  • 1. Data: 2010-12-23 19:14:12
    Temat: o co chodzi z tymi epromami (monitor 19")
    Od: "demo" <w...@r...pl>

    Jest uszkodzony monitor medion, zawziąłem się żeby go naprawić, zasilacz
    100% ok, Matryca 100% ok, coś jest nie tak z płytą główną.

    Są tam 3 układy RTD2523(dobry), TP2804 i 24C02.

    Podejrzewam że flash sie rozprogramował bo z takim objawem znalazłem w necie
    kilkanaście egzemplarzy.

    Gdzie przechowywany jest firmware monitora? głowny mikrokontroler to TP2804
    ma on 64K FLASH ale obok niego stoi 24C02 i teraz pytanie: jak kupie
    programator 24Cxx (znalazłem wsad do tego modelu) i wgram to wystarczy? czy
    potrzeba jeszcze programować ten TP2408 ?

    Nigdy nie bawiłem się w programowanie pamięci ale tak jak napisałem
    zawziąłem się i chce rozgryźć problem.

    pzdr.

  • 2. Data: 2010-12-23 20:30:46
    Temat: Re: o co chodzi z tymi epromami (monitor 19")
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 Dec 2010 20:14:12 +0100, demo wrote:
> [...]
    >programator 24Cxx (znalazłem wsad do tego modelu) i wgram to wystarczy? czy
    >potrzeba jeszcze programować ten TP2408 ?

    24C02 to jest malutka pamiec. Bardzo malutka. Nic sie tam nie zmiesci
    poza biezacymi parametrami.

    J.

  • 3. Data: 2010-12-24 03:02:40
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    demo wrote:

> [...]
    >
    > Są tam 3 układy RTD2523(dobry), TP2804 i 24C02.
    >
    > Podejrzewam że flash sie rozprogramował bo z takim objawem znalazłem w

    te flashe nie maja zadnego wear levelling ani BOD, tak ze byle wahanie
    napiecia przy zapisie (nawet od zaklocen EM, np. silnik, pralka, burza) i
    eprom zalicza errora. czasem trwalego, wiec trzeba wymienic kosc.

    24c02 to mala kosc i przechowuje tylko ustawienia monitora, ale moze to byc
    przyczyna ze sie on nie uruchamia - starczy ze uwali np. ustawienie od
    jaskrawosci, czy zakresu dozwolonych czestotliwosci odhylania.
    warto wiec od tego zaczac, nie szkodzi ze nie ma tam firmware.
    rozprogramowanie mikrokontrolera jsest raczej rzadkie, bo w te kosc nie sa
    dokonywane zapisy . po to wlasnie ktos sprytny umiescil osobna kosc od
    ustawien - jak sie zepsuje to serwis ponosi o wiele mniejszy koszt :)

  • 4. Data: 2010-12-24 11:38:19
    Od: "demo" <w...@r...pl>

> [...]
    > dokonywane zapisy . po to wlasnie ktos sprytny umiescil osobna kosc od
    > ustawien - jak sie zepsuje to serwis ponosi o wiele mniejszy koszt :)

    teraz dopatrzyłem że 24C02 jest podłączony bezpośrednio do DVI i pewnie
    odpowiada za DDC (przynajmniej tak wyczytałem), podobno można go
    zaprogramować przez DVI ale podejrzewam że on nie jest powodem niesprawności
    monitora. Również znalazłem następną pamięć podłączoną pod DSUB LC21A ale to
    też jak JW.

    Trzecia pamięć podłączona bezpośrednio do TP2804 i ma oznaczenie 24C16,
    prawdopodobnie tam zapisuje tymczasowe ustawienia.

    http://img375.imageshack.us/img375/7185/ss850401.jpg