  • 1. Data: 2012-02-13 19:28:16
    Temat: [hrdw] ssd ze zrownoleglaniem
    Od: " fir" <f...@N...gazeta.pl>

    ciekawe jaki jest limit na predkosc dyskow ssd,
    z tego co sie dowiedzialem obecnie predkosc dyskow
    jest rzedu 100MB/s (jest to byc moze nieco przesadzone
    i jest moze troche mniej ale mw bu sie zgadzalo)
    1GB/s jest to juz z kolei mniej wiecej predkosc
    kopiowania ramu (mw bo nie wiem dokladnie) (?)
    Bez zrownoleglenia tak czy owak za daleko sie nie
    zajedzie ale z kolei to zrownoleglanie (dysk -copy-> ram)
    daloby sie chyba robić (choc z trzeciej strony skoro
    wspolczesne kompy nie dorobily sie ciagle nawet
    zrownoleglonego memcopy na ramie to trudno powiedziec)
    ktos wie czy sa na to jakies widoki ? (wogole jak
    wspomnielem interesuja mnie nowosci nt hardware,
    jak ktos wie co sie dzieje w monitorach, ramie itd
    (albo gdzie szukac dobrego info) to chetnie bym sie
    dowiedzial

  • 2. Data: 2012-02-13 19:48:51
    Temat: Re: [hrdw] ssd ze zrownoleglaniem
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    Słabo się tymi nowościami interesujesz.

  • 3. Data: 2012-02-13 20:28:36
    Od: Marcin Biegan <a...@u...lama.net.pl>

    On 2012-02-13 20:28, fir wrote:
    > ciekawe jaki jest limit na predkosc dyskow ssd,
    > z tego co sie dowiedzialem obecnie predkosc dyskow
    > jest rzedu 100MB/s (jest to byc moze nieco przesadzone

    Gdzie się o tym dowiedziałeś? Dalej nie chciało się kliknąć w pierwszy link w
    google? Ani zaglądnąć na wikipedię?

    --
    MB

  • 4. Data: 2012-02-13 20:41:24
    Od: " " <f...@g...pl>

    Marcin Biegan <a...@u...lama.net.pl> napisał(a):

    > Gdzie się o tym dowiedziałeś? Dalej nie chciało się kliknąć w pierwszy link
    > google? Ani zaglądnąć na wikipedię?

    co do rzędu jest to raczej poprawne, bardziej mi chodzi o realne
    wspolczynniki realnego sprzetu a nie dane 'maksymalne' (ktore
    sa czasami o rząd wielkosci przesadzone) - nie wiem ile jest
    w wiki ale pewnie jest wiecej i jest przesadzone

  • 5. Data: 2012-02-13 21:17:46
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2012-02-13 20:28, fir pisze:
> [...]
    > jak ktos wie co sie dzieje w monitorach, ramie itd
    > (albo gdzie szukac dobrego info) to chetnie bym sie

    Czy tak ciężko jest wpisać zapytanie w google?

    Dla Twojej ciekawości, ostatni dysk który kupiłem do testów OCZ
    RevoDrive 3 X2 PCI-E przy pojemności 960GB ma prędkość odczytu 1500MB/s
    a zapisu 1300MB/s... Tylko cena trochę wysoka.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 6. Data: 2012-02-13 21:27:35
    Od: Marcin Biegan <a...@u...lama.net.pl>

    On 2012-02-13 21:41, f...@g...pl wrote:
> [...]
    > sa czasami o rząd wielkosci przesadzone) - nie wiem ile jest
    > w wiki ale pewnie jest wiecej i jest przesadzone

    Mam wrażenie, że tak sobie piszesz na grupy mimo, że możesz sam daną rzecz
    sprawdzić w parę minut (jak nie wikipedia to jest masa benchmarków w sieci,
    widziałeś jakiś?). Kurde, załóż bloga albo poświęć kilka minut tematowi zanim
    wyprodukujesz kolejny post.
    Czy możesz napisać skąd wziąłeś "100MB/s"?

    btw. http://en.wikipedia.org/wiki/IOPS

    --
    MB

  • 7. Data: 2012-02-14 08:18:51
    Od: " " <f...@g...pl>

> [...]

    > widziałeś jakiś?). Kurde, załóż bloga albo poświęć kilka minut tematowi

    sensownosci postwienia kwestii nie anuluje nawet
    dostepnosc odpowiedzi - czesto odpowiedzi sa
    niedostepne czesciowe albo rozmyte (przedyskutowanie
    zawsze moze poglebic temat)

    wytlumacz raczej jak mozne tego nie rozumiec

    > Czy możesz napisać skąd wziąłeś "100MB/s"?

    spox - jest to wynik moich oszacowan wzietych
    z jakichs stronek (nie pamietam jakich bo
    przegladalem to juz kiedys troche wczesniej)
    oraz uwzglednienia wartosci jakie obserwuje
    na swoich (troche starych) kompach

    zob zreszta np w wiki

    As of 2010, a typical 7200 rpm desktop hard drive has a
    sustained "disk-to-buffer" data transfer rate up to 1030
    Mbits/sec.

    albo

    SSD technology can deliver rather consistent read/write speed,
    typically ranging from about 100MB/s to 500MB/s, depending on
    model. When accessing individual smaller blocks, performance
    is less good. In general, the speeds are continuously improving.

    (wziawszy to ze w takich tekstach raczej podaje sie wyzsze
    wspolczynniki niz typowe oraz to ze moje stare kompy maja
    predkosc kopiowania (w ramach tego samego dysku na poziomie
    10-20MBs uznalem ze moge wziac okolo 100MB jako rzad do
    oszacowanie szybkosci dyskow - przy czym raczej spodziewam sie
    ze realnie (a chodzi mi o sprzety dostepne w domu ) moze to
    byc nawet nieco mniej niz wiecej ale z grubsza wzialbym 100MBs

    mozna to latwo zmierzyc - niech ktos wlaczy kopiowanie pliku
    o rozmiarze 1GB i powie ile to zajelo sekund

  • 8. Data: 2012-02-14 08:21:42
    Od: " " <f...@g...pl>

    a mozesz zrobic realny test na tym dysku - np przekopiowac
    1GB albo 5GB z jednego na drugi i powiedziec ile to zajelo sekund,
    spodziewam sie raczej ze to da slabsze wyniki

  • 9. Data: 2012-02-14 18:06:50
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2012-02-14 09:21, f...@g...pl pisze:
    > a mozesz zrobic realny test na tym dysku - np przekopiowac
    > 1GB albo 5GB z jednego na drugi i powiedziec ile to zajelo sekund,
    > spodziewam sie raczej ze to da slabsze wyniki

    Źle się spodziewasz, bo nie masz pojęcia jak działają dyski i co jest
    ich wąskim gardłem. To co piszesz gdzieś powyżej o transferze dla dysków
    7.2K odnosi się do transmisji wewnętrznej i ma się to nijak do
    wydajności dysku.
    Dysk o którym pisze montowany jest na PCIex i w związku z tym pozbawiony
    jest ograniczeń interfejsu.
    Nie pamiętam już wyników testów ale o ile pamiętam zapis był wyższy niż
    podawał producent.
    Jak będę montował następna stację to mogę zrobić tak bezsensowny test :P

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 10. Data: 2012-02-15 15:43:22
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-02-14 19:06, Przemek O pisze:

    > Dysk o którym pisze montowany jest na PCIex i w związku z tym pozbawiony
    > jest ograniczeń interfejsu.

    Aż się rozmarzyłem:)

    Do czego tego używacie? I pytanie zupełnego laika,
    jak z kompatybilnością? Działa z marszu czy trzeeba
    pobawić się ze sterownikami. Nawet, jeśli to bez sensu,
    da się tam system postawić i on zbootuje?

    pzdr
    bartekltg