  • 1. Data: 2007-12-19 10:39:05
    Temat: phishing - Kartki.onet.pl - Masakryczne ilosci emaili = Gigantyczny generowany ruch w sieci.
    Od: "TaKeN TaKeNoWsKi" <taken[cut]@wset.edu.pl>

    Witam
    Ostatnio w firmie zauwazylem strasznie duzo falszywych kartek z
    kartki.onet.pl
    Czy ktos wie co to jest - czy to jakis virus czy jakis DDoS Bot? Mowa o tym
    flashu do sciagniecia.
    Uzytkownicy dostaja po 5-10 "kartek" dziennie i ilosc ciagle wzrasta!!
    Pozdro!

  • 2. Data: 2007-12-19 10:52:42
    Od: Sławomir Kawała <s...@a...net>

    On śro, 19 gru 2007 o 10:39 GMT, TaKeN TaKeNoWsKi wrote:
    > Witam
    > Ostatnio w firmie zauwazylem strasznie duzo falszywych kartek z
    > kartki.onet.pl
    > Czy ktos wie co to jest - czy to jakis virus czy jakis DDoS Bot? Mowa o tym

    Juz chyba wszedzie o tym trabili:

    http://wiadomosci.onet.pl/1660395,18,1,1,,item.html
    http://di.com.pl/news/18473,1.html
    http://hacking.pl/pl/news-7206-Phishing_Uwaga_na_fal
    szywe_Kartki_Onetpl.html

    --
    pozdr. Sławomir Kawała
    JID: slwkk [at] alternatywa [dot] net

  • 3. Data: 2007-12-19 13:57:17
    Od: "TaKeN TaKeNoWsKi" <taken[cut]@wset.edu.pl>

    > Juz chyba wszedzie o tym trabili:
    >
    > http://wiadomosci.onet.pl/1660395,18,1,1,,item.html
    > http://di.com.pl/news/18473,1.html
    > http://hacking.pl/pl/news-7206-Phishing_Uwaga_na_fal
    szywe_Kartki_Onetpl.html

    Super... w ogole czytales te artykuly? Zadnych potrzebnych informacji nie ma
    :|
    Ja chce sie dowiedziec co to jest? - co w ogole robi? czy to jakis bot DDoS?
    czy niszczy dane? czy jeszcze co innego robi?
    Pozdro

  • 4. Data: 2007-12-19 15:11:05
    Od: Tomasz Piłat <p...@i...pl>

    TaKeN TaKeNoWsKi <taken[cut]@wset.edu.pl> wrote:

> [...]
    > Ja chce sie dowiedziec co to jest? - co w ogole robi? czy to jakis bot DDoS?
    > czy niszczy dane? czy jeszcze co innego robi?

    Nic nie niszczy. To trojan dropper - po uruchomieniu dzwoni do domu i
    dostaje binarkę/binarki które instaluje. Ilość binarek i to czego taki
    malware służy zmienia się w czasie.

    Poza tym nic w tej akcji specjalnego. Ani skala, ani technologia.

    Ponc
    --
    Kto misiowi urwał ucho?

  • 5. Data: 2007-12-19 16:54:15
    Od: Piotr Suchowski <p...@t...wklej.moje.nazwisko.pl>

    TaKeN TaKeNoWsKi pisze:
    > Ostatnio w firmie zauwazylem strasznie duzo falszywych kartek z
    > kartki.onet.pl

    Wirus problemem polskiego internetu ? Chyba jednak lepiej p.i.mordplik

    --
    pgp: 0x5E1F9631
    jid: f...@j...pl

  • 6. Data: 2007-12-20 06:56:54
    Od: "TaKeN TaKeNoWsKi" <taken[cut]@wset.edu.pl>

    Użytkownik "Piotr Suchowski" <p...@t...wklej.moje.nazwisko.pl> napisał w
    wiadomości news:fkbib1$2sa$1@node2.news.atman.pl...

    > Wirus problemem polskiego internetu ? Chyba jednak lepiej p.i.mordplik

    Wiesz moze jak masz na serwerze 100 kont to dla Ciebie nie jest to problem
    polskiego internetu.
    Natomiast jak masz po 10000 kont na kilku serwerach - problem sie zaczyna bo
    jesli bym chcial blokowac IP tych co rozsylaja te emaile to bym chyba 90%
    klas polskich musial zablokowac.
    Bo niestety z przykroscia musze stwierdzic ze przynajmniej to co do mnie
    lecialo to wiekszosc bylo z polskich puli adresowych jak TPNET itp..

    Ps. Na mordplik tez wrzucilem.

  • 7. Data: 2007-12-20 08:34:13
    Od: Tomasz Piłat <p...@i...pl>

> [...]
    > jesli bym chcial blokowac IP tych co rozsylaja te emaile to bym chyba 90%

    15:26:03 < jam> hmm - co myslicie o takim pomysle na phishing z onetu: do
    spamassassina dodac 2 liniki: "blacklist_from k...@o...pl" oraz
    "whitelist_from_rcvd k...@o...pl newsgate1.onet.pl"
    15:48:38 < jam> ha! sposób ze spamassassinem działa idealnie na k...@o...pl

    Ponc
    --
    Kto misiowi urwał ucho?

  • 8. Data: 2007-12-20 10:34:00
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    Tomasz Piłat pisze:
    > 15:26:03 < jam> hmm - co myslicie o takim pomysle na phishing z onetu: do
    > spamassassina dodac 2 liniki: "blacklist_from k...@o...pl" oraz
    > "whitelist_from_rcvd k...@o...pl newsgate1.onet.pl"

    Przy zalozeniu, ze faktycznie wszystkie maile przelatuja przez SA i
    serwer jest przygotowany na to obciazenie - bo jakby nie patrzec,
    filtrowanie przez SA troche mocy potrzebuje.

    Na duzym i dedykowanym do tego serwerze raczej swiety spokoj, ale kiedys
    w urynanecie jak SA zarzucilismy podobnym filtrowaniem na jednym z dwoch
    urynaserwerow, to sie zatkło ;D

    --
    Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
    Projektowanie i realizacja witryn WWW

  • 9. Data: 2007-12-20 10:35:04
    Od: Piotr Suchowski <p...@t...wklej.moje.nazwisko.pl>

    TaKeN TaKeNoWsKi pisze:
    > Natomiast jak masz po 10000 kont na kilku serwerach - problem sie zaczyna bo
    > jesli bym chcial blokowac IP tych co rozsylaja te emaile to bym chyba 90%
    > klas polskich musial zablokowac.

    Zacznij używac pyzora/razora/dcc i nie będziesz musiał blokować żadnych klas.
    A trochę OT, zawsze myślałem że od spamu był mordplik, a od problemów internetu polip
    -
    zmieniło się coś w tej kwestii ? Oczywiście, zawsze można sobie uszyć historyjkę, że
    akurat
    mój spam jest problemem polskiego internetu, a flapnięta telia jest ściśle związana
    ze
    spamem. Ale... tak czy siak rfc1855 się kłania :-)

    Pozdr

    --
    pgp: 0x5E1F9631
    jid: f...@j...pl

  • 10. Data: 2007-12-20 10:43:44
    Od: Mirosław Jaworski <m...@i...pl>

    On Thu, 2007-12-20 at 07:56 +0100, TaKeN TaKeNoWsKi wrote:
> [...]
    > Bo niestety z przykroscia musze stwierdzic ze przynajmniej to co do mnie
    > lecialo to wiekszosc bylo z polskich puli adresowych jak TPNET itp..

    onet.pl descriptive text "fax: +48 12 2774002"
    onet.pl descriptive text "tel: +48 12 2774000"
    onet.pl descriptive text "v=spf1 ip4:213.180.128.0/19 -all"
    onet.pl descriptive text "ul. G.Zapolskiej 44\; 30-126 Krakow, Poland"

    Rozwinąć?

    --
    Mirosław "Psyborg" Jaworski
    GCS/IT d- s+:+ a C++$ UBI++++$ P+++$ L- E--- W++(+++)$ N++ o+ K- w-- O-