  • 1. Data: 2011-05-21 09:31:29
    Temat: oprogramowanie to przezytek?
    Od: "fir" <p...@p...onet.pl>

    nie zeby to byl jakis supeciekawy temat (wolalbym tak np
    porozmawiac o internalsach programownia np kart graficznych,
    czy textout dzila na pamieci ram czy pamieci video itd)
    ale zapodaje go jako posta bo jak kiedys wspomnialem
    uwazam ze na grupie powinno byc wiecej postow, a takie
    nietechniczne bardziej socjologiczne czy tematy o stanie
    swiata ciesza sie jakby wieksza aktywnoscia

    dzis w radiu uslyszalem ze google chce wyprodukowac czy
    juz wyprodukowal tani komputer za ok 250 dolarow skladajacy
    sie (przynajmniej z grubsza) wylacznie z przegladarki
    internetowej poniewaz powiedziano ze oprogramowanie to
    przezytek i tak naprawde ludzi interesuje content typu
    zdjecia muzyka filmy [poniekad krokiem w tym kierunku
    jest juz iphone ktory nie udostepnia systemu plikow tylko
    'abstrakcyjny' kontent typu fotki muzyka video wlasnie]

    w sumie jest to moze pewien znak nowych czasow - kolejne
    odejscie od tych swietnych czasow gdy posiadanie komputera
    prawie rownalo sie programowanie (i czytanie bajtka czy top
    secret)

  • 2. Data: 2011-05-21 13:45:53
    Temat: Re: oprogramowanie to przezytek?
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 21/05/2011 10:31, fir wrote:

> [...]
    > jest juz iphone ktory nie udostepnia systemu plikow tylko
    > 'abstrakcyjny' kontent typu fotki muzyka video wlasnie]

    Przeglądarka to też oprogramowanie.
    Strony często mają program w Javascripcie (oprogramowanie), który ściąga
    kod dynamicznie generowany przez serwer aplikacji (oprogramowanie).
    A backendowe serwery trzymające i serwujące ten content to też
    oprogramowanie.

    > w sumie jest to moze pewien znak nowych czasow - kolejne
    > odejscie od tych swietnych czasow gdy posiadanie komputera
    > prawie rownalo sie programowanie (i czytanie bajtka czy top
    > secret)

    W sumie witamy w dwudziestym pierwszym wieku.

  • 3. Data: 2011-05-23 08:48:11
    Od: "Adam Koltowski" <a...@w...onet.pl>

    Użytkownik "fir" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odejscie od tych swietnych czasow gdy posiadanie komputera
    > prawie rownalo sie programowanie (i czytanie bajtka czy top

    Moja mala obserwacja jest taka, ze programowanie zmienia nieco swoja twarz.
    Niby jest coraz latwiejsze a tak na prawde jest coraz trudniejsze. Mnogosc
    technologii i ich poziom zaawansowania, doprowada do tego, ze trzeba sie
    specjalizowac (moze zawsze tak bylo) aby dobrze poruszac sie po danej
    technologii. Wprawdzie coraz mniejsze zapotrzebowanie jest na aplikacje
    desktopowe, ale coraz wiecej rozwiazan kladzionych jest na serwerach oraz
    stronach WWW. Wiec programowanie tak na prawde to sie niezle napedza i na
    pewno dlugo jeszcze bedzie jedna z bardziej wiodacych dziedzin informatyki.
    Poza tym kwestia zroznicowania systemow operacyjnych spowoduje to, ze
    wlasnie kwestie programowania sie nieco skomplikuja. Wiec spokojna
    rozczochrana. Programowanie bedzie istniec tak dlugo jak dlugo beda istniec
    komputery. A komputerow i urzadzen pochodnych jest coraz wiecej a swiat sie
    coraz bardziej informatyzuje.