  • 21. Data: 2020-05-07 21:41:07
    Temat: Re: obudowa na dysk
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olaf Frikiov Skiorvensen" g...@4...com

    > To wszystko fejki, UASP powinien wspierać TRIM,

    Nie mam 2/5" dysku SSD -- nie wypowiem się.

    > a w praktyce

    UASP zgłasza nie tylko manual, ale także Crystaliczny -- czyli zgłasza praktyka?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

    Wczoraj liczba ozdrowieńców przekroczyła liczbę nowych zachorowań.
    Od dawna jest płaska charakterystyka ;) nowych zachorowań -- ~300 dziennie.
    Mam już SSHD w Acerze i z niego bootuję.
    Liczba zapisów na systemowym pod 64W10 na luzie spadła niemal do zera.

  • 22. Data: 2020-05-07 22:36:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5eb4646a$0$514$6...@n...neostrada.pl

    https://crystalmark.info/en/software/crystaldiskinfo
    /

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 23. Data: 2020-05-07 23:35:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ąćęłńóśźż" 5eb1de72$1$505$6...@n...neostrada.pl

    : W przezroczystej lepiej widać, co siedzi w środku.

    > allegro.pl/oferta/kieszen-obudowa-na-dysk-hdd-2-5-sa
    ta-usb3-0-2tb

    https://allegro.pl/oferta/kieszen-obudowa-na-dysk-hd
    d-2-5-sata-usb3-0-2tb-7496733357

    Zasunięta trumna -- 35°C
    Odsunięta -- 34°C lub 33°C

    Temperatura powietrza dookoła ponad 26.5°C.

    Godzinami ciągnąłem gigabajty (w znacznej mierze śmieci z VBoxa)
    z tej zamkniętej trumny, ale temperatura HDD zaklętego w czeluściach
    trumiennych nie skoczyła powyżej 35°C -- po co mi te USB3, skoro
    gigabajty ciągną się powoli?!

    Przez długi czas trumna leżała na moim brzuchu -- też nie gotowała HDD.
    (leżałem, jak teraz, na łóżku, przede mną był laptop oparty o uda a na
    mnie leżała kieszeń mrugająca tajemniczo niebieskim kolorkiem...)
    [tylko raz spadła -- na dodatek szybko ją złapałem, zanim wyskoczyła
    z przewodu USB3]

    W testach OK, ale w praktyce czy SATA 6Gb/s czy USB3, czy inne
    cuda nie dają zadawalających efektów...

    https://youtu.be/DEj71zExHoE?list=RDEMRRFpiEB4mDxOpu
    6DcPwu8g&t=120

    HDD w laptopach miewają dookoła siebie żar CPU, GPU itp. elektroniki kostnej...

    49°C NVMe Evo Samsunga
    41°C hybryda Seagate
    30°C HDD Seagate dający na swym początku ponad 150 MB/s

    62°C CPU
    60°C GPU

    Wpuszczające powietrze do laptopa dziury wentylacyjne zatkane
    spodniami -- laptop (jak na laptopa przystało) Acera oparty
    jest o me nogi/uda.

    -=-

    To moja normalna pozycja robocza -- tak oszczędzam kręgielnię.
    (siedzenie mi zdecydowanie szkodzi)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 24. Data: 2020-05-08 04:00:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5eb47f48$0$542$6...@n...neostrada.pl

> [...]

    > 49°C NVMe Evo Samsunga
    > 41°C hybryda Seagate
    > 30°C HDD Seagate dający na swym początku ponad 150 MB/s

    Kopiowanie partycji z hybrydy na tęże hybrydę dało w szczycie 48°C,
    więc zamknięta obudowa tak sobie szkodzi, bo w tejże zamkniętej
    maksymalna sięgnęła 39°C, i tylko na chwilę. Podczas kopiowania
    partycji dziury wentylacyjne laptopa nie były zatkane.

    Przeładuję, by sprawdzić czy kopia udała się. W10 klonuje się
    zwykle bezproblemowo -- to nie WXP.

    Niby OK, ale obciążenia pod korek: -- HDD, SSHD i CPU...
    Temperatura hybrydy (która wczoraj była w zamkniętej
    obudowie) sięgała 48°C podczas tego obciążenia przed chwilą...

    -=-

    Jak widzę, UASP to (przynajmniej w opisach) żadna łaska kieszeni
    z USB3. Na AliExpress łatwo znaleźć takie kieszenie za 2 dychy
    plnów, choć dolar stoi wysoko...

    https://youtu.be/UMiXSwRNXC8?t=183

    --