  • 1. Data: 2020-05-04 15:01:35
    Temat: obudowa na dysk
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    O co chodzi? Patrzę na takie super budżetowe obudowy na 2,5 calowe hdd i
    w opisie jest np. dysk max 750GB. Jakie znaczenie ma tutaj pojemność
    dysku, że jest to ogranicznie?

  • 2. Data: 2020-05-04 15:05:15
    Temat: Re: obudowa na dysk
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-05-04 15:01, pueblo pisze:
    > O co chodzi? Patrzę na takie super budżetowe obudowy na 2,5 calowe hdd i
    > w opisie jest np. dysk max 750GB. Jakie znaczenie ma tutaj pojemność
    > dysku, że jest to ogranicznie?

    Chip kontrolera pewnie nie obsłuży więcej. Olej tanie obudowy i szukaj
    czegoś, co wspiera tryb UART.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 3. Data: 2020-05-04 16:20:45
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-05-04 15:05, Krystek pisze:

    > Chip kontrolera pewnie nie obsłuży więcej. Olej tanie obudowy i szukaj
    > czegoś, co wspiera tryb UART.

    Tfu. Chodziło mi o UASP -
    <https://elektronikab2b.pl/produkty/podzespoly-elekt
    roniczne/podzespoly-polprzewodnikowe/3152-pierwszy-m
    ost-usb-30-sata-z-obsluga-protokolu-uasp>
    <https://en.wikipedia.org/wiki/USB_Attached_SCSI>

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 4. Data: 2020-05-04 16:38:14
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Krystek, 04 maj 2020 w
    news:5eb0130b$0$17355$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Chip kontrolera pewnie nie obsłuży więcej. Olej tanie obudowy i
    > szukaj czegoś, co wspiera tryb UART.

    Ok, dzięki. Czyli jak nie ma żadnego info o ograniczeniach pojemności hdd
    przy obudowie usb 2.0 to czego można się spodziewać? Bo to ograniczeni
    widziałem tylko przy usb 3.0.
    Poza tym jeśli dobrze rozumiem nie ma fizycznej różnicy między
    interfejsami SATA - I, II i III. Czy jak jest w specyfikacji np. SATA I i
    II, to fizycznie podejdzie III, ale chip może go nie lubić?

  • 5. Data: 2020-05-04 16:55:10
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-05-04 16:38, pueblo pisze:
> [...]
    > interfejsami SATA - I, II i III. Czy jak jest w specyfikacji np. SATA I i
    > II, to fizycznie podejdzie III, ale chip może go nie lubić?

    Jeśli masz dysk SATA III a obudowa nie obsługuje tego trybu, to będzie
    pracowała z SATA II i wolniejszymi. Jeśli dysk ma SATA III a obudowa np.
    SATA II maksymalnie to tak samo. Moja obudowa, kupowana ze 2-3 lata temu
    też jakieś ograniczenia miała wypisane, chyba 2,5TB dyski, ale teraz nie
    jestem w stanie tego sprawdzić. W każdym razie chipy, któe obsługują
    tryb UASP w obudowach dysków zewnętrznych / kontrolerach napędów
    zewnętrznych (bez obudowy), obsługują również znacznie większe dyski
    (np. 4TB), ale i tak trzeba sprawdzać co producent podaje dla danego
    urządzenia.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 6. Data: 2020-05-04 17:16:33
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Krystek, 04 maj 2020 w
    news:5eb02cce$0$536$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Jeśli masz dysk SATA III a obudowa nie obsługuje tego trybu, to
    > będzie pracowała z SATA II i wolniejszymi. Jeśli dysk ma SATA III a
    > obudowa np. SATA II maksymalnie to tak samo.
    Nie rozumiem - znaczy odbieram to jakbyś napisał 2 razy to samo. Mam
    rozumieć, że najprawdopodobniej obudowa S2 obsłuży dysk S3 - tylko
    będzie wolniejszy transfer?

    > kontrolerach napędów zewnętrznych (bez obudowy), obsługują również
    > znacznie większe dyski (np. 4TB), ale i tak trzeba sprawdzać co
    > producent podaje dla danego urządzenia.

    Ja tu myślę o naprawdę najtańszym budżetowym urządzeniu i to nawet nie
    dla mnie, które będzie używane b. rzadko i nie jest najwazniejsza
    wydajność. Raczej to, żeby jak się da to mogło ewentualnie jakoś
    obsłużyć różne Sata oraz jak największe pojemności.

    A i jeszcze jedno - dysk Sata SSD też powinien działać w takich
    obudowach?

  • 7. Data: 2020-05-04 17:45:10
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-05-04 17:16, pueblo pisze:
    > Witaj Krystek, 04 maj 2020 w

    > Nie rozumiem - znaczy odbieram to jakbyś napisał 2 razy to samo. Mam
    > rozumieć, że najprawdopodobniej obudowa S2 obsłuży dysk S3 - tylko
    > będzie wolniejszy transfer?

    Dokładnie to samo, tylko w drugą stronę :) Tak. Wolniejszy kontroler
    i/lub dysk spowoduje wynegocjowanie wolniejszego trybu transmisji
    dostępnego dla obu urządzeń.

> [...]
    > obsłużyć różne Sata oraz jak największe pojemności.
    >
    > A i jeszcze jedno - dysk Sata SSD też powinien działać w takich

    Taką kup -
    <https://www.morele.net/kieszen-unitek-y-3257-usb3-0
    -hdd2-5-sata-6g-uasp-y-3257-715396/>
    Też mam Uniteka, tylko inny model, który również wspiera tryb UASP.
    Komentarze tam poczytaj. Im nowsza kiesień, tym nie będzie problemów z
    dyskami SSD. Z tymi tanimi to może być różnie. Nie warto dziadować na
    takich rzeczach, bo potem będziesz musiał drugą kupować kieszeń, gdy coś
    nie będzie działało.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 8. Data: 2020-05-04 17:49:06
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Obudowę USB 3.0 z Sata-III można było ściągnąć z Chin za równowartość kilkunastu
    złotych (ostatnio ceny z Chin poszły w górę) - ile
    chcesz oszczędzić?
    Przy USB 2.0 to się można na dzisiaj [zexxxć].
    Dla okazjonalnego użycia to już ekonomiczniej kupić przejściówkę Sata-III na USB 3.0,
    bez obudowy.
    www.ebay.pl/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=UASP+
    2.5%27%27&rt=nc&LH_PrefLoc=2
    www.ebay.pl/itm/2-5-USB-3-0-to-SATA-III-Hard-Drive-A
    dapter-Cable-UASP-SATA-to-USB-3-0-Converter/11375745
    4348
    www.ebay.pl/itm/2-5-inch-Transparent-USB3-0-HDD-Case
    -Tool-Free-UASP-Hard-Drive-Enclosure/153898614287

    -----

  • 9. Data: 2020-05-04 20:17:44
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Krystek, 04 maj 2020 w
    news:5eb03886$0$17357$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Dokładnie to samo, tylko w drugą stronę :) Tak. Wolniejszy kontroler
    > i/lub dysk spowoduje wynegocjowanie wolniejszego trybu transmisji
    > dostępnego dla obu urządzeń.

    No, czyli normalka w świecie komputerów - równanie w dół.

> [...]
    > różnie. Nie warto dziadować na takich rzeczach, bo potem będziesz
    > musiał drugą kupować kieszeń, gdy coś nie będzie działało.

    Ok, dzięki. Te opisy sprzętów bywają mylące, a tu po prostu jak jest
    interfejs sata to musi pasować każdy sata - kwestia tylko prędkości. W
    sumie nie rozumiem dlaczego ssd miałoby tu robić jakąś różnicę skoro jest
    to samo fizyczne złącze w ssd i hdd. Więc zakładam, że jak w opisie nie
    ma limitu pojemności dysku, to jej nie ma.

  • 10. Data: 2020-05-04 22:12:01
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zawsze jest opis, czasem głęboko ukryty (np. tylko na stronie producenta), do tego
    maksymalna pojemność obsługiwanego dysku zmienia
    się z nowszymi wersjami firmware.
    Ale przy dyskach 2,5'' to mniej istotne, bo rzadko przekraczają 1-2 TB.

    -----