  • 1. Data: 2012-02-06 13:23:31
    Temat: odplatnosc za kanaly
    Od: "untaczejbul" <h...@i...ok>

    Dziś trzeba płacić za cały pakiet, w którym jest np interesujący nas
    kanał, a całą resztę mamy gdzieś. Dlaczego nie może być tak, że każdy
    układa sobie swoją listę kanałów i płaci za każdy np po 1zł? Czy są
    jakieś techniczne ograniczenia? Wiadomo, że wtedy każdy musiałby mieć
    spersonalizowaną kartę do dekodera, ale coś jeszcze stoi na
    przeszkodzie?

  • 2. Data: 2012-02-06 14:21:15
    Temat: Re: odplatnosc za kanaly
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Dziś trzeba płacić za cały pakiet, w którym jest np
    > interesujący nas kanał, a całą resztę mamy gdzieś.

    Dlatego że zarządzanie takim bajzlem też kosztuje, co
    zapewne by się przełożyło na podniesienie ceny
    poszczególnych kanałów i w sumie by wyszło niewiele taniej
    za dużo mniej :-))). Siłą rzeczy niektóre kanały by upadły i
    te co by zostały musiałyby więcej płacić za dosył, co by
    dało efekt taki, jak napisałem wcześniej...

    > Dlaczego nie może być tak, że każdy układa sobie swoją
    > listę kanałów i płaci za każdy np po 1zł?

    1 zł? Chyba nie zdajesz sobie sprawy ile jeden kanał
    kosztuje bezpośrednio u nadawcy :-).

    > Czy są jakieś techniczne ograniczenia?

    Techniczne nie.

    > Wiadomo, że wtedy każdy musiałby mieć spersonalizowaną
    > kartę do dekodera, ale coś jeszcze stoi na przeszkodzie?

    Najbardziej to chyba pieniądze ;-). Na drugim miejscu chęci
    ;-)

  • 3. Data: 2012-02-06 17:43:59
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 06.02.2012 14:23, untaczejbul pisze:
    > (..) ale coś jeszcze stoi na przeszkodzie?
    masy ludzi które "łykają" sieczkę. tzn skoro oni płacą i około 5 dych to
    nie drogo - po co zmieniać?
    Musisz poczekać aż tv będzie nadawana przez internet, wtedy za 75% tego
    co teraz płacisz dostaniesz 10% tego co masz, ale będziesz szczęśliwy.
    ToMasz

  • 4. Data: 2012-02-08 20:05:10
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2012-02-06 14:23, untaczejbul pisze:
> [...]
    > jakieś techniczne ograniczenia? Wiadomo, że wtedy każdy musiałby mieć
    > spersonalizowaną kartę do dekodera, ale coś jeszcze stoi na przeszkodzie?

    Bo wtedy kupiłbys sobie 6 ulubionych kanałów za 6 zł i inni podobnie, co
    nie miałoby dla dostawcy ekonomicznego sensu.

  • 5. Data: 2012-02-08 22:57:40
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 06-02-2012 o 15:21:15 Robert_J <d...@g...pl> napisał(a):

    > Dlatego że zarządzanie takim bajzlem też kosztuje, co zapewne by się

    Na szczęście wynaleziono komputery i nie trzeba już zaznaczać każdego
    kanału ołówkiem :-)
    Zresztą teraz też jest to dość skomplikowane - pakiety, opcje dodatkowe,
    czasem w zestawie mające inną cenę niż osobno, czasem żeby zamówić jakiś
    pakiet trzeba zamówić też inny pakiet...

    > przełożyło na podniesienie ceny poszczególnych kanałów i w sumie by
    > wyszło niewiele taniej za dużo mniej :-))).

    Pewnie za dużo mniej by nie było dużo taniej bo operator chce po prostu
    jak najwięcej zarobić. Teraz też pełna oferta nie kosztuje 2 razy więcej
    niż połowa oferty.

    > Siłą rzeczy niektóre kanały by upadły

    I to by była największa korzyść! Producenci kanałów i operatorzy platform
    musieliby się starać o wartościowe treści. Nie dodawali by kanałów tylko
    po to żeby się pochwalić ilością.
    Pieniądze trafiałyby do nadawców wybranych przez abonentów a nie przez
    menedżerów od oferty. Teraz jak wybiorę jakiś pakiet to moje pieniądze
    trafiają do nadawców wszystkich programów z tego pakietu i nawet nikt nie
    wie które programy mnie interesują. Pomiary oglądalności nie oddają
    rzeczywistego zainteresowania kanałem, bo mogę jakiś kanał włączać rzadko
    albo prawie wcale ale bym go kupił dla 5 minut tygodniowo albo po prostu
    po to by go mieć. A gdybym sobie wybierał sam kanały to by wszystko było
    jasne.

    > i te co by zostały musiałyby więcej płacić za dosył, co by

    Ponieważ?
    Jeśli już, to mniej z powodu zmniejszenia popytu na miejsce na satelicie.

    > 1 zł? Chyba nie zdajesz sobie sprawy ile jeden kanał kosztuje
    > bezpośrednio u nadawcy :-).

    No ja szczerze mówiąc nie mam pojęcia ale podejrzewam, że rozpiętość jest
    spora - od dużo poniżej złotówki do dużo powyżej.

    Na pewno część kanałów by kosztowała grosze a część może i parenaście
    złotych. Na pewno im więcej kanałów by się kupowało tym by wychodziło
    taniej za sztukę. Ile konkretnie - wolny rynek by ustalił. I co ważne -
    nadawcy mogliby konkurować ze sobą (ceną i zawartością) bezpośrednio o
    klienta a nie o menedżerów platform.

    Czy tak będzie? IMO zdecydowanie tak. Platformy same z siebie tego nie
    wprowadzą, zwłaszcza że właśnie się zmniejsza konkurencja wśród platform,
    ale gdy poczują zagrożenie ze strony rozwijającego VOD w Internecie, nie
    będą miały wyjścia.

    --
    SW3
    ----

  • 6. Data: 2012-02-09 17:45:40
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 08.02.2012 21:05, boxfish pisze:

    > Bo wtedy kupiłbys sobie 6 ulubionych kanałów za 6 zł i inni podobnie, co
    > nie miałoby dla dostawcy ekonomicznego sensu.
    czyli kto pierwszy ten zyska? Pomyślcie. Kablówka żeby żyć musi mieć...
    10 tyś abonentów? chyba wystarczy. Czy w internecie nie zebrało by się
    10 tyś osób które chcą płacić abonament tylko za wybrane kanały? Odpada
    kablowanie, utrzymywanie sieci... Tyko serwery muszą działać! Nawet
    abonametu rtv nie trzeba płacić!

    CZekam z napięciem, kto pierwszy?!

    ToMasz

  • 7. Data: 2012-02-10 11:14:31
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

> [...]
    > kablowanie, utrzymywanie sieci... Tyko serwery muszą
    > działać! Nawet abonametu rtv nie trzeba płacić!

    Proponuję żebyś zaczął pierwszy :-). To naprawdę nie wymaga
    dużo zachodu. A może wtedy poczułbyś na własnej skórze z
    czym to się je, jak to działa organizacyjnie i, co
    najważniejsze, dlaczego nie działa to tak, jak proponujesz
    :-).
    A do założenia takiego czegoś wystarczy żebyś był
    przedsiębiorcą telekomunikacyjnym, czyli... zgłosił to w
    Urzędzie. I hulaj dusza :-). Stawiasz serwery, podpisujesz
    umowy z nadawcami na IPTV, podpisujesz umowy z klientami.
    Jednym słowem działasz :-).

  • 8. Data: 2012-02-10 17:42:57
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-02-10 12:14, Robert_J pisze:
> [...]
    > Stawiasz serwery, podpisujesz umowy z nadawcami na IPTV, podpisujesz
    > umowy z klientami. Jednym słowem działasz :-).

    Spokojna głowa. Już długo nie będziesz się musiał męczyć ;-)
    Łącza coraz szybsze to po co oglądać te durne reklamy.

    No chyba że ACTA położy na wszystkim łapę. Ale wtedy to i tak bez sensu
    bo koszmarnie drogo będzie :-)

  • 9. Data: 2012-02-10 22:18:13
    Od: kaczor1 <r...@k...net.pl>

    On 9 Lut, 18:45, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > 10 tyś abonentów? chyba wystarczy. Czy w internecie nie zebrało by się
    > 10 tyś osób które chcą płacić abonament tylko za wybrane kanały? Odpada

    I dochodzą bardzo duże koszty utrzymania łącza do serwera, a linie do
    abonenta końcowego, tak czy tak, ktoś utrzymać będzie musiał, za co i
    tak zapłaci w ostatecznym rozrachunku abonent.

    > Tyko serwery muszą działać! Nawet
    > abonametu rtv nie trzeba płacić!
    >
    > CZekam z napięciem, kto pierwszy?!
    >
    > ToMasz

    Problem nie leży jedynie w chęci, lub jej braku ze strony operatorów,
    ale również w braku zainteresowania transmisją w internecie
    (przynajmniej na razie) ze strony samych producentów kontentu, co
    wyrażają jasno i dobitnie, wykluczając ten sposób transmisji
    stosownymi zapisami w umowach z operatorami.

  • 10. Data: 2012-02-11 09:33:10
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 10-02-2012 o 23:18:13 kaczor1 <r...@k...net.pl>
    napisał(a):

    > I dochodzą bardzo duże koszty utrzymania łącza do serwera, a linie do

    No tanie to to nie jest. Ale koszt łącz jest proporcjonalny do ilości
    klientów więc nie ma zaporowego kosztu na start.
    W DVB-S już dla pierwszego klienta trzeba wynająć transpondery, w kablówce
    trzeba zbudować zasięg na danym obszarze a jak będzie zainteresowany co
    setny mieszkaniec... A w IP TV można zacząć od stosunkowo taniego łącza i
    dodawać kolejne w miarę zdobywania klientów.

    > abonenta końcowego, tak czy tak, ktoś utrzymać będzie musiał, za co i
    > tak zapłaci w ostatecznym rozrachunku abonent.

    A teraz nie płaci?

> [...]
    > wyrażają jasno i dobitnie, wykluczając ten sposób transmisji
    > stosownymi zapisami w umowach z operatorami.

    I to jest najważniejsze: "na razie".

    --
    SW3
    ----