  • 1. Data: 2011-09-10 09:59:09
    Temat: Dyski twarde... wybuchowe?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Podczas niszczenia w "mielarce" dysków twardych widać błyski.
    Czym to jest spowodowane. Baterii tam nie ma.
    Czy to może kamera przekłamuje? Mała iskierka i na nagraniu mała eksplozja.
    http://youtu.be/ZDL-fvGD-O4
    Od miejsca 1:20.

    Robert

  • 2. Data: 2011-09-10 12:12:57
    Temat: Re: Dyski twarde... wybuchowe?
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sat, 10 Sep 2011 10:59:09 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):

    > Podczas niszczenia w "mielarce" dysków twardych widać błyski. Czym to
    > jest spowodowane. Baterii tam nie ma. Czy to może kamera przekłamuje?
> [...]
    Coś się nagrzewa od cięcia/gięcia i zapala. Obstawiam magnesy neodymowe,
    one się łatwo utleniają.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 3. Data: 2011-09-11 10:15:08
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Sep 10, 1:12 pm, Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl> wrote:

    > Coś się nagrzewa od cięcia/gięcia i zapala. Obstawiam magnesy neodymowe,
    > one się łatwo utleniają.

    Te koła są z jakiegoś hardoxu, na pewno przy zetknięciu z czymś
    twardym lecą iskry. Ale czy da się w ten sposób zapalić materiał
    magnesu- wątpię. Udało mi się wiele razy połamać taki magnes, nigdy
    nie widziałem żadnego gwałtownego utleniania. Ja bym pomyślał o tym
    czym jest wypełniony taki dysk. Na pewno nie powietrzem. Co może być
    obojętną atmosferą? Może wodór?
    Konrad

  • 4. Data: 2011-09-11 10:48:27
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-09-11 12:15, Konrad Anikiel pisze:
    > Ja bym pomyślał o tym
    > czym jest wypełniony taki dysk. Na pewno nie powietrzem. Co może być
    > obojętną atmosferą? Może wodór?

    Po co zaraz wodór ? Może azot - tego używa się do wypełniania optyki (
    np. lornetki ).

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2011-09-11 10:55:39
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Sep 11, 11:48 am, PeJot <P...@o...pl> wrote:

    > Po co zaraz wodór ? Może azot - tego używa się do wypełniania optyki (
    > np. lornetki ).

    Nie wiem. Fantazjuję. Może ze względu na własności fizyczne? Tam
    jakieś gigantyczne magnetoopory się wykorzystuje, może nie w każdej
    atmosferze to dobrze działa.
    Konrad

  • 6. Data: 2011-09-11 13:28:02
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-11 12:55, Konrad Anikiel pisze:
    > Nie wiem. Fantazjuję. Może ze względu na własności fizyczne? Tam
    > jakieś gigantyczne magnetoopory się wykorzystuje, może nie w każdej
    > atmosferze to dobrze działa.

    Obudowa dysku nie jest hermetyczna...

    Pozdro

    Maseł

  • 7. Data: 2011-09-12 11:57:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał
    >Nie wiem. Fantazjuję. Może ze względu na własności fizyczne? Tam
    >jakieś gigantyczne magnetoopory się wykorzystuje, może nie w
    >każdej
    >atmosferze to dobrze działa.

    To tylko na papierze jest gigantyczne, naprawde sa mikr ...
    nanoskopijne.

    Ciekawe. To naprawde twarde dyski ? Wydaje mi sie ze nie ma tam
    nic takiego niebezpiecznego.

    Sam korpus moze byc ze stopu magnezowego ... ale chyba w takim
    rozdrabniaczu tak sie nie zapala ?

    Jakbym mial zgadywac to raczej jakas bateryjka litowa .. ale w
    "zwyklym HD" takiej nie ma.

    J.

  • 8. Data: 2011-09-12 12:10:02
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sat, 10 Sep 2011 10:59:09 +0100, Robert Wańkowski <r...@w...pl>
    wrote:

    A mi się wydaje, że mechanizm jest taki:
    *wpada pierwszy dysk i upada na ostrza magnesami w dół;
    *ząb ukrusza część dysku, magnes się kruszy i oblepia te
    koła-ostrza;
    *teraz cząski magnesu (który jako całość jest kruchy, ale już
    ziarna jego są twarde) dostają się między koła, szczelina tam jest
    taka mała, że od tarcia nagrzewają się i masz efekt jak ze szlifierką.

    Zobacz, że iskry są na końcu procesu, jak magnes zostaje skruszony i
    przejdzie przez koła (iskry są za mechanizmem a nie przed), a nie w
    momencie łamania przez ząb.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 9. Data: 2011-09-12 12:35:17
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Sep 12, 1:10 pm, Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> wrote:
> [...]
    > wrote:
    >
    > A mi si wydaje, e mechanizm jest taki:
    >         *wpada pierwszy dysk i upada na ostrza magnesami w d ;
    >         *z b ukrusza cz dysku, magnes si kruszy i oblepia te
    > ko a-ostrza;
    >         *teraz cz ski magnesu (kt ry jako ca o jest kruchy, ale ju
    > ziarna jego s twarde) dostaj si mi dzy ko a, szczelina tam jest
    > taka ma a, e od tarcia nagrzewaj si i masz efekt jak ze szlifierk .
    >
    > Zobacz, e iskry s na ko cu procesu, jak magnes zostaje skruszony i
    > przejdzie przez ko a (iskry s za mechanizmem a nie przed), a nie w

    Tam może być wentylator zasysający w dół, do odsysania pyłu. No a tak
    w ogóle to może być fake, specjalnie włożyli coś łatwopalnego, dla
    efektu.
    Konrad

  • 10. Data: 2011-09-12 14:07:26
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>