  • 11. Data: 2007-10-25 16:17:39
    Temat: Re: netia lezy
    Od: zVID <a...@z...net>

    ttt pisze:

    > A miales kiedys do czynienia z usuwaniem awarii na swiatlowodzie? Zaloze
    > sie, ze nie.

    Nie powiem że spawanie jest trudne, ale przygotowanie kabla mufy i samo
    spawanie trochę trwa. Zwłaszcza na środku pola z masą gliny.

    Ale nie o czas usuwania awarii powinni sie martwić dostawcy a o pętle
    światłowodowe. Wiadomo koszt większy ale sen o wiele spokojniejszy. :)

  • 12. Data: 2007-10-25 18:48:22
    Od: Dylon <d...@s...w.naglowku>

    Dnia Thu, 25 Oct 2007 13:10:07 +0200, radar napisał(a):

    > witam, czy u was tez netia lezy i kwiczy ? (Lodz, lacza bylego futuro) ?
    > ktos podobno przecial jakies swiatlo pod Radomiem... ZTCS

    Netia od ok dwoch tyg. kilka razy dziennie lezy i kwiczy - znaczy niby
    wszystko dziala a ze swiata w jednej sesji nie leci wiecej niz
    100-500kbit (oczywiscie przy niewysyconym laczu...)

    Maciej Dylski
    adres: szukaj w naglowku

  • 13. Data: 2007-10-25 19:40:58
    Od: "Teodor" <l...@g...pl>

    > Czesto, gesto (ostatnio niedaleko nas byla taka awaria) swiatlowody sa
    > wykopywane przez plugi :P Po prostu kiedys, dawno temu jak kladzione
    > bylo swiatelko, a kopac bylo ciezko to szlo one na glebokosci 1m :P
    > Teraz rolnicy przez zima robia orki i mamy efekty. Nikt im nie zabroni
    > orki wiec olewaja sobie ze jakies rury im sie wykopuja. I maja do tego
    > prawo. Ten co zakopal tak plytko rury nich sie martwi i szuka winnych.

    Jak uważasz że 1 metr to płytko to go odkop łopatą w ornym polu (bo koparka
    nie wjedzie w teren prywatny)
    Pracuję przy kablach i w mojej firmie nie było przypadku wyorania
    światłowodu. Raczej nikt na 1,2 m nie orze.
    Ale zdarza się wyorać kabel miedziany, któtry jest płycej zakopany.
    --
    Teodor

  • 14. Data: 2007-10-25 21:18:15
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Teodor pisze:

> [...]
    > światłowodu. Raczej nikt na 1,2 m nie orze.
    > Ale zdarza się wyorać kabel miedziany, któtry jest płycej zakopany.

    1,2 m to prawie kabel podmorski ;-) W gorącej II połowie lat 90 nieomal
    regułą były przypadki kopania na głębokości 50 cm, a i 30 się zdarzało.

    A najśmieszniejszy przypadek o jakim wiem, to sprawa, kiedy ten
    wykonawca dostał 2 kontrakty na położenie światła w tej samej relacji od
    dwóch operatorów. Nawet nie chciało im się na szerokość łopaty ich
    rozłożyć i jeden leżał na drugim.

    M.

  • 15. Data: 2007-10-25 21:23:24
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> wrote:
> [...]
    > wykonawca dostał 2 kontrakty na położenie światła w tej samej relacji od
    > dwóch operatorów. Nawet nie chciało im się na szerokość łopaty ich

    Właściwie mogli rozwiesić na drzewach, przynajmniej orzący tego by nie
    wyciągneli.

    --
    ŁT

  • 16. Data: 2007-10-26 07:55:40
    Od: "Teodor" <l...@g...pl>

> [...]
    > dostał 2 kontrakty na położenie światła w tej samej relacji od dwóch
    > operatorów. Nawet nie chciało im się na szerokość łopaty ich rozłożyć i

    A gdzie był inspektor nadzoru?
    Kiedy kładziono pierwszy światłowód PN -PD za pługiem z drezyny, potem przez
    blisko rok pogłębiano wszytkie (prawie) wypłyceniaaby oddać inwestycję.
    --
    Teodor

  • 17. Data: 2007-10-26 08:18:28
    Od: Tomasz Lemiech <s...@s...waw.spamy-won.pl>

    Sied@r <s...@d...lub.pl> wrote:
    > Bo teraz firmy budowlane sie cwania.
    > Kupuja sobie ubezpieczenie na tego typu przypadki OC.
    > A pozniej sie nie przejmuja tym co tam jest na mapie.
    > Jak przyjezdzaja ludzie z ISP z informacja o przecieciu swiatlowodu, to
    > tylko mowia tu macie namiary na firme ubezpieczeniowa - bye.
    >
    > A my sobie klniemy, nie tylko my.

    Eh, a pewnie wystarczyłoby wdrożenie prostego pomysłu, na który wpadli
    np. w USA: http://www.call811.com/ . ZTCW, dzwonienie na 811 przed
    rozpoczęciem wykopków jest wymagane w wielu stanach przez prawo. A
    podczas mojej wizyty na Florydzie widziałem często gęsto na miejskich
    trawnikach słupki w kolorze oczojebnym, z napisem "Warning: buried
    fiber optic cable" i nrem telefonu. Niezbyt skomplikowane, czyż nie?

    Pozdrawiam,

    --
    Tomasz Lemiech
    RLU#189399

  • 18. Data: 2007-10-26 09:18:37
    Od: G...@S...Janoszka.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Fri, 26 Oct 2007 08:18:28 +0000 (UTC) I had a dream that Tomasz Lemiech
    <s...@s...waw.spamy-won.pl> wrote:
> [...]
    >trawnikach słupki w kolorze oczojebnym, z napisem "Warning: buried
    >fiber optic cable" i nrem telefonu. Niezbyt skomplikowane, czyż nie?

    Polacy mają w naturze setki lat sprzeciwiania się jakimkolwiek regulacjom.
    Teraz jeszcze wielu odbiła demokracja i wolność do głowy i to by niestety
    nie przeszło u nas.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 19. Data: 2007-10-26 09:23:06
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Tomasz Lemiech <s...@s...waw.spamy-won.pl> writes:

    > podczas mojej wizyty na Florydzie widziałem często gęsto na miejskich
    > trawnikach słupki w kolorze oczojebnym, z napisem "Warning: buried
    > fiber optic cable" i nrem telefonu. Niezbyt skomplikowane, czyż nie?

    http://images32.fotosik.pl/14/516a1a11a5a320ba.jpg

    MJ

  • 20. Data: 2007-10-26 19:35:12
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Teodor pisze:

    > A gdzie był inspektor nadzoru?

    Nie wiem, pewnie był na miejscu. W końcu miał od cholery roboty -
    nadzorować dwie budowy jednocześnie :-P

    M.

    PS. Z tego co wiem, zakończyło się sprawą sądową, ale orzeczenia nie znam.