  • 1. Data: 2016-06-02 16:45:25
    Temat: odkurzacz - likwidacja termostatu
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    odkurzacz: Electrolux ErgoSpace XXLBOX1F:
    http://www.electrolux.pl/pomoc-techniczna/instrukcje
    -obslugi/
    - ale zero manuala tutaj jest, wiec posciagalem cos "kole tego", wg tych
    linkow: http://tinyurl.com/hynwdpk
    Niestety, wszelkie manuale sa tylko opisem prostych czynnosci -
    wlaczyc/wylaczyc/filtr/ itp itd - zero informacji o tym, jak *rozlozyc*
    odkurzacz, czyli co najmniej: jaka/gdzie pierwsza srube odkrecic, zeby
    dostac sie chocby do wewnetrzenego mocowania kabla (tutaj pierwsza
    reperacja: cos sie w prostej mechanice wewnetrznej popsulo i jest zero
    autozwijania kabla).
    A przede wszystkim druga "reperacja":
    jak dostac sie do termostatu (?) , zeby usunac go na wieki, bowiem tak dba o
    bezpieczenstwo, ze odkurzyc udaje sie ledwie 40m2 i stop, studzenie przez
    godziny.

    Wiecie moze jak dobrac sie do wnetrza i sprawy likwidacji termostatu - jesli
    to sprawa termostatu...?

  • 2. Data: 2016-06-02 17:52:23
    Temat: Re: odkurzacz - likwidacja termostatu
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 2 czerwca 2016 16:45:54 UTC+2 użytkownik 1634Racine napisał:
    > Wiecie moze jak dobrac sie do wnetrza i sprawy likwidacji termostatu - jesli
    > to sprawa termostatu...?

    Każdy odkurzacz da się rozebrać metodą : najpierw wszystkie śrubki, które widać,
    potem wszystkie pokrywki, kółka, zaślepki, fragmenty uchwytu na zatrzask,
    czasem naklejki znamionowe, żeby znaleźć ukryte pod nimi śrubki.
    Na końcu, metodą losowego penetrowania miejsc styku pokryw trzeba je
    oddzielić, najczęściej są tam zatrzaski niewidoczne z zewnątrz, zapewne
    część tych zatrzasków zostanie połamana, ale to nie szkodzi (zazwyczaj ;).
    A przegrzewanie to może być efekt zasyfienia wewnętrznego.

    L.

  • 3. Data: 2016-06-02 17:57:27
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    taaaaaakkkkk... przypomina mi się tuskowa wielka racjonalizacja...

    przecież to jest tak skonstruowane, że po rozebraniu już nie da się
    poskładać, bo się połowa mocowań połamie lub urwie...

  • 4. Data: 2016-06-02 18:05:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

> [...]
    > pokryw trzeba je oddzielić, najczęściej są tam zatrzaski niewidoczne
    > z zewnątrz, zapewne część tych zatrzasków zostanie połamana, ale to

    Można też zrobić tomografię, wtedy dokładnie widać wnętrze. Ewentualnie
    pierdyknąć młotkiem, aż się rozleci.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2016-06-02 19:00:41
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-06-02 o 16:45, 1634Racine pisze:

    > jak dostac sie do termostatu (?) , zeby usunac go na wieki, bowiem tak
    > dba o bezpieczenstwo, ze odkurzyc udaje sie ledwie 40m2 i stop,
    > studzenie przez godziny.

    To nie termostat tylko zabezpieczenie termiczne agregatu, które działa
    gdy przepływ jest zbyt mały. A to z kolei zwykle oznacza zasyfienie
    worka/cyklonu/filtra wlotowego/wylotowego etc. Termik siedzi zwykle w
    agregacie a te współcześnie są *nierozbieralne*.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2016-06-02 20:50:49
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 2 czerwca 2016 19:00:36 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
    > Termik siedzi zwykle w
    > agregacie a te współcześnie są *nierozbieralne*.

    Co też Pan mówisz, czasami są elegancko przyśrubowane blaszką i mają
    konektorki zatrzaskowe, że wymienić można bez problemu. I kupić jako część zamienną
    :>

    L.

  • 7. Data: 2016-06-02 21:04:13
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-06-02 20:50, Lisciasty wrote:

    > Co też Pan mówisz, czasami są elegancko przyśrubowane blaszką i mają
    > konektorki zatrzaskowe, że wymienić można bez problemu. I kupić jako część zamienną
    :>

    Ja w sprawie przepływu,
    khmm dostałem taki współczesny odkurzacz bo właścicielce nie pasował bo
    sierściuchy w domu,
    no i do rozbiórki i czyszczenia (z powodu słabego przepływu) nawet na
    jakimś bocznodolnym wylocie powietrza była jakaś gąbka co dodatkowo
    miała hałas tłumić... i za..na oczywiście,
    jak filtr jakiśtam alergiczny jest to niby czysty, a powietrze jakoś nie
    chce przejść ;-) stara szczoteczka do zębów i na sucho czyścimy ;-)

    Włodek

  • 8. Data: 2016-06-02 21:04:54
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    PeJot w news:niponj$jqu$1@node2.news.atman.pl
    > To nie termostat tylko zabezpieczenie termiczne agregatu,

    tak to rozumiem; z tym, ze wyobrazalem sobie, ze to zabezpieczenie jest w
    prostej,acz staroswieckiej postaci termostatu jakiegos, ktory latwo w sumie
    zdemontowac...

    > które działa gdy przepływ jest zbyt mały. A to z kolei zwykle oznacza
    > zasyfienie worka/cyklonu/filtra wlotowego/wylotowego etc.

    i tak dokladnie jest - wystarczy, ze wymieniony jest filtr (czyszczenie
    uzywanego = jego umycie) ,a czas pracy odkurzacza wydluza sie.

    > Termik siedzi zwykle w agregacie a te współcześnie są *nierozbieralne*.

    czyli mogila,skoro termik jest "przyspawany" *)
    btw: wg mnie ten czas pracy bezpiecznej - do autowylaczenia - jest
    absurdalnie krotki.

    *)
    jest oczywiscie ciekawe, czy na 100% termik ( czy co tam wklepali dla
    autowylaczen) nie jest mozliwy do demontazu... Nie moge znalezc w sieci
    zadnego opisu elektroniki wewnetrznej. Pustka.

  • 9. Data: 2016-06-02 21:22:36
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 2 czerwca 2016 21:05:36 UTC+2 użytkownik 1634Racine napisał:
    > jest oczywiscie ciekawe, czy na 100% termik ( czy co tam wklepali dla
    > autowylaczen) nie jest mozliwy do demontazu... Nie moge znalezc w sieci
    > zadnego opisu elektroniki wewnetrznej. Pustka.

    Zapewne termik w kształcie grubego rezystora, gdzieś na jarzmie silnika.
    A co do elektroniki wewnętrznej, to na góglu świat się nie kończy ;)

    http://tinyurl.com/hglfsbn

    L.

  • 10. Data: 2016-06-02 22:19:39
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Lisciasty w news:845cf877-ecaf-437a-ab88-8dc6d404ecfd@googlegrou
    ps.com
    > Co też Pan mówisz, czasami są elegancko przyśrubowane blaszką i mają
    > konektorki zatrzaskowe, że wymienić można bez problemu. I kupić jako
    > część zamienną :>
    > L.

    czyli:
    jak sie POZBYC na dobre tego termika (aby obwodowo to nadal dzialalo bez
    niego)?
    wstep: gdzie sa/bywaja te ukryte srubki "w obudowie" zeby dostac sie do
    srodka i go wymontowac?

    a przy okazji:
    zreperowac kabel wtyczkowy, zeby znow byl autozwijalny (poki co calkowicie
    wysuniety/rozwiniety)?