  • 1. Data: 2012-02-13 20:34:54
    Temat: o cache
    Od: " " <f...@g...pl>

    w mysl pewnej wizji (niestety nie wiem czy poprawnej)
    cache (o pojemnosci np 1MB) mozna traktowac jako
    podróżującą po pamieci plamę - wchodzi wszystko to
    co jest dotykane a wylatuje to co jest najdawniej
    uzywane

    nie wiem jednak czy te szczegoly sa poprawne

    - jak jest z podzialem kod i encje (dzieli sie to pol na
    pol czy tez wolny cache dotyczy tylko danych?)

    - algorytm wpadania do cache jest dosyc jasny ale co
    z algorytmem wyskakiwania z niego, czy cache ma jakies
    liczniki tak ze robi sie z tego cos w rodzaju kolejki
    z ktorej wypada to co jest na koncu ??

    Druga sprawa dotyczy przelaczania watkow w windzie -
    analogia z wedrujaca plamą bylaby dosyc czytelna jesli
    jest poprawna, niestety powstaje kwestia jak sie ma do
    tego fakt przelaczania kontekstow - czy mozna zalozyc ze
    przelaczanie kompletnie marnuje caly cahce (a pewnie na
    to wychodzi) tak ze na poczatku kazdego slica musi sie
    ono na nowo zaladowac :-/ ?