  • 91. Data: 2015-05-16 13:49:20
    Temat: Re: orange: nieodebrane połączenia - czy widac je w internecie?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message
    news:mj6mkq$oht$1@node1.news.atman.pl...

    > No poważnie. Przecież ci, którzy mają znać, mogą poznać ten numer raz
    > w roku jak przyjeżdżasz do Polski, przez pozostałe 11 miesięcy będzie
    > nieużywany. "Ważne" sprawy masz przecież w usańskim numerze.

    Nie, to nie działa tak - nie mam ochoty za każdym razem wszystkich
    informować że mi się numer zmienił - to infantylne i niewarte
    oszczędności...
    Poza tym - zwykle jest to więcej niż raz w roku. Na dodatek ten numer
    często jest zaangażowany w różne polskie sprawy, które się nie da
    dokończyć przed wyjazdem i trzymam numer włączony po przyjeździe
    do USA aby np. zobaczyć czy/kiedy oddzwonił serwis od pilarki spalinowej,
    zostawionej przed wyjazdem do regulacji/czyszczenia. Telefon z tym SIMem
    leży sobie wyciszony w szufladzie, ze względu na strefy czasowe nie chcę aby
    dzwonił jak śpię - jeszcze jeden powód aby mieć automatyczną serkretarkę.

    > Na to, żeby dzwonić i necić po Polsce, chyba o to chodzi przecież tylko,
    > że cię nie stać na roaming, a nie, że czekasz na jakiś ważny telefon od
    > niewiadomo jakiej osoby, która akurat będzie dzwonić na polski numer jak
    > będziesz w Polsce (tylko co byś zrobił, jakby dzwoniła, gdybyś był w
    > USA?).

    Roaming danych na amerykańskiej karcie SIM w Polsce w ogóle nie wchodzi w
    grę - my mówimy o polskiej karcie SIM i porównujemy je między sobą. I robimy
    to tylko dlatego że zaczęliście mnie przekonywać że Orange Free nie jest
    najlepszą ofertą dla gościa który jest sporadycznie w Polsce.

    > To wysyłasz po przylocie te 3-5 smsów do "rodziny i znajomych" i tyle.
    > W końcu to ty będziesz inicjował kontakt jak się będziesz chciał z kimś
    > spotkać/pogadać. Jak ktoś w PL ma sprawę, to pisze do cię maila lub
    > dzwoni do USA tak jakby to robił przez resztę roku.

    W moich kręgach nie odbiera się telefonów których nie ma się w kontaktach.
    To najlepszy sposób na telemarketerów, konsultantów z "super ofertami"
    którzy zawracają dupę jak jesteś zajęty, itp itd. Dlatego też nagrywa się na
    sekretarce. Np. człowiek z nowym numerem. Telemarketer się nie nagra - więc
    jak do Ciebie zadzwoni ktoś i się nie nagra to znaczy że telemarketer - jak
    się nagra to wiesz że jest to przeważnie ktoś warty odsłuchania wiadomości i
    oddzwonienia.

    > Nieprawda.

    Dla mnie nie jest warta. Zapewniam Cię.

    > Szansa mniejsza od tej, że się nie rozbijesz. Specjalne wyjaśnienie: to
    > oznacza dużą szansę, że starter po roku będzie działał.

    No wolałem się upewnić :-) Tak czy inaczej, jak wyślę na swojego SIMa z
    Orange smsa o treści START na numer 8002 to nie muszę liczyć na jakąś tam
    szansę bo wiem że mam wtedy rok ważności i nie utracę numeru. Oszczędności
    typu 5zł nie są warte "życia na krawędzi" typu "uda się tym razem czy się
    nie uda"... Zachowanie mojego numeru jest dla mnie ważne i postaraj się to
    uwzględnić zamiast mnie przekonywać że jest inaczej.

  • 92. Data: 2015-05-16 23:43:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > No to zdecyduj się, szukasz karty do dzwonienia i netu, czy do modemu?

    Jedno drugiego nie wyklucza - właśnie dlatego że kartę można przełożyć
    wieczorem do modemu i poserfować sobie.

    > Raczej nie biorę tego pod uwagę w przypadku turysty, bo net jest
    > wszędzie (hotel, dom), no i raczej nie przyjeżdżasz do PL aby oglądać
    > filmy przez net, chyba że jedziesz pod namiot albo na kemping.

    To źle robisz że nie bierzesz tego pod uwagę :-)
    I do Polski nie przyjeżdzam jako "turysta" do hotelu z wifi.
    Śpię u rodziny i np. mama nie ma stałego internetu.

  • 93. Data: 2015-05-18 22:47:21
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Pszemol wrote:
    > "Poldek" <p...@i...eu> wrote in message

    > I ile to kosztuje aby usłyszeć ta 5 sekund nagrania? 5-10groszy?

    To zależy z czego akurat dzwonisz. Nie każdy dzwoniący do Ciebie dzwoni
    z telefonu z nielimitowanymi minutami w abonamencie. Jak ktoś np.
    zadzwoni z telefonu satelitarnego raz, nie połączy się, ale zostanie
    skasowany zgodnie z cennikiem opłatą za rozpoczęcie połączenia + te parę
    sek., ale przecież nie połączył się, więc za chwilę spróbuje drugi raz,
    potem trzeci, czwarty, to może się okazać, że starczyło by na niezły
    obiad w restauracji za taką nie-rozmowę.

  • 94. Data: 2015-05-19 20:39:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > przecież nie połączył się, więc za chwilę spróbuje drugi raz, potem
    > trzeci, czwarty, to może się okazać, że starczyło by na niezły obiad w

    No jeśli próbuje wydzwaniać do skutku zamiast zostawić krótką wiadomość z
    prośbą o kontakt to widać że go na taką rozrzutność stać...