    Newsgroups: pl.comp.www
    Date: Tue, 12 Jan 2016 01:54:06 -0800 (PST)
    Subject: newbie: pozycjonować samemu czy szukać firmy?
    From: j...@p...onet.pl

    Dzień dobry,

    Napisałem w PHP5+MySQL (framework CodeIgniter) witrynę o nieruchomościach, średnio
    skomplikowana (18 tys. wierszy kodu). Jest to moja pierwsza poważniejsza witryna WWW.
    Chciałbym ją wypozycjonować. Kupiłem sobie książki o SEO, ale jak zacząłem je czytać
    to się zorientowałem, że można to zrobić źle i zostać ukarany przez Google (skreślony
    z rankingu). Nie mam praktycznego doświadczenia w SEO. Czy w tej sytuacji najlepiej
    dla mnie byłoby zwrócić się do firmy pozycjonującej strony? Nie chciałby udostępniać
    takiej firmie kodu źródłowego strony (mój zleceniodaca się nie zgadza), więc chyba
    chodziłoby tylko o linki przychodzące. Z drugiej strony chętnie bym zdobył
    doświadczenie w SEO.
    Pytania:

    1. Czy powinienem zrobić SEO sam czy zwrócić się do firmy? Wiem, że pozycjonowanie
    jest pracochonne i wymaga wiedzy/doświadczenia.

    2. Czy pozycjonowanie strony jest procesem zamkniętym w czasie, czy też wymaga
    stałych prac na linkami? Jeśli tak, to czy po wypozycjonowaniu strony mogę takie
    prace wykonywać samemu (nie chciałbym się uzależniać od firmy pozycjonującej).

    Byłbym wdzięczny za odpowiedź. Jestem mało doświadczony w WWW.