  • 1. Data: 2009-11-05 19:19:05
    Temat: [ot] Ile pradu bede miec za 30 000? Ekologia wg Polkowic
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,7219184,Wiat
    y_przystankowe_prad_wezma_ze_slonca.html

    Zakladam ze oswietlenie reklamy (bo czego innego?) w takiej wiacie to
    potrzebuje ok 60W mocy dla swietlowek, no dajmy 100W.

    0.1 kWh * 0.50 zl/kWh da nam 5 groszy - niech swieci w roku, srednio 12h/dobe,
    to jest 60 groszy dziennie.

    30 000 pln zwroci sie wiec po przepracowaniu 50'000 dni? Szacunek pi razy oko.
    136 lat!

    Tak to czytam i sie kurna zastanawiam czy sami humanisci siedza w urzedach? Ja
    wiem ze tam maja duze wplywy z tytulu KGHM ale by marnowac tak kase?

    roznica w cenie - 30'000. Koszty akumulatorow, eksploatacji, uzysk energi przy
    naszej pogodzie/strefie klimatycznej. Kurcze pieczone!

    Dobry biznes na pewno ma firma Dekobau.

    Do calosci doliczam pierd... polska mentalnosc, zaraz jakies kutafony wezma
    ceglowke i stluka, sprayem ozdobia, skopia, szyby podrapia.

    Czy ktos w Polsce mysli? Moze w urzedach kupia sobie Lexusy hybrid drive, bo za
    100lat sie zwroca koszty?

    wrrr

  • 2. Data: 2009-11-05 20:05:35
    Od: robmac <r...@k...pl>

    Papkin napisał:

    > Tak to czytam i sie kurna zastanawiam czy sami humanisci siedza w urzedach?

    To przecież oczywiste, nie po to matury z historii zdawali, żeby teraz
    się jakimiś
    rachunkami zajmować. A poza tym kto napisałby o zwykłej budce w
    "gazetach
    lub czasopismach"?

    > Dobry biznes na pewno ma firma Dekobau.

    Pewnie nie tylko.

    > Do calosci doliczam pierd... polska mentalnosc, zaraz jakies kutafony wezma
    > ceglowke i stluka, sprayem ozdobia, skopia, szyby podrapia.

    Proponuję zakłady - po jakim czasie od postawienia zginą panele.

    > Czy ktos w Polsce mysli?

    O swoim korytku? tak :)

    pozdr.
    Robert

  • 3. Data: 2009-11-05 20:07:21
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości

    http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,7219184,Wiat
    y_przystankowe_prad_wezma_ze_slonca.html

    > roznica w cenie - 30'000.

    policz od tego 10% i zastanów się, kto wziął. Proste, pomysłowe i dobre
    dla wszystkich, bo wiaty za moment zostaną rozp.. i będzie jeszcze serwis,
    do tego planowe wymiany akumulatorów, mycie paneli itp :)

    e.

  • 4. Data: 2009-11-05 20:12:55
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    > roznica w cenie - 30'000. Koszty akumulatorow, eksploatacji, uzysk energi
    > przy
    > naszej pogodzie/strefie klimatycznej. Kurcze pieczone!

    W przypadku nowych inwestycji ta róznica moze juz taka nie byc. Policz
    koszty wykonania projektu i polozenia kabli. Mysle ze w przypadku nowego
    przystanku gdzie nie ma energii to moze sie oplacac.

    c.

  • 5. Data: 2009-11-05 20:41:53
    Od: robmac <r...@k...pl>

    Cezar:
    > W przypadku nowych inwestycji ta róznica moze juz taka nie byc. Policz
    > koszty wykonania projektu i polozenia kabli. Mysle ze w przypadku nowego
    > przystanku gdzie nie ma energii to moze sie oplacac.

    Od tego przystanku (z artykułu) do najbliższej latarni będzie kilka -
    kilkanaście metrów (środek miasta).
    Jakoś we Wrocku nie zauważyłem żeby ktoś miał problem z położeniem
    paru metrów kabla w chodniku, a latarni jakby więcej.

    pozdr.
    Robert

  • 6. Data: 2009-11-05 21:46:25
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Papkin pisze:

    > http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,7219184,Wiat
    y_przystankowe_prad_wezma_ze_slonca.html

    Myślę, że do każdej wiaty trzeba doliczyć koszt monitoringu 24/7 bo na
    pewno zaraz znajdzie się ktoś chętny na panele słoneczne.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2009-11-06 08:47:47
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Zakladam ze oswietlenie reklamy (bo czego innego?) w takiej wiacie to
    > potrzebuje ok 60W mocy dla swietlowek, no dajmy 100W.

    Wiata ma to do siebie, że raczej nie jest czytelnią, w związku z tym można
    też spokojnie założyć "niezdrowe" oświetlenie ledowe :-). Wtedy pobór
    energii będzie zdecydowanie mniejszy. Idąc dalej - akumulator tam
    zamontowany wystarczy na dużo dłużej, może nawet na 2-3 tygodnie. Sądzę że
    wtedy o wiele tańsze byłoby po prostu wymienianie go raz na taki okres :-)).

  • 8. Data: 2009-11-06 09:50:07
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Robert_J napisał(a) :

    > Wiata ma to do siebie, że raczej nie jest czytelnią, w związku z tym można
    > też spokojnie założyć "niezdrowe" oświetlenie ledowe :-). Wtedy pobór
    > energii będzie zdecydowanie mniejszy.

    Jak jest oszczędniejsze, to tym bardziej nada mi się do garażu :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 9. Data: 2009-11-06 16:28:07
    Od: Psychik <p...@Z...pl>

    przystanki maja tworzyc siec stacji doladowczych dla pojazdow
    elektrycznych. poczatkowo ladowane beda wylacznie autobusy, ale
    za to w czasie postoju na przystanku. wyliczono, ze taka metoda
    skroci czas ladowania, co pozwoli na zatrudnienie rencisty przy
    kazdym przystanku do obslugi przedluzacza. jesli program sie
    sprawdzi, planowane jest przystosowanie zatok autobusowych do
    wydluzonych postoi kilku autobusow jednoczesnie. ku chwale ojczyzny...

    --
    Psychik

  • 10. Data: 2009-11-06 20:16:28
    Od: "bujnos" <a...@g...pl>

    > 30 000 pln zwroci sie wiec po przepracowaniu 50'000 dni? Szacunek pi razy
    > oko. 136 lat!

    ale cel takiej akcji to nie tylko ekonomia i wynik w excelu, chodzi o
    oddzialywanie spoleczne.