  • 51. Data: 2006-09-12 05:26:41
    Temat: Re: nowe prawo - raz jeszcze - nowy przepis
    Od: robbo2k <r...@o...pl>

    wer napisał(a):

    > Ja mam inny pomysl. Napisac modul do jadra 1.0 do obslugi nietypowego
    > systemu plikow. Logowac na kompie z takim jadrem. Potem przychodza
    > dostaja dysk i sterownik binarny do tego jadra. I niech kombinuja.
    > Przydaloby sie jeszcze pakowanie, algorytm szybko kompresujacy, ale
    > bardzo wolno dekompresujacy. I ich broszka. Dostali to co chcieli.
    > Znajomy proponowal duza defragmentacje dysku, zeby troche czasu zajelo
    > odczytanie calego dysku i na dysku cryptoloop. Sterownik dostali, haslo
    > dostali, program do dekompresji dostali, dysk dostali.

    Chyba zartujesz zostaniesz zmuszony do dostarczenia logow NA PAPIERZE

  • 52. Data: 2006-09-12 08:04:27
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 12 Sep 2006 07:26:41 +0200, robbo2k napisał(a):

    > Chyba zartujesz zostaniesz zmuszony do dostarczenia logow NA PAPIERZE

    Świetnie. A więc logi w wersji debug, drukowane bez enterów (bo to dużo
    papieru idzie) świetnie spełnią swoją rolę.
    I niech sobie grepują markerem.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Jaka jest różnica pomiędzy Afrodytą a polskim rządem?

  • 53. Data: 2006-09-12 12:51:58
    Od: Maciej Anczura <s...@k...org>

    Piotr Suchowski wrote:

> [...]
    > hack miał miejsce z mojej numeracji o godzinie np. 15:12:55
    > Prokuratura zgłasza się do mnie o udostępnienie logów z powiedzmy
    > 15:00:00 do 16:00:00 skupiając się szczegółowo na zakresie 15:10-15:15.
    > Dobrze kombinuje ? Myślę, że dobrze, problem jednak w tym że w ciągu 5
    > minut ja loguje 1000 połączeń do wp z 300 komputerów, o 15:12:55
    > rzeczywiście zalogowałem załóżmy tylko 3 SYN'y, z tym że:
    > a) kto powiedział że mój zegar ma chodzić tak samo jak na wp ?
    > b) jak zamierzasz udowodnić któremuś z 3 podejrzanych że to właśnie on ?

    Heh, to jest dość bolesny problem. Mam dość dużo zapytań z komend/prokuratur
    odnośnie w3cache.icm i muszę powiedzieć, że są beznadziejnie formułowane.
    Bardzo czesto jest pominięta dokładna data (zdarza się, że w ogóle brakuje
    nie tylko sekund, a godziny, a czasem podany jest tylko dzień zdarzenia),
    prawie zawsze brakuje wspomnienia o tym jaki serwis był obiektem nadużycia
    i ogólnie zdarzają się pytanie typu "kto korzysta z komputera o ip <ip>?"
    bez żadnych dodatkowych informacji. Przy kilkuset różnych hostach na sekundę
    dokładna data i adres jest kluczowy do wyciągnięcia czegokolwiek i tu zaczyna
    się pingpong z zapytaniami o doprecyzowanie problemu - na które, zabawna
    rzecz, nie tak wcale rzadko nie otrzymuję żadnej odpowiedzi.

    A tak btw to dobijający jest fakt braku logowania / przekazywania służbom
    przez w zasadzie wszystkie największe portale i serwisy aukcyjne nagłówków
    via i x-forwarded-for. No bo przecież po co ułatwiać jak można po prostu
    odbić problem do kogoś w najszybszy sposób...

    --
    sh

  • 54. Data: 2006-09-12 12:58:54
    Od: Maciej Anczura <s...@k...org>

    Piotr Suchowski wrote:

> [...]

    Bardzo czesto jest pominięta dokładna data (zdarza się, że w ogóle brakuje
    nie tylko sekund, a godziny, a czasem nawet dnia zdarzenia), prawie zawsze

  • 55. Data: 2006-09-17 20:20:19
    Od: "Romeq" <r...@p...fm>

    Użytkownik "Sied@r" <s...@d...lub.pl> napisał w wiadomości
    >Latwo powiedziec logowac poczte przez 5 lat (z zalacznikami ?) to w
    >przypadku duzych firm hostingowych moze byc kilkadziesiat, lub kilkaset
    >GB - poki co sobie nie wyobrazam tego.

    Dziennie... Lub nawet mniej...

    Pozdrawiam,
    Robert