  • 1. Data: 2011-10-14 10:44:47
    Temat: szkoda oc a pojazd zastępczy
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Witam, otrzymałem pismo z ubezpieczalni sprawcy (HDI) odpośnie pojazdu
    zastępczego (prowadzę DG więc jest mi niezbędny)
    Piszą w nim m.in.:
    "
    W przypadku opłacalności naprawy, zwrot kosztów z tytułu uzasadnionego
    wynajmu pojazdu zastępczego przysługuje za czas technologicznej naprawy
    pojazdu określony przez producenta danej marki pojazdu w systemie
    Audatex/Eurotax, powiększony o dodatkowy czas (max. 3 dni) na dokonanie
    zgłoszenia szkody, oględzin pojazdu i zakupu części. "

    W serwisie skody powiedziano mi że auto będzie tam min. 5 dni, jeżeli będą
    potrzebne dodatkowe oględziny a raczej będą to przedłuży się do 2 tygodni,
    zgaduję że technologiczny czas naprawy wynosi dużo mniej. Czy faktycznie w
    polskim prawie (bo cytują mi jakieś artykuły, m.in. art. 34 Ustawy z dnia 22
    maja 2003 r o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu
    Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych,
    art. 361 i 826 § 1 Kodeksu Cywilnego, ) jest tak że nie przysługuje mi auto
    na cały czas naprawy, a jeśli tak nie jest to jaka podstawa prawna to
    reguluje?
    Czy jest jakakolwiek szansa że znajdę warsztat który wynajmie mi samochód
    bezgotówkowo (Wrocław) i nie będzie to pan Wiesiek który pożyczy mi swoją
    Audi 80 (nie chodzi mi tu o klasę samochodu tylko samo to żeby ściągnął
    pieniądze za wynajem od ubezpieczyciela)

    Lukasz

  • 2. Data: 2011-10-14 11:00:43
    Temat: Re: szkoda oc a pojazd zastępczy
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > "...zwrot kosztów z tytułu uzasadnionego wynajmu pojazdu
    > zastępczego..."

    W przypadku OC auto zastępcze należy Ci się jak psu miska,
    poszukaj sobie wyroków sądu w takich sprawach. Oczywiście TU
    walą w ch... klientów tekstami typu "jeśli pojazd nie jest
    używany zarobkowo to nie przysługuje" itp. Bierzesz auto
    zastępcze z warsztatu albo z wypożyczalni, ale wtedy powinno
    być klasy zbliżonej do Twojego.
    Natomiast jeśli chodzi o czas wynajmu to może faktycznie być
    tak, że należy się na tyle, ile zgodnie z jakimś
    harmonogramem ma trwać naprawa danego uszkodzenia.

  • 3. Data: 2011-10-14 11:15:41
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

> [...]
    > Natomiast jeśli chodzi o czas wynajmu to może faktycznie być tak, że
    > należy się na tyle, ile zgodnie z jakimś harmonogramem ma trwać naprawa

    ja miałem 2 lata temu stłuczkę (auto firmowe - jedyne auto w firmie) -
    likwidacja HDI z OC sprawcy,
    czas naprawy ponad 3 miesiące, auto z wypożyczlni, oczywiście HDI podważało
    konieczność wynajmu, ale w końcu rozliczyli się za wynajme, nie zapłacili za
    wynajem w niedziele. Wypożyczalnia
    wystawiła fakture i rozliczenie od pn-soboty. HDI zapłaciło za całość.
    Samochód przysługuje Ci na cały okres naprawy,
    niezależnie od czasu tej naprawy.
    pozdr.

  • 4. Data: 2011-10-14 11:23:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "GR001" napisał w wiadomości grup
    >Samochód przysługuje Ci na cały okres naprawy,
    >niezależnie od czasu tej naprawy.

    Przysluguje jak przysluguje - chyba zaden przepis tego nie precyzuje,
    pozostaje pare orzeczen SN i ewentualnie praktyka sadowa.
    Na przyklad czemu nie chca placic za niedziele.

    Bo z drugiej strony chyba bys nie chcial placic skladki, gdyby kazdy
    poszkodowany dwa lata naprawial, a w miedzyczasie jezdzil wypozyczonym
    na koszt OC sprawcy :-)

    Z urzednikami polecam po urzedniczemu - wysylamy faksa do
    ubezpieczyciela czy woli zaplacic za pare dni wypozyczenia wiecej, czy
    40% dodatku za ekspresowa naprawe, czy ile tam ASO bierze.
    Oczywiscie na czas udzielenia odpowiedzi nie zalujemy sobie
    wypozyczenia auta :-)

    Zawsze mozna wysokiemu sadowi przerysowac auto na parkingu, i wtedy
    moze wysoki sad latwiej zrozumie ze rzeczywisty i technologiczny czas
    naprawy to dwie rozne sprawy, a jezdzic czyms trzeba :-)

    J.

  • 5. Data: 2011-10-14 11:42:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 14 Oct 2011 10:44:47 +0200, Lukasz

> [...]
    > Audi 80 (nie chodzi mi tu o klasę samochodu tylko samo to żeby ściągnął
    > pieniądze za wynajem od ubezpieczyciela)

    Właśnie przechodzę to samo. Walczyłem z TU, a tu się okazało, że mój
    Leasing sam o to walczy. Tzn. mają pod siebie firmę wypożyczającą auta i ta
    firma załatwia ściągnięcie należności od TU z którego idzie OC. Moje
    działanie ograniczało się do złożenia oświadczenia o szkodzie u
    lizingodawcy, w tym odhaczenie, że chcę pojazd zastępczy na czas naprawy.
    Człowiek zadzwonił, przesłał maila z informacją i prośbą o dokumenty
    potrzebne do "egzekucji". Auto mi podstawią w dzień przekazania swojego
    trupa do warsztatu. Może przedzwoń do nich i się zapytaj czy prowadzą takie
    sprawy bez udziału leasingodawcy. W sumie powinni.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 6. Data: 2011-10-14 12:36:48
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@b...net.pl> napisał w
    wiadomości news:j78sqj$eee$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > Audi 80 (nie chodzi mi tu o klasę samochodu tylko samo to żeby ściągnął
    > pieniądze za wynajem od ubezpieczyciela)

    Naprawiałem w styczniu mój samochód z OC sprawcy. Warsztat od razu dał mi
    samochód zastępczy i doliczył sobie wypożyczenie do kosztów naprawy.
    Ubezpieczyciel bez problemów zapłacił za całość.
    Poszukaj ASO swojej marki, oni najczęściej bez problemów dają zastępcze i są
    doświadczeni w egzekwowaniu należności z OC.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 7. Data: 2011-10-14 13:52:19
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > nie zapłacili za wynajem w niedziele.

    To też znany przekręt :-). Gówno ich to obchodzi do czego
    klientowi auto. Mają zapłacić za każdy dzień wynajmu, bo to
    nie ich sprawa czy ja nim dojeżdżam do pracy, czy do
    kościoła, czy na zakupy, czy też po prostu lubię sobie
    pojeździć bez celu. Bezspornym jest fakt, że nie mam
    własnego samochodu, czyli ponoszę stratę. A OC sprawcy ma
    pokryć wszystkie moje straty spowodowane kolizją, a nie
    tylko wyklepanie blach :-).

  • 8. Data: 2011-10-14 14:30:57
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

> [...]
    > samochodu, czyli ponoszę stratę. A OC sprawcy ma pokryć wszystkie moje
    > straty spowodowane kolizją, a nie tylko wyklepanie blach :-).
    Kiedy samochód jest na firmę, mają pokryć wszelkie szkody...
    wynajem samochodu do prowadzenia DG.., a my mamy sklep, który w niedzielę
    nie pracował...
    taka była argumentacja..
    pozdr.
    gr

  • 9. Data: 2011-10-14 15:57:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "GR001" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >wynajem samochodu do prowadzenia DG.., a my mamy sklep, który w
    >niedzielę nie pracował... taka była argumentacja..

    Jak na firme, to moze i prawidlowa argumentacja :-)

    J.

  • 10. Data: 2011-10-14 16:54:10
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:j793bf$3nn$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > Poszukaj ASO swojej marki, oni najczęściej bez problemów dają zastępcze i
    > są doświadczeni w egzekwowaniu należności z OC.

    żadna z ASO we Wrocławiu (a są 3) nie da auta bezgotówkowo, jednak dzwoniłem
    do firmy wypozyczauto.pl i ponoć na 7 dni dadzą bezgotówkowo, powyżej muszę
    zapłacić. Wezmę u nich auto i jeśli czas naprawy będzie dłuższy na pewno
    będę brał auto na cały okres naprawy, dam znać ile wywalczyłem, na razie
    jako że napisali mi że na czas naprawy technologicznej a nie rzeczywisty
    czas naprawy to odpisałem że jednak nie (dość szybko pisałem, dużo ctrl+C ze
    strony rzecznika konsumentów, nie będę całości wklejał bo wyszły mi 2 strony
    A4) i m.in. dodałem formułkę: "...Moje utracone korzyści w związku z
    zaistniałą szkodą to m.in. czas jaki muszę poświęcić na załatwienie
    formalności związanych ze znalezieniem warsztatu i wypłatą odszkodowania,
    czas spędzony w warsztacie czy podczas oględzin samochodu, a także czas jaki
    muszę poświęcić na korespondencję z Państwa firmą, który oceniam na 3 dni
    robocze, co daje kwotę XXXzł (XXXzł dziennie, przyjmując pięciodniowy tryb
    pracy oraz średni dzienny dochód z roku 2010). Utraconymi korzyściami jest
    też utrata wartości pojazdu naprawianego po kolizji w stosunku do pojazdu
    bezwypadkowego którą szacuję na 2000zł netto.(...) w związku z powyższym
    proszę o zwrot kosztów wynajmu samochodu od dnia odstawienia samochodu do
    warsztatu do dnia zwrotu samochodu naprawionego oraz proszę o naprawienie
    utraconych korzyści wymienionych w tym piśmie w formie przelewu na konto
    poszkodowanego numer:..."

    jak w jedną stronę można to w drugą też, przy czym jak bez problemu zapłacą
    za auto zastępcze to oleję sprawę, jak nie to będę się sądzić.
    Auto na firmę, użytkuję je także prywatnie

    Likasz