  • 1. Data: 2011-02-01 12:55:34
    Temat: pierwszeństwo na skrzyżowaniu
    Od: "A2" <q...@q...pl>

    Wydarzenie z dzisiaj, małe skrzyżowanie. Jeden samochód jechał ulicą
    Stefczyka (od północy) i skręcał z lewo w ul. Sikorskiego (na mapie
    niebieski samochód). Drugi samochód (czerwony na mapie) jechał prosto ulicą
    Sikorskiego (od zachodu). Kto w takiej sytuacji ma pierwszeństwo? I
    dlaczego? Zwracam tylko uwagę na brak znaku Droga z pierwszeństwem na ulicy
    Stefczyka tam gdzie jechał niebieski samochód (na tym odcinku droga jest
    dwukierunkowa).

    Mapa:
    http://img130.imageshack.us/img130/7200/sikorskiegos
    tefczyka.jpg

  • 2. Data: 2011-02-01 13:07:43
    Temat: Re: pierwszeństwo na skrzyżowaniu
    Od: Paweł Ubysz <p...@g...pl>

    W dniu 2011-02-01 12:55, A2 pisze:
> [...]
    > I dlaczego? Zwracam tylko uwagę na brak znaku Droga z pierwszeństwem na
    > ulicy Stefczyka tam gdzie jechał niebieski samochód (na tym odcinku

    IMO znak D1 ( droga z pierwszeństwem) nie musi wystepowac przed każdym
    skrzyżowaniem bo odwołuje go nie skrzyżowanie ale znak D2 ( koniec drogi
    z pierwszeństwem). Tak więc jezeli gdzies wczesniej jest D1 to
    obowiązuje nadal i niebieski ma pierwszeństwo.

  • 3. Data: 2011-02-01 13:07:55
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

> [...]
    > I dlaczego? Zwracam tylko uwagę na brak znaku Droga z pierwszeństwem na
    > ulicy Stefczyka tam gdzie jechał niebieski samochód (na tym odcinku

    A miał pierwszeństwo przed B ze wględu na regułę prawej ręki.
    Gdyby A jechał od wschodu, a B tak, jak na rysunku, wówczas B miałby
    pierwszeństwo przed A.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia

  • 4. Data: 2011-02-01 13:10:11
    Od: "A2" <q...@q...pl>

    Użytkownik "Paweł Ubysz" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pierwszeństwem). Tak więc jezeli gdzies wczesniej jest D1 to obowiązuje

    Nie ma wcześniej znaku D1 (droga z pierwszeństwem). Ta droga zresztą jest
    krótka, zaczyna się kilkaset metrów wcześniej.

  • 5. Data: 2011-02-01 13:10:15
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2011-02-01 13:07, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" pisze:

    tefczyka.jpg

    > A miał pierwszeństwo przed B ze wględu na regułę prawej ręki.
    > Gdyby A jechał od wschodu, a B tak, jak na rysunku, wówczas B miałby
    > pierwszeństwo przed A.

    Za szybko.
    A to samochód czerwony, B to samochód niebieski.
    Żeby A musiał ustąpić pierwszeństwa B to przed skrzyżowaniem dla A
    musiałby wystąpić znak informujący o przebiegu drogi z pierwszeństwem.

  • 6. Data: 2011-02-01 13:10:47
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-02-01, A2 <q...@q...pl> wrote:
> [...]
    > niebieski samochód). Drugi samochód (czerwony na mapie) jechał prosto ulicą
    > Sikorskiego (od zachodu). Kto w takiej sytuacji ma pierwszeństwo?

    Oczywiście, że pierwszy samochód.

    > I dlaczego?

    Bo był na drodze z pierwszeństwem przejazdu.

    > Zwracam tylko uwagę na brak znaku Droga z pierwszeństwem na ulicy
    > Stefczyka tam gdzie jechał niebieski samochód (na tym odcinku droga jest
    > dwukierunkowa).

    Bez znaczenia.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 7. Data: 2011-02-01 13:11:50
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 1 Feb 2011 12:55:34 +0100, A2 napisał(a):

> [...]
    > Stefczyka tam gdzie jechał niebieski samochód (na tym odcinku droga jest

    bez znaczenia, czerwony ma i tak znak A7, niebieski nie ma. Wystarczy.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 8. Data: 2011-02-01 13:21:00
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2011-02-01 13:07:55 "Michał \"HoMMeR\" Paszek"

    > ze wględu na regułę prawej ręki.

    Jak słyszę to określenie, to mnie trzęsie... :P

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 9. Data: 2011-02-01 13:31:25
    Od: "flower" <f...@w...pl>

    > bez znaczenia, czerwony ma i tak znak A7, niebieski nie ma. Wystarczy.

    Ale skąd niebieski ma wiedzieć że czerwony ma taki znak?

    --
    "Żałuj za dowcipy, synu!"
    Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

  • 10. Data: 2011-02-01 13:36:06
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2011-02-01 13:11, Waldek Godel pisze:
    > bez znaczenia, czerwony ma i tak znak A7, niebieski nie ma. Wystarczy.

    Ja wszakże na miejscu niebieskiego podjeżdżałbym na tyle ostrożnie żeby
    móc upewnić się czy ten A7 rzeczywiście tam widać...

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __