  • 61. Data: 2012-05-23 17:53:06
    Temat: Re: opony całoroczne
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "LEPEK" <n...@n...net> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:

    > Porównanie cenowe przy założeniu około 3 lat eksploatacji

    Tyle że zimówka będzie miała nie 3 a 6 lat eksploatacji, więc kiedy
    allseason się zużyje, zimówki jeszcze sporo zostanie.

    >wychodzi tak, że kupując całoroczne teraz unikam z pięciu przekładek,
    >licząc po 60 zł za komplet daje to 300 zł. Różnica w cenie na sztuce
    >pomiędzy zimówką, a all season (bo chyba to liczymy, a nie kupno opony) to
    >około 50 zł =>

    Zapodaj typy i rozmiary opon, bo w moim przypadku było to 100 zł, więc jest
    duża szansa, że coś źle poszukałeś.
    No chyba że porównujesz Goodyeara do Dębicy, wtedy może tak wyjść.

  • 62. Data: 2012-05-23 17:53:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...eu> napisał w wiadomości grup

    > Alufelgi 16" kosztują ok 1600 zł wzwyż.

    I zimą są zbędne.

  • 63. Data: 2012-05-23 17:54:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...eu> napisał w wiadomości grup

    > Ale stalówki 16" + ładne kołpaki też sporo kosztują.

    Bez przesady.
    Zresztą zimą, koło jest zazwyczaj tak uchlapane, że każda felga za ładna nie
    będzie.

  • 64. Data: 2012-05-23 17:58:38
    Od: "Szymon Machel" <s...@i...pl>

    > I zimą są zbędne.

    A wiesz, żę porządna stalowa felga jest droższa?
    I co masz do alu w zimie?

    Szymon

  • 65. Data: 2012-05-23 18:28:31
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-05-23 17:11, Szymon Machel pisze:

    > - wymiana wentyli co jakiś czas jest zdrowym objawem

    Z tymi wentylami trzeba uważać bo zakładają najgorsze g... i za rok
    znowu do wymiany

  • 66. Data: 2012-05-23 18:32:23
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2012-05-23 14:27, wchpikus pisze:

    > Hmm, policzmy
    > 230 zl sztuka, caloroczna, ile przejedzie sezonow...2?
    > Letnie Yokohama a-drive dalem 180zl za sztuke...zimowe podobnie
    > przejada z 3-4 sezony..
    Czyli co 3-4 sezony musisz kupić dwa komplety opon.
    > Wyjdzie tak samo, a jednak wolalbym miec "zimowki" i nie testowac innych
    > opon na czyims tylku:)..
    Ja mam ubezpieczenie :)
    A tak poważnie to IMO zalety zimówek przydają się bardziej w momentach,
    kiedy trzeba się skądś wydostać, gdzieś podjechać, bo w czasie jazdy po
    mieście zachowuje się margines bezpieczeństwa proporcjonalny do
    posiadanego ogumienia :)
    > Wychodzi podobnie, nie mam doswiadczenia z wielosezonowymi...
    A ja ze względu na zalety posiadania wielosezonowych i faktu, że dobre
    wielosezonowe nie ustępują przeciętnym sezonowym wybiorę te pierwsze.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 67. Data: 2012-05-23 18:35:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon Machel" napisał w wiadomości

    >Jakie? podej?cie to jest. Może będę demonizował ale:
    >- opony ulegaj? zużyciu i dlatego:
    >- co jaki? czas trzeba koła wyważyć (zmiana opon - dobra okazja),

    Hm, poprzednie auto wymagalo wywazania faktycznie co pol roku.
    Ale inne to sie tak raczej jezdzilo, jezdzilo, jezdzilo i nic nie
    trzeslo ... az do odkrecenia kol :-)

    >- przy okazji wymiany opon można sprawdzić czy nie ma jaki? "go?ci"
    > w oponie (jaki? czas przejeĽdziłem ze ?rub?), może to zaowocować
    > niespodziewanym defektem,

    Raczej nie narzekam.

    >- wymiana wentyli co jaki? czas jest zdrowym objawem

    Jak sie zmienia opony co pol roku to faktycznie zdrowym, jak sie nie
    zmienia a powietrza nie ubywa ... to po co zmieniac ? :-)

    >oczywi?cie jeżeli nie przekraczasz 70km/h powyższe Ciebie nie dotyczy

    Przy wiekszych predkosciach tez nie.

    Bardziej bym podkreslil ze przy zmianie opon/kol mozna gospodarskim
    okiem spojrzec na calosc.

    J.

  • 68. Data: 2012-05-23 18:41:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Szymon Machel" <s...@i...pl> napisał w wiadomości grup

    > A wiesz, żę porządna stalowa felga jest droższa?

    Nie wiem, a na zimę nie potrzebuję "porządnych", cokolwiek to Twoim zdaniem
    oznacza.
    Felgi 13" które kiedyś kupowałem (jako nowe) kosztowały niewiele ponad 100
    zł, więc do 1600 był jeszcze mały margines... ;-)

    > I co masz do alu w zimie?

    Ciężej się prostuje, bardziej mi szkoda wyrzucić (regeneracja tania nie
    jest, w zeszłym miesiącu płaciłem za tą przyjemność), sól robi z nich miazgę
    dużo szybciej.

  • 69. Data: 2012-05-23 18:42:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "LEPEK" <g...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > Czyli co 3-4 sezony musisz kupić dwa komplety opon.

    Ty też, a nawet częściej, bo letnie latem powinny wytrzymać więcej niż
    bardziej miękkie wielosezonówki.

  • 70. Data: 2012-05-23 18:48:25
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2012-05-23 17:53, Cavallino pisze:

    > Tyle że zimówka będzie miała nie 3 a 6 lat eksploatacji, więc kiedy
    > allseason się zużyje, zimówki jeszcze sporo zostanie.

    I oprócz tego, że pod koniec eksploatacji będzie dwa razy starsza
    ekonomicznie wyjdzie na jedno, bo przecież musisz mieć (kupić) dwa
    komplety, czyli w 6 lat również nabędziesz 8 sztuk.

    > Zapodaj typy i rozmiary opon, bo w moim przypadku było to 100 zł, więc
    > jest duża szansa, że coś źle poszukałeś.
    > No chyba że porównujesz Goodyeara do Dębicy, wtedy może tak wyjść.

    175-185/70-65/14.
    A np. Firestone Winterhawk cośtamcośtam vs. Hankook Optimo 4S. Letnie są
    tańsze.

    Pozdr,