  • 1. Data: 2014-07-27 12:45:49
    Temat: official way of doing shadows
    Od: firr <p...@g...com>

    ciekawbym byl czy ktos by wiedzial czy jest jakis
    oficjalny sposob robienia cieni (zdaje sobie sprawe
    ze na tej grupie raczej nikt)

    poczytalem troche i ztcso sa dwie glowne techniki
    shadow-z-buffer i shadow-volume, obie chyba troche
    kijowe (:c)

    -a szkoda bo miec dobre cienie niskim kosztem byloby
    naprawde super, ..ale cos cienko mi to wyglada.. choc temat ciekawy..
    az kusi
    by zpowrotem wrocic jednak do prob rt-raytracingu (ktory zarzucilem kiedys ze wzgledu
    na slabe wyniki wizualne
    i wydajnosciowe - moze jednak znowu musze zmienic zdanie ;/

  • 2. Data: 2014-07-27 17:26:39
    Temat: Re: official way of doing shadows
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-07-27 12:45, firr pisze:
    > by zpowrotem wrocic jednak do prob rt-raytracingu (ktory zarzucilem kiedys ze
    wzgledu na slabe wyniki wizualne
    > i wydajnosciowe - moze jednak znowu musze zmienic zdanie ;/

    A czy myślałeś nad ray-tracerem pod OpenCL?

  • 3. Data: 2014-07-27 20:47:59
    Od: firr <p...@g...com>

    bez urazy ale STRAASZNIE wprost glabisz, przyjmij moja rade i zamiast latac po grupie
    jak chory na wscieklizne osioł zrob moze cos bardziej pożytecznego ;C

  • 4. Data: 2014-07-27 20:58:09
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 27 lipca 2014 12:45:49 UTC+2 użytkownik firr napisał:
> [...]
    wzgledu na slabe wyniki wizualne

    > i wydajnosciowe - moze jednak znowu musze zmienic zdanie ;/

    w sumie wlasnie mz obie te metody bardziej przypominaja oldscholowe hacki niz
    poprawna metode zrobienia tego* poprawna metoda bylby chyba cien liczony per pixel
    (po prostej w 3d) to prowadzi znowu do tego ze trzeba rozwazyc jak zrobic poprawnego
    spece-grida w przestrzeni **

    * aczkolwiek nie o to chodzi bo chcialem je wlasnie rozwazyc

    ** jak dovrac wymiary, takie space gridy sa zabojczo drogie raptem 1000x1000x1000 = 1
    GB komorek

  • 5. Data: 2014-07-27 23:44:21
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 27 lipca 2014 20:58:09 UTC+2 użytkownik firr napisał:

> [...]
    >

    > * aczkolwiek nie o to chodzi bo chcialem je wlasnie rozwazyc
    >

    > ** jak dovrac wymiary, takie space gridy sa zabojczo drogie raptem 1000x1000x1000 =

    pytanie jest wiec: jak dobrac rozmiar (jak zrobic)
    takiego space grida - glownie chodzi o takie dobranie grida by dobrze pomagal
    wyszukiwac kolizje trojkat - promien; nie robilem tego nigdy to nie
    mam praktyki ani przemyslen

    wydaje mi sie ze chyba komorki powinny miec rozmiar
    nieco mniejszy niz wymiary malych trojkatow na scenie - ale nie jestem pewien czy na
    przyklad lepiej sprawdzalyby sie troche mniejsze czy troche
    wieksze - to jest poniekad pytanie jak by to działało

    u mnie na scenie jakos tak chyba dobieram skale ze
    male trojkaty sa chyba co najmniej rozmiaru 1.0
    lub moze wiecej np 1 x 5 x 12 itp (wczytywanie modeli z pliku mogloby moze zepsuc ta
    zuniformizowana ziarnistość )

    scena z kolei jest otwarta i moze byc duza (np
    w symulatorze lotu (ktory jest jakby moim marzeniem z czasow amigi) nie wiem np 50
    tys x 50 tys lub
    wiecej (?) - trzebaby dobrac jakos tak tego grida
    by to zajelo jak najmniej ramu i bylo jaknajprostsze i ogolnie dzialalo
    jaknajszybciej,
    wstepny pomysl obejmowalby chyba jakiegos grubego grida ktory trzymalby wskazniki na
    setki malych gridów - ale jak podobierac te rozmiary by to mialo rece i nogi?

  • 6. Data: 2014-07-28 10:40:23
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 27 lipca 2014 20:47:59 UTC+2 użytkownik firr napisał:
    > bez urazy ale STRAASZNIE wprost glabisz, przyjmij moja rade i zamiast latac po
    grupie jak chory na wscieklizne osioł zrob moze cos bardziej pożytecznego ;C

    ps bez urazy zapewne nie masz zlych intencji ale
    efekty tych swoich 'przemyslen' sugesti bez ladu i skladu itp masz wyjatkowo marne

  • 7. Data: 2014-07-28 10:50:04
    Od: Stregor <s...@g...com>

    W dniu 2014-07-28 10:40, firr pisze:
    grupie jak chory na wscieklizne osioł zrob moze cos bardziej pożytecznego ;C

    > ps bez urazy zapewne nie masz zlych intencji ale
    > efekty tych swoich 'przemyslen' sugesti bez ladu i skladu itp masz wyjatkowo marne

    Bez urazy, ale "przyganiał kocioł garnkowi" ciśnie mi się
    niepowstrzymanie na palce...

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 8. Data: 2014-07-28 10:51:48
    Od: firr <p...@g...com>

    > gridów - ale jak podobierac te rozmiary by to mialo rece i nogi?

    wstepny pomysl obejmowalby jako male gridy cos w stylu 10x10x10 (komorek) i pozniej
    nad tym cos jako duzy gridtylko ze na to wlasnie tez nie starczyloby ramu
    wiec moze trzebby kombinowac z 3-poziomowym gridem
    ten drugi tez cos jak np 10x10x10 (gridow) (20?x20?x20?) a nad tym trzeci zbiorczy?

  • 9. Data: 2014-07-28 11:04:30
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 lipca 2014 10:50:04 UTC+2 użytkownik Stregor napisał:
> [...]
    grupie jak chory na wscieklizne osio� zrob moze cos bardziej po�ytecznego ;C

    > Bez urazy, ale "przygania� kocio� garnkowi" ci�nie mi si�
    >
    > niepowstrzymanie na palce...

    jako erupcja glupoty jak sadze.. jesli ktos nie widzi roznicy miedzy moimi postami a
    broneq to mz
    musi byc naprawde głupi - jesli nie wykaż ze w tym zestawiniu jest pewien sens,
    slucham

  • 10. Data: 2014-07-28 11:29:31
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 lipca 2014 10:51:48 UTC+2 użytkownik firr napisał:

> [...]
    >
    > wiec moze trzebby kombinowac z 3-poziomowym gridem
    >
    > ten drugi tez cos jak np 10x10x10 (gridow) (20?x20?x20?) a nad tym trzeci zbiorczy?

    z tym wlasnie drzewem podzialu przestrzeni (choc ja wole to nazywac n-poziomowym
    gridem) to jest wydaje mi sie wazna sprawa

    nie mam nieststy bladego pojecia czego sie spodziewac po zajetosci pamieci i po
    kosztownosci
    updatowania tego drzewa i po kosztownosci uzywania
    go - i jak to stroić i minimalizowac

    raczej boje sie ze o by troche tej pamieci zajmowalo, choc z drugiej strony mozna
    zaczac od
    najprostszych przypadków

    ewentualna inna opcja do wspomnianej z globalnym
    n-gridem byloby konstruowanie lokalnego grida (nawet we wspolrzednych kamery) w locie