  • 1. Data: 2006-09-05 19:40:06
    Temat: zakup lacza: tpsa/exatel co wybrać ?
    Od: Robert Bogacz <r...@p...pl>

    Mam dwie oferty dostępu na swoim terenie Exatel lub TPSA lacze 20 mbps
    Cena podobna ze wskazaniem na TPSA
    Nie kombinować i zostać przy starym sprawdzonym wrogu czy przesiasc sie
    na exatel`a ?

    Rob^

  • 2. Data: 2006-09-05 19:42:51
    Temat: Re: zakup lacza: tpsa/exatel co wybrać ?
    Od: Denken <d...@i...pl>

    Robert Bogacz napisał(a):
    > Mam dwie oferty dostępu na swoim terenie Exatel lub TPSA lacze 20 mbps
    > Cena podobna ze wskazaniem na TPSA
    > Nie kombinować i zostać przy starym sprawdzonym wrogu czy przesiasc sie
    > na exatel`a ?

    Ex. conajmniej nie polecam - jakos obslugi straszna (lacze regularnie
    pada), kontakt dramatyczny (mam problemy z dodzwonieniem sie do
    sprzedawcy) a biore tego lacza jednak wiecej niz 20M.

    Nie wiem jak jest z TP ale Ex. w porownaniu z ISP, ktorych znam jest
    praktycznie pod kazdym wzgledem na samym dole listy...

    --
    Denken

  • 3. Data: 2006-09-06 06:33:01
    Od: Radosław HORODNICZY <r...@g...com>

    Użytkownik "Robert Bogacz" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Mam dwie oferty dostępu na swoim terenie Exatel lub TPSA lacze 20 mbps
    > Cena podobna ze wskazaniem na TPSA
    > Nie kombinować i zostać przy starym sprawdzonym wrogu czy przesiasc sie na
    > exatel`a ?

    Mozesz podac jaka cene zaproponowali ci za 20mb ?

  • 4. Data: 2006-09-06 08:11:51
    Od: Piotr Gackiewicz <g...@i...pl>

    Robert Bogacz <r...@p...pl> wrote:
    > Mam dwie oferty dostępu na swoim terenie Exatel lub TPSA lacze 20 mbps
    > Cena podobna ze wskazaniem na TPSA
    > Nie kombinować i zostać przy starym sprawdzonym wrogu czy przesiasc sie
    > na exatel`a ?

    Jeśli masz BGP, to się przesiadaj bez zastanowienia.

    Jeśli nie masz BGP, to też się przesiądź bez zastanowienia ;-).

    Mamy łącze od Exatel od 3 lat, żadnych przykrości, obsługa zgłoszeń bardzo
    kompetentna i szybka (max 20-30 minut), zero problemów z routingiem.

    TPSA - to chyba wiadomo, ja osobiście miałem z nimi tyle przykrości, że od
    1,5 roku już od nich nic nie bierzemy.

    Gwoździkiem do trumienki było stwierdzenie najwyższej oficjeli od routingu w
    CST, cytuję: "wie pan, to jest polityka, niech pan wywrze nacisk na Netię,
    żeby kupili od nas łącza" 8-).

    Ta sprawa jest ogólnie znana, chodzi o arbitralne klasyfikowanie i
    przycinanie prefixów polskich ASów otrzymywanych przez łącza międzynarodowe.

    --
    Piotr Gackiewicz
    Intertele S.A. - operator systemów ITL.PL i DOMENY.ITL.PL

  • 5. Data: 2006-09-06 08:52:30
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@s...net>

    Piotr Gackiewicz <g...@i...pl> wrote:
    > Ta sprawa jest ogólnie znana, chodzi o arbitralne klasyfikowanie i
    > przycinanie prefixów polskich ASów otrzymywanych przez łącza
    > międzynarodowe.

    od jakiegoś czasu to jest zabronione przez UKE. Zrobią to jeszcze raz i
    zapłacą sporą grzywnę.

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.

  • 6. Data: 2006-09-06 09:32:46
    Od: Robert Bogacz <r...@p...pl>

    Radosław HORODNICZY napisał(a):

    > Mozesz podac jaka cene zaproponowali ci za 20mb ?

    w sumie na dzisiaj 6k netto
    ;(

    Rob^

  • 7. Data: 2006-09-06 10:10:23
    Od: Piotr Gackiewicz <g...@i...pl>

    Bronek Kozicki <b...@s...net> wrote:

    > od jakiegoś czasu to jest zabronione przez UKE. Zrobią to jeszcze raz i
    > zapłacą sporą grzywnę.

    To chyba nie argument pro-TPSA?

    :-)

  • 8. Data: 2006-09-06 11:42:18
    Od: "Wojciech Apel" <w...@n...3s.pl>

    Kupowanie w TP S.A. jest niepatriotyczne :-) to prawie jak Targowica!

    Ale czy naprawdę nie masz wyboru? 20Mbps to tyle, że czasem warto się
    dobudować nawet szklem.

    Wojciech Apel
    www.3s.pl

  • 9. Data: 2006-09-06 11:50:43
    Od: Robert Bogacz <r...@p...pl>

    Wojciech Apel napisał(a):
    > Kupowanie w TP S.A. jest niepatriotyczne :-) to prawie jak Targowica!
    >
    > Ale czy naprawdę nie masz wyboru? 20Mbps to tyle, że czasem warto się
> [...]

    Niestety nie znalazłem innych dostawców na swoim terenie.
    To są efekty uboczne mieszkania na tzw zadupiu.
    Jakies 20km od serwerowni bieszczadzkie niedzwiedzie chodzą po łąkach luzem.
    ;)

    Rob^

  • 10. Data: 2006-09-06 11:55:01
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Robert Bogacz <r...@p...pl> wrote:
    > Niestety nie znalazłem innych dostawców na swoim terenie.
    > To są efekty uboczne mieszkania na tzw zadupiu.
    > Jakies 20km od serwerowni bieszczadzkie niedzwiedzie chodzą po łąkach luzem.

    Jak chodzą, to może przy okazji wiadro z pakietami IP przeniosą? :-)