  • 1. Data: 2011-09-05 09:00:52
    Temat: Konstrukcja stalowa
    Od: " Janosik" <a...@N...gazeta.pl>

    Hi,

    Mam konstrukcję stalową pod urządzenia generaujące drgania, jak na szkicu:
    http://imageshack.us/photo/my-images/62/frameh.jpg/

    Ponieważ chcemy aby cała kosntrukcja nie trzęsła się i nie hałasowała
    nadmiernie rozważam dwie opcje:
    1. ulokować urządzenia na osobnej ramie (czerwonej) która będzie oddzielona od
    konstrukcji głównej wibroizolatorami,
    2. Zrobić wszystko jako jedną konstrukcję - w takim przypadku wszystko będzie
    sztywniejsze ale i drgania z urządzeń będą przekazywane na całą konstrukcję
    która będzie się wibrować w rytm urządzeń.

    W przypadku pierwszej opcji obawiam się że stworzę większą i cięższą
    konstrukcję której drgania trudniej będzie wytłumić.
    Stosunek masy urządzenia do ramy wynosi ok 5:1.

    W tej chwili nie mam za dużo danych, projekt jest w fazie bardzo koncepcyjnej.
    Ale z chęcią poznam wasze opinie.

  • 2. Data: 2011-09-05 12:00:43
    Temat: Re: Konstrukcja stalowa
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Sep 5, 10:00 am, " Janosik" <a...@N...gazeta.pl> wrote:
    > Ale z chęcią poznam wasze opinie.

    Jak postawisz cztery urządzenia generujące drgania na wspólnym kawałku
    ramy, to będziesz miał wszelkiej maści interakcje, rezonansy,
    dudnienia, drgania dowolnych modów, sodoma i gomora. Lepiej je tłumić
    każde osobno.
    Konrad

  • 3. Data: 2011-09-05 15:09:16
    Od: " " <a...@g...pl>

    Konrad Anikiel <a...@g...com> napisał(a):

    > Jak postawisz cztery urz=B1dzenia generuj=B1ce drgania na wsp=F3lnym kawa=
    > =B3ku
    > ramy, to b=EAdziesz mia=B3 wszelkiej ma=B6ci interakcje, rezonansy,
    > dudnienia, drgania dowolnych mod=F3w, sodoma i gomora. Lepiej je t=B3umi=E6
    > ka=BFde osobno.
    > Konrad

    Nie zaznaczyłem tego jasno ale mam tylko dwa urządzenia jedno nad drugim,
    zaznaczyłem tylko punkty podparcia. Czyli jedno urządzenie na jednej ramie.
    Pomiędzy urządzeniem a ramą również będą wibroizolatory.

  • 4. Data: 2011-09-05 15:23:00
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Sep 5, 4:09 pm, " " <a...@g...pl> wrote:

    > Nie zaznaczyłem tego jasno ale mam tylko dwa urządzenia jedno nad drugim,
    > zaznaczyłem tylko punkty podparcia. Czyli jedno urządzenie na jednej ramie.
    > Pomiędzy urządzeniem a ramą również będą wibroizolatory.

    A producent urządzenia nie zaleca jakiejś konkretnej metody
    utwierdzania/fundamentowania/izolowania? Jakie to są w ogóle drgania?
    Jakie widmo? I co w ogóle chcesz osiągnąć?
    Konrad

  • 5. Data: 2011-09-05 17:01:53
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik " Janosik" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Stosunek masy urządzenia do ramy wynosi ok 5:1.
    >
    > W tej chwili nie mam za dużo danych, projekt jest w fazie bardzo

    A nie lepiej dac to do zaprojektowania konstruktorowi-budowlancowi?
    Obawiam sie ze powyzej pewnej granicy ciezaru urzadzen nie wyjdzie wam stal
    tylko zelbet- ale nie wiem jakie masy urzadzen......i co wazniejsze czesci
    drgajacych (czy to beda tylko czesci wirujace czy jakies inne?)

  • 6. Data: 2011-09-05 17:17:55
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    Janosik <a...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Hi,
    >
    > Mam konstrukcję stalową pod urządzenia generaujące drgania, jak na szkicu:
    > http://imageshack.us/photo/my-images/62/frameh.jpg/

    Możesz poeksperymentować z animacją nakładającą drgania:

    http://cmf.p.lodz.pl/markras/fizyka/mod/resource/vie
    w.php?id=568

    WM

  • 7. Data: 2011-09-06 09:09:12
    Od: "Janosik" <a...@g...pl>

    > A producent urz=B1dzenia nie zaleca jakiej=B6 konkretnej metody
    > utwierdzania/fundamentowania/izolowania? Jakie to s=B1 w og=F3le drgania?
    > Jakie widmo? I co w og=F3le chcesz osi=B1gn=B1=E6?
    > Konrad

    Są to kruszarki, robione pod zamówienie zazwyczaj montowane na twardym
    podłożu, solidnych fundamentach, a nie na ramach gdzieś na wysokości.
    Ponadto takie maszyny są robione pod konkretne zamówienie a producent to mała
    firma i nie ma pojęcia o widmie, amplitudzie etc.

    Co chcę osiągnąć? Ograniczyć drgania konstrukcji nośnej.

    Klient chciał by mieć kruszarki na osobnych ramach odizolowanych od
    konstrukcji nośnej wibroizolatorami (oprócz tego będą wibroizolatory pomiędzy
    kruszarką a ramą). Niby wytłumimy drgania pomiędzy ramą kruszarki a
    konstrukcją nośną ale z drugiej strony będziemy mieli większy ciężar który
    będzie drgał a jednocześnie nie będę miał tak sztywnej konstrukcji nośnej.
    Może więc lepiej było by zrobić ramy pod kruszarki połączone na stałe z
    konstrukcją nośną i mieć sztywniejszą konstrukcję z wibroizolatorami tylko
    pomiędzy kruszarkami a konstrukcją?

    Ilość danych wejściowych jest znikoma i pytanie jest bardzo teoretyczne i
    raczej do osób z doświadczeniem i raczej na wyczucie.

    Początkowo wydawało mi się że rozwiązanie klienta jest ok, ale im dłużej się
    zastanawiam wydaje mi się że jednak lepiej było by mieć sztywniejszą
    konstrukcję i ramy zespolone z konstrukcją nośną.

    http://imageshack.us/photo/my-images/703/rssection3.
    jpg/

  • 8. Data: 2011-09-06 09:28:59
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Sep 6, 10:09 am, "Janosik" <a...@g...pl> wrote:

> [...]
    > zastanawiam wydaje mi się że jednak lepiej było by mieć sztywniejszą
    > konstrukcję i ramy zespolone z konstrukcją nośną.

    Myślę że rozumujesz poprawnie. W ramach bardzo ambitnej a nikomu
    niepotrzebnej roboty możesz rozważyć takie tłumienie jak w japońskich
    drapaczach chmur http://pl.wikipedia.org/wiki/System_TMD , czyli
    policzyć masę tej półki na której stoi kruszarka i tak ją dobrać żeby
    latała w przeciwfazie do maszyny. Ale musiałbyś zrobić solidną
    analizę, a przy skąpych wejściowych danych nawet nie próbuj. Pospawaj
    wszystko tak sztywno jak się da, poszukaj gdzie w narożach są
    największe spiętrzenia naprężeń, podokładaj zastrzały, blachy
    narożnikowe, nie żałuj żelaza- będzie działać.
    Konrad

  • 9. Data: 2011-09-06 09:31:36
    Od: " LukaszPK" <l...@g...pl>

    Janosik <a...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > konstrukcją nośną i mieć sztywniejszą konstrukcję z wibroizolatorami tylko

    Podobne kruszarki widziałem na instalacji węglanu wapnia, ale tam każda
    kruszarka (jeśli dobrze się przyjrzałem) była osobno odizolowana
    wibroizolatorem. Jak znajdę zdjęcia to napiszę coś więcej.

  • 10. Data: 2011-09-08 10:38:08
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > sztywniejsze ale i drgania z urządzeń będą przekazywane na całą
    > konstrukcję
    > która będzie się wibrować w rytm urządzeń.

    Na osobnej ramie to może się okazać bardzo dobry pomysł. Z pewną istotną
    modyfikacją. Osobna rama może być u góry, a nie na dole. Wtedy urządzenie
    będzie jakby podwieszone, a taki układ dobrze sobie radzi z drganiami.
    Później można układ ulepszać poprzez dokładanie i ujmowanie mas. Pozdrawiam