    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Sun, 27 Jul 2014 14:44:21 -0700 (PDT)
    Subject: Re: official way of doing shadows
    From: firr <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 27 lipca 2014 20:58:09 UTC+2 użytkownik firr napisał:
> [...]
    wzgledu na slabe wyniki wizualne

    > w sumie wlasnie mz obie te metody bardziej przypominaja oldscholowe hacki niz
    poprawna metode zrobienia tego* poprawna metoda bylby chyba cien liczony per pixel
    (po prostej w 3d) to prowadzi znowu do tego ze trzeba rozwazyc jak zrobic poprawnego
    spece-grida w przestrzeni **

    > * aczkolwiek nie o to chodzi bo chcialem je wlasnie rozwazyc
    >

    > ** jak dovrac wymiary, takie space gridy sa zabojczo drogie raptem 1000x1000x1000 =
    1 GB komorek

    pytanie jest wiec: jak dobrac rozmiar (jak zrobic)
    takiego space grida - glownie chodzi o takie dobranie grida by dobrze pomagal
    wyszukiwac kolizje trojkat - promien; nie robilem tego nigdy to nie
    mam praktyki ani przemyslen

    wydaje mi sie ze chyba komorki powinny miec rozmiar
    nieco mniejszy niz wymiary malych trojkatow na scenie - ale nie jestem pewien czy na
    przyklad lepiej sprawdzalyby sie troche mniejsze czy troche
    wieksze - to jest poniekad pytanie jak by to działało

    u mnie na scenie jakos tak chyba dobieram skale ze
    male trojkaty sa chyba co najmniej rozmiaru 1.0
    lub moze wiecej np 1 x 5 x 12 itp (wczytywanie modeli z pliku mogloby moze zepsuc ta
    zuniformizowana ziarnistość )

    scena z kolei jest otwarta i moze byc duza (np
    w symulatorze lotu (ktory jest jakby moim marzeniem z czasow amigi) nie wiem np 50
    tys x 50 tys lub
    wiecej (?) - trzebaby dobrac jakos tak tego grida
    by to zajelo jak najmniej ramu i bylo jaknajprostsze i ogolnie dzialalo
    jaknajszybciej,
    wstepny pomysl obejmowalby chyba jakiegos grubego grida ktory trzymalby wskazniki na
    setki malych gridów - ale jak podobierac te rozmiary by to mialo rece i nogi?