3. Data: 2010-10-22 15:50:20
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > Czy faktycznie tak ma być czy to tylko sugestia. Jeżeli mam źle
    > przyklejoną to ile może kosztować nowa naklejka?

    jak CI bardzo przeszkadza to jedz do firmy co wymienia szyby to Ci przekleją

    Icek

  • 4. Data: 2010-10-22 15:58:14
    Od: Tatanka <t...@w...pl>

    On 22 Paź, 15:36, Michał Gut
    <m...@w...pl> wrote:
    > nikt sie nie przyczepi.
    > ja mam w prawym ale górnym rogu. raz sie policmajster zapytal czemu tam i
    > tyle.

    Prawo jest jasne:

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
    z dnia 22 lipca 2002 r.
    w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów.
    (Dz. U. z dnia 21 sierpnia 2002 r.)

    § 30. 1. Pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, oznacza się
    nalepką kontrolną, o której mowa w § 6, na której jest umieszczony
    numer rejestracyjny pojazdu.
    2. Pojazd, o którym mowa w ust. 1, oznacza się tylko jedną nalepką
    kontrolną, którą właściciel pojazdu umieszcza wewnątrz pojazdu w
    prawym dolnym rogu przedniej szyby.

    Czyli masz zle naklejona i ktos sie moze doczepic. Jak ktos sie
    doczepi 300 km od domu, kaze ci przeklejac a Ty ja zniszczysz to ktos
    moze sie dopiero doczepic. Lepiej zalatw to poki czas.

    Albo jak juz napisano:
    "jedz do firmy co wymienia szyby to Ci przekleją "

    albo jedz do urzędu po nową, koszt ok 20 zl, potem do myjni, niech ci
    zdejmą starą (sam sie zameczysz, ona sie rwie) umyja szybe i naklejasz
    nowa. W myjni dasz 10 zl max.

    Jak bedziesz przeklejal sam to masz jakies 80% szans na zniszczenie
    naklejki, patrzac po wyczynach moich sasiadow i znajomych dlatego
    sugeruje myjnie i zakup nowej, koszt nie tragedia.
    Ja zreszta tak robilem - odbieralem z urzedu naklejke i tablice,
    zakladalem pod urzedem tablice a naklejke w kieszen, przejazd 2 km do
    myjni i tam prosba o zerwanie starej i umycie szyby, koszt zwykle 5
    -10 zl, czas 20 minut.

  • 5. Data: 2010-10-22 16:03:17
    Od: "zaemka" <N...@w...pl>

> [...]
    >2. Pojazd, o którym mowa w ust. 1, oznacza się tylko jedną nalepką
    >kontrolną, którą właściciel pojazdu umieszcza wewnątrz pojazdu w

    przecież nakleił w prawym dolnym rogu !!!
    patrząć na samochód od przodu,
    a rozporządzenie nie nakłada obowiązku jak patrzyć na samochód ;-)

  • 6. Data: 2010-10-22 16:50:45
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > przecież nakleił w prawym dolnym rogu !!!
    > patrząć na samochód od przodu,
    > a rozporządzenie nie nakłada obowiązku jak patrzyć na samochód ;-)

    ja mam w górnym:)
    nie mialem bladego pojecia ze to jest az tak dokladnie dprecyzowane:)
    bylem swiecie przekonany ze przednia szyba i czesc:D

  • 7. Data: 2010-10-22 18:45:15
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Dnia Fri, 22 Oct 2010 06:58:14 -0700 (PDT), Tatanka napisał(a):

    > ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY

    > 2. Pojazd, o którym mowa w ust. 1, oznacza się tylko jedną nalepką
    > kontrolną, którą właściciel pojazdu umieszcza wewnątrz pojazdu w
    > prawym dolnym rogu przedniej szyby.

    A ja mam inne pytanie. Gdzieś przeczytałem, że ta naklejka służy głównie do
    identyfikacji auta przy obróbce zdjęcia z fotoradaru, gdy tablica jest
    zachlapana albo zakryta. Jest tam coś w przepisach o tym? Bo ja akurat
    umieściłem swoją we właściwym chyba rogu (tak jak wszyscy) ale jest
    przykryta wycieraczką.

    --
    Z pozdrowieniami
    r...@k...pl

  • 8. Data: 2010-10-22 20:08:05
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-10-22 15:33, Ariusz pisze:
> [...]
    > Czy faktycznie tak ma być czy to tylko sugestia. Jeżeli mam źle
    > przyklejoną to ile może kosztować nowa naklejka?

    A ja mam w schowku. Od 2 lat nikt sie nie przyczepil.

  • 9. Data: 2010-10-22 20:16:26
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał w wiadomości

    > A ja mam w schowku. Od 2 lat nikt sie nie przyczepil.

    ja też woziłem w schowku zamiast na szybie.
    Ale na 3 cinquecento stojące pod blokiem to z mojego wycieli i ukradli
    przednią szybe - było mniej zabawy z nalepką :(

    Jacek

  • 10. Data: 2010-10-22 22:56:33
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    "Ariusz" <a...@p...onet.pl> wrote in message

    > Czy faktycznie tak ma być czy to tylko sugestia. Jeżeli mam źle
    > przyklejoną to ile może kosztować nowa naklejka?

    Bierzesz suszarke, dobrze podgrzewasz, zdejmujesz i przyklejasz we wlasciwym
    miejscu. Dokladnie ta sama metoda posluguja sie fachowcy wymieniajacy szyby.

    --
    Axel