  • 11. Data: 2012-02-11 10:27:21
    Temat: Re: odplatnosc za kanaly
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    SW3 <s...@p...fm> wrote:

    > W DVB-S ju| dla pierwszego klienta trzeba wynaj transpondery, w kablówce
    > trzeba zbudowa zasig na danym obszarze a jak bdzie zainteresowany co
    > setny mieszkaniec... A w IP TV mo|na zacz od stosunkowo taniego Bcza i
    > dodawa kolejne w miar zdobywania klientów.

    Ale chyba nie rozumiesz drobnego faktu, że niezależnie od tego czy
    sprzedasz klientowi 1 czy 100 programów, koszty utrzymania infrastruktury
    (na klienta) są praktycznie takie same?

  • 12. Data: 2012-02-11 11:54:27
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    > Problem nie leży jedynie w chęci, lub jej braku ze strony operatorów,
    > ale również w braku zainteresowania transmisją w internecie
    > (przynajmniej na razie) ze strony samych producentów kontentu, co
    > wyrażają jasno i dobitnie, wykluczając ten sposób transmisji
    > stosownymi zapisami w umowach z operatorami.

    Mógłbyś coś więcej na ten temat napisać? ktoś chciał puścić legalnie
    discovery w net i mu zabroniono?
    ToMasz

  • 13. Data: 2012-02-11 13:02:33
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 11-02-2012 o 11:27:21 Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    napisał(a):

    > Ale chyba nie rozumiesz drobnego faktu, że niezależnie od tego czy
    > sprzedasz klientowi 1 czy 100 programów, koszty utrzymania infrastruktury
    > (na klienta) są praktycznie takie same?

    Łącze z CIR około 2Mbps - to trochę taniej niż transponder na HotBirdzie.
    Zresztą chyba nikt nie oczekuje, że jeden kanał będzie 100 razy tańszy niż
    100 kanałów.

    --
    SW3
    ----

  • 14. Data: 2012-02-11 14:56:26
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    SW3 <s...@p...fm> wrote:
    > Dnia 11-02-2012 o 11:27:21 Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    > napisaB(a):

    > Acze z CIR okoBo 2Mbps - to troch taniej ni| transponder na HotBirdzie.
    > Zreszt chyba nikt nie oczekuje, |e jeden kanaB bdzie 100 razy taDszy ni|
    > 100 kanaBów.

    Łącze z taką przepustowością, ale NA KLIENTA!!! Na 1000 potrzebujesz 2 Gbps
    i tak dalej, i tak dalej... Oczywiście należy uwzględnić jakiś współczynnik
    overbookingu, ale jak nagle będzie mecz czy superduper film, to nie ma
    przebacz: zapłacone, należy się.
    Ipla nie raz leżała podczas różnych wydarzeń nadzwyczajnych ;-)
    A transponder, o ile mnie nie oszukano w szkole, obsłuży nieskończoną
    liczbę klientów, byleby ta nieskończoność (i jej anteny) zmieściła się na
    skończonej (i określonej przez beam) powierzchni kuli ziemskiej.

    Więc gdybyś chciał skalkulować koszty takiego przedsięwzięcia, to każdemu
    klientowi liczysz kawałek serwera plus łącze z gwarantowaną przeplywnością
    jako standard. W następnej kolejności doliczasz opłaty licencyjne za każdy
    zamówiony kanał.

  • 15. Data: 2012-02-13 15:44:23
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 11-02-2012 o 15:56:26 Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    napisał(a):

> [...]
    ^^^^^^^^^^
    > Łącze z taką przepustowością, ale NA KLIENTA!!! Na 1000 potrzebujesz 2
    > Gbps
    > i tak dalej, i tak dalej...

    Pisałeś o kosztach na klienta więc odpisałem o kosztach na klienta.
    Jak się ma dużo klientów to satelita się bardziej opłaca. Ale nie widzę w
    obecnych czasach zbyt dużych szans na szybkie zdobycie abonentów przez
    nową platformę. A nawet jeśli, to nadal koszt startu jest gigantyczny. A
    chyba o tym właśnie dyskutujemy, że w IPTV nie trzeba tak dużych funduszy
    na start.

    Oczywiście.

    --
    SW3
    ----

  • 16. Data: 2012-02-14 17:34:27
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-02-11 15:56, Maciej Bebenek pisze:

> [...]
    > overbookingu, ale jak nagle będzie mecz czy superduper film, to nie ma

    http://www.dobreprogramy.pl/Po-co-komu-telewizja-sko
    ro-jest-streaming-P2P,Aktualnosc,30300.html
    Właściwie to się dziwię że znany sprawdzony pomysł (chyba radia
    internetowe kiedyś tak śmigały) nie został jeszcze zaprzęgnięty do
    słusznych celów :-)

  • 17. Data: 2012-02-18 15:24:43
    Od: kaczor1 <r...@k...net.pl>

    On 11 Lut, 10:33, SW3 <s...@p...fm> wrote:

    > No tanie to to nie jest. Ale koszt łącz jest proporcjonalny do ilości
    > klientów więc nie ma zaporowego kosztu na start.
    > W DVB-S już dla pierwszego klienta trzeba wynająć transpondery, w kablówce
    > trzeba zbudować zasięg na danym obszarze a jak będzie zainteresowany co
    > setny mieszkaniec... A w IP TV można zacząć od stosunkowo taniego łącza i
    > dodawać kolejne w miarę zdobywania klientów.

    > A teraz nie płaci?

    Oczywiście, że płaci. Ale twierdzenie, że odpada utrzymanie łącza
    kablowego sugeruje, że płacić nie będzie musiał. Tymczasem różnica
    jest tylko taka, że utrzymanie linii należało by do innego podmioty.
    Czyli zamiast jednej skarbonki do której wrzucamy moniaki, mamy dwie.

  • 18. Data: 2012-02-18 15:41:07
    Od: kaczor1 <r...@k...net.pl>

    On 11 Lut, 12:54, ToMasz <t...@n...gazeta.pl> wrote:

    > Mógłbyś coś więcej na ten temat napisać? ktoś chciał puścić legalnie
    > discovery w net i mu zabroniono?
    > ToMasz

    Jeśli oczekujesz, że napiszę, że firmie X, taki to, a taki nadawca
    zabronił retransmisji w necie, to niestety muszę cię rozczarować, bo
    była by to rozmowa o konkretnej umowie, która stanowi tajemnice
    przedsiębiorstwa. Natomiast nadawcy treści (a raczej agencje, które
    reprezentują nadawców) określają system (lub systemy), w jakim program
    może być retransmitowany. Czasem określają w jakim pakiecie ma się
    znaleźć program, a kiedyś określali nawet sposób kodowania. (pisze o
    umowach z operatorami kablowymi).

  • 19. Data: 2012-02-20 09:54:57
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 18-02-2012 o 16:24:43 kaczor1 <r...@k...net.pl>
    napisał(a):

    > Oczywiście, że płaci. Ale twierdzenie, że odpada utrzymanie łącza
    > kablowego sugeruje, że płacić nie będzie musiał.

    Bo odpada.
    Jeśli chcesz z kablówką dotrzeć do mieszkańców danego osiedla to musisz
    dociągnąć kabel do tego osiedla. Jak chcesz zwiększyć zasięg to musisz
    ponieść duże koszty. Wyobraź sobie np. kablówkę, która ma jednego abonenta
    na kilometr kwadratowy ;)
    A w IPTV masz od razu w zasięgu wszystkich posiadaczy szerokopasmowego
    łącza. Koszty są proporcjonalne do ilości klientów (tak samo jak
    przychody) a nie do powierzchni obszaru zasięgu.

    --
    SW3
    ----