  • 1. Data: 2011-09-13 20:44:11
    Temat: para tłoczek cylinderak - jak to się robi
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    ?pytanie:
    jak wytworzyć tłoczek i pracującą w nim tuleję
    powiedzmy ze ma to być sekcja pompy hydraulicznej lub np. tłoczek i korpus
    rozpylacza ON (no tu juz przesadziłem z dokładnością)

    jaka jest technologia produkcji?

  • 2. Data: 2011-09-13 23:11:46
    Temat: Re: para tłoczek cylinderak - jak to się robi
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Sep 13, 9:44 pm, "PM" <x...@w...pl> wrote:
> [...]
    > powiedzmy ze ma to być sekcja pompy hydraulicznej lub np. tłoczek i korpus
    > rozpylacza ON (no tu juz przesadziłem z dokładnością)

    Pasowania. Tolerancje. Statystyka. Technologia prosta, szlifowanie-
    choć różnie nazywane. Trzeba tylko wiedzieć że do tulei z tego pudełka
    brać tłoczek z tamtego. Inaczej albo nie wejdzie, albo nic nie
    napompuje.
    Konrad

  • 3. Data: 2011-09-14 05:25:49
    Od: "WM " <c...@W...gazeta.pl>

    PM <x...@w...pl> napisał(a):
    > jak wytworzyć tłoczek i pracującą w nim tuleję
    > powiedzmy ze ma to być sekcja pompy hydraulicznej lub np. tłoczek i korpus
    > rozpylacza ON (no tu juz przesadziłem z dokładnością)
    >
    > jaka jest technologia produkcji?

    Najlepiej uszczelnic luzy za pomoca oringu.
    Tu jest instrukcja domowego wykonania cylindra z tloczkiem.
    http://www.youtube.com/watch?v=zuKJ8BQv0Hc&feature=r
    elated
    Urzadzenie nazywa sie 'fire piston' i zostalo wymyslone
    przez prymitywne plemiona w Azji.
    Z tym, ze oni wykonuja je z drewna.

    WM

  • 4. Data: 2011-09-14 05:25:50
    Od: "WM " <c...@W...gazeta.pl>

  • 5. Data: 2011-09-16 06:39:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Sep 2011 22:44:11 +0200, PM napisał(a):
    > jak wytworzyć tłoczek i pracującą w nim tuleję
    > powiedzmy ze ma to być sekcja pompy hydraulicznej lub np. tłoczek i korpus
    > rozpylacza ON (no tu juz przesadziłem z dokładnością)
    >
    > jaka jest technologia produkcji?

    A hamulce w samochodzie kiedys rozbieral ? :-)

    J.

  • 6. Data: 2011-09-16 12:01:58
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    ?

    > A hamulce w samochodzie kiedys rozbieral ? :-)

    rozbierał
    ale nie odlewał/kuł
    nie toczył /wiercił
    nie szlifował
    nie.... ?

    po prostu chodzi o to czy jestem w stanie wykonać taką parę w 1 egzemplarzu
    czy musze narobić wiadro tulei i wiadro tłoczków
    a potem je sparować.

  • 7. Data: 2011-09-16 22:55:32
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]

    > po prostu chodzi o to czy jestem w stanie wykonać taką parę w 1 egzemplarzu

    > czy musze narobić wiadro tulei i wiadro tłoczków

    Nie ma głupich pytań. Są za to głupie odpowiedzi. Kilka już dostałeś i już wiesz
    jaki poziom reprezentują ci co odpisywali. W twoim pytaniu brakuje jednej
    informacji. Żeby Ci coś doradzić trzeba wiedzieć do czego to ma być. Inne są
    wymagania przy pompce do gnojowicy i inne przy pompce do napędu manipulatora w
    budowanej stacji kosmicznej. Wszystko da się zrobić w jednym egzemplarzu tak
    żeby pasowało do drugiej części. Pisz do czego ta pompa.

  • 8. Data: 2011-09-18 14:04:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 16 Sep 2011 14:01:58 +0200, PM napisał(a):

> [...]
    > po prostu chodzi o to czy jestem w stanie wykonać taką parę w 1 egzemplarzu
    > czy musze narobić wiadro tulei i wiadro tłoczków

    Slabo rozbieral.
    W szczekowych cylinderek jest obrobiony dosc gladko (nie mylic z
    dokladnie), ale tloczek ... jest z gumy. Dopasuje sie. Jest i drugi tloczek
    metalowy, ale falszywy mozna by rzec.

    W tarczowych z kolei tloczek obrobiony jest na gladko, ale wspolpracuje ..
    z gumowa uszczelka. I tylko rowek pod uszczelke musi byc dosc starannie
    zrobiony.

    To jest tania masowa produkcja, musi byc tak zaprojektowane zeby dzialalo
    bez precyzyjnej obrobki i zmudnego parowania.

    J.

  • 9. Data: 2011-09-21 17:34:27
    Od: "PM" <x...@w...pl>

> [...]
    > tak
    > żeby pasowało do drugiej części. Pisz do czego ta pompa.

    ok, żeby już nie mylić nikogo to wyjaśniam
    nie jest to właściwie pompa
    tylko zawór hydrauliczny
    dokładnie to zawór hamulcowy w hydraulice citroena.
    o taki:
    http://www.citrina.lt/failai/tech/_cx/cithydra_files
    /pic11.gif

    jak widać są tam 4 wałeczki/tłoczki (nie ma tam oringów tylko podtoczenia)
    rozważam wykonanie nowych toczków
    lub pary tłoczek tuleja - wtedy trzeba rozwiercić korpus by wstawić tuleję

    zawór ten nieuchronnie się zużywa i jest bardzo drogi.

    ponieważ mam taki luźny wiec zastanawiam się czy można coś
    poeksperymentować.
    wiem że to układ hamulcowy i druciarstwo jest groźne.

  • 10. Data: 2011-09-21 17:43:26
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    ?> Slabo rozbieral.

    no słabo

> [...]
    >
    > To jest tania masowa produkcja, musi byc tak zaprojektowane zeby dzialalo
    > bez precyzyjnej obrobki i zmudnego parowania.

    czy ja gdzieś wspominałem o oringach?
    ma być metal-metal. (może mosiądz-żeliwo się sprawdzi?)
    chyba ze da się zrobić pierścień jak w cylindrze silnika ale nie rozcięty.
    (mam możliwość użycia ciekłego azotu - ale chyba skurcz przy takiej (6-7mm)
    średnicy byłby śladowy.