  • 1. Data: 2013-08-22 13:08:59
    Temat: nietypowe pytanie
    Od: huberthb <energymix@_NOSPAM_vp.pl>

    Witam.
    Nie wiem czy piszę w dobrym miejscu, ale mam pytanie do doświadczonych
    motocyklistów którzy będą w stanie mi pomóc. Mam 20 lat, od dziecka moją
    największą pasją są motocykle szczególnie sportowe.. jeżdziłem na różnych
    motocyklach lecz teraz nadszedł czas na kupno czegoś własnego jakieś 600
    cm myślę nad Yamaha Thundercat 600 ;) i tu pojawia się mój największy
    problem, od urodzenia choruję, moja choroba polega na tym że nie mogę
    stanąć na piętach, palcach co za tym idzie mam problemy z wbijaniem
    wyższego biegu bo jak wiadomo trzeba stopę włożyć pod lewarek i podciągnąć
    go w górę. Bardzo często zastanawiam się jak rozwiązać problem, i jak
    zrobić skrzynię, jedynym moim pomysłem było przełożyć skrzynię na odwrót
    tak jak jest w torówkach Tj. 1 bieg w góre, 2,3,4,5,6 w dół lecz
    zastanawia mnie jak z redukcją ;( Może na tym forum jest osoha któa miała
    podobny problem, lub ktoś kto pomógł by mi rozwiązać tą dziwną zagadkę..

  • 2. Data: 2013-08-22 13:25:01
    Temat: Re: nietypowe pytanie
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    huberthb <energymix@_nospam_vp.pl> wrote:

    > Bardzo często zastanawiam się jak rozwiązać problem, i jak zrobić skrzynię

    Kumpel (ściga się na 1/4 mili) ma założony taki patent, że przyciskiem może
    wbić bieg na wyższy. Nie wiem dokładnie, jak to działa, z tego co zrozumiałem
    jest tam jakiś zawór i dzieje się to pneumatycznie (nie wiem czy nie z butli
    z podtlenkiem azotu, którą też ma). Elektrycznie też dałoby się coś takiego
    zrobić. Może coś w tym kierunku.

    http://motogof.tumblr.com/

  • 3. Data: 2013-08-22 14:05:51
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2013-08-22 13:08, huberthb pisze:
    > Witam.
    > Nie wiem czy piszę w dobrym miejscu, ale mam pytanie do doświadczonych....

    Rozwiązanie jak w starszych motocyklach-dźwignia dwustronna,w górę i w
    dół można zmieniać zarówno palcami,piętą lub całą stopą.

    --
    Tomek

    Ducati 900SS
    Dniepr z wozem
    BMW R1100S

  • 4. Data: 2013-08-22 16:58:28
    Od: huberthb <energymix@_NOSPAM_vp.pl>

    Monster napisal

    > Rozwiązanie jak w starszych motocyklach-dźwignia dwustronna,w górę i w
    > dół można zmieniać zarówno palcami,piętą lub całą stopą.

    Dzięki śliczne super pomysł !

  • 5. Data: 2013-08-22 17:16:17
    Od: J_K_K <j...@i...fm>

    W dniu 2013-08-22 14:05, Monster pisze:

    > Rozwiązanie jak w starszych motocyklach-dźwignia dwustronna,w górę i w
    > dół można zmieniać zarówno palcami,piętą lub całą stopą.

    Albo w chopperach / cruiserach ;)
    Można dokupić.

    --

    Pzdr

    J_K_K

  • 6. Data: 2013-08-22 19:03:35
    Od: doktorski <d...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 sierpnia 2013 13:25:01 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki napisał:
    > Kumpel (ściga się na 1/4 mili) ma założony taki patent, że przyciskiem może
    >
    > wbić bieg na wyższy.
    Nazywa sie Powershift. Dziala na prunt. Kosztuje jakies 3800 zl wiec pomysl z
    dwustrtonna dzwignia wydaje sie byc bardziej sensowny.

    --
    pzdr, dr
    1000/525/400

  • 7. Data: 2013-08-23 10:11:27
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    doktorski <d...@g...com> wrote:

    > Nazywa sie Powershift. Dziala na prunt.

    Kumpel mówił jeszcze żeby poszukać pod hasłem electric shifter i rshifter.

    http://motogof.tumblr.com/

  • 8. Data: 2013-08-23 16:42:31
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2013-08-22 16:58, huberthb pisze:
    > Monster napisal

    > Dzięki śliczne super pomysł !

    Pamiętaj że nie w każdym motocyklu będzie łatwo taki patent zamontować.W
    Dnieprze mam taką dźwignię dokładnie nad podnóżkiem,bezpośrednio na
    wyjściu ze skrzyni,działa super.W sportach jest najczęściej układ
    dźwigienek co komplikuje sprawę.

    --
    Tomek

    Ducati 900SS