  • 11. Data: 2018-04-12 08:03:40
    Temat: Re: pierwszenstwo pieszego
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-11 o 23:07, J.F. pisze:

    > Owszem, ale piesza nie odwazyla sie sprawdzic.
    > Wiec kierowca moze mowic, ze jeszcze spokojnie by sie zatrzymal, ale
    > skoro to piesza sie zatrzymala, to juz nie musial, a wrecz nie mogl
    > ;-)
    >
    > J.

    Niezależnie od tego czy kierowca mógł czy nie mógł i czy piesza się
    zatrzymała czy też nie, kierowca powinien był się zatrzymać i ustąpić
    pierwszeństwa pieszej i nie ma żadnej innej alternatywy.

  • 12. Data: 2018-04-12 08:03:47
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-11 o 17:35, ToMasz pisze:

    > a spróbujcie przeprowadzić zabawę umysłową, co sie stanie gdy na
    > przejsciu dla pieszych spotka się pieszy i karetka na sygnalei dojdzie
    > do "kolizji". jak bardzo wtedy zmieniają się przepisy/osądy
    >
    > ToMasz

    Bzdury piszesz, bo przepisy się nie zmieniają. No chyba, że to jest
    nieuprzywilejowany uprzywilejowany samochód pani premier.

  • 13. Data: 2018-04-12 09:45:39
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 12.04.2018 o 08:03, Uzytkownik pisze:

    > Bzdury piszesz, bo przepisy się nie zmieniają. No chyba, że to jest
    > nieuprzywilejowany uprzywilejowany samochód pani premier.

    w przepisach ruchu drogowego, nie ustąpienie pierwszeństwa następuje
    wtedy, gdy mający pierwszeństwo musi hamować, przyśpieszać, zmienić
    kierunek aby uniknąć kolizji. powyższe dotyczy _pojazdów_. jeśli mamy
    ulice 2x2 pasy i pieszy podniesie stopę z chodnika na jezdnię, całe
    przejście dla pieszych jest "wirtualnie" zablokowane. wjazd = mandat.

    jeżeli jedzie karetka na sygnale. "samochody" mają obowiązek ją
    "przepuścić". Ale jeśli nie przepuszczą, to mandat, ale karetka musi
    poczekać. więc jeśli na powyższym przykładzie, ktoś stanie przed
    przejściem dla pieszych karetka powinna:
    - jechać, bo pieszy ustępuje pierwszeństwa (to podpowiada rozum)
    - zatrzymać się bo pieszy wchodzący na pasy ma pierwszeństwo, ma w dupie
    karetkę i prosi się o mandat.
    jak mętnie, to napiszę lepiej, ale nie dzisiaj

    ToMasz

  • 14. Data: 2018-04-12 09:56:12
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-04-11 o 21:52, Poldek pisze:

    > Możesz spokojnie przyjąć, że jeśli przed przejściem zatrzymał się
    > samochód, żeby przepuścić pieszego, to przejechanie koło niego jest
    > wykroczeniem za 10 pkt. + 500,-

    A jak jedzie się z przeciwnej strony niż zatrzymany samochód?
    Zakładamy, że pieszy nie wszedł jeszcze na przejście.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2018-04-12 13:49:55
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-12 o 09:45, ToMasz pisze:

> [...]
    > dupie karetkę i prosi się o mandat.
    > jak mętnie, to napiszę lepiej, ale nie dzisiaj

    No i bzdury piszesz.

    To, że karetka jedzie na sygnale nie zmienia obowiązującego prawa.
    Jeżeli kierowca karetki jadąc na sygnale, spowoduje wypadek z innym
    kierującym czy pieszym np. przejeżdżając na czerwonym świetle, a w
    sądzie zostanie udowodnione, że kierowca drugiego auta lub pieszy nie
    byli w stanie zauważyć w porę karetki lub nie byli w stanie zatrzymać
    pojazdu, aby przepuścić karetkę to kierowca karetki jest uznany winnym
    wypadku. Pomimo, że jechał pojazdem uprzywilejowanym.

    Sygnały uprzywilejowania nie znoszą odpowiedzialności kierującego takim
    pojazdem. Dają tylko i wyłącznie możliwość do niestosowania się do
    znaków i ograniczeń, a ponadto zobowiązują innych kierowców do
    udzielenia pierwszeństwa. Nie znosi jednak odpowiedzialności za
    spowodowanie wypadku czy kolizji. Kto jest sprawcą zależy od
    okoliczności danego wypadku.

  • 16. Data: 2018-04-12 15:04:40
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 12.04.2018 o 13:49, Uzytkownik pisze:
    > No i bzdury piszesz.
    1. zadałem dwa pytania. Czy pytanie może być bzdurą?
    2. dziękuję za wyjaśnienia, ale są one oczywiste.

    w żaden sposób nie wyjaśniłeś poruszanego, albo teoretycznego problemu.
    pieszy nabywa prawa pierwszeństwa zamierzając wejść na przejście. Wolno
    mu poruszać sie w słuchawkach na uszach. może (zwyczajowo) wejść na
    przejście dla pieszych nie rozglądając się. Jeśli taką osobę dostrzeże
    kierowca karetki, w którym momencie powinien stwierdzić że pieszy mu nie
    ustąpi
    a -gdy pieszy się zbliża do przejścia?
    b -gdy postawi stopę na jezdni o szerokości 12 metrów, (a w punkcie
    przecięcia ich torów poruszania, będą odlegli na 80m)
    c -gdy wlezie pod koła?

    konkretnie, abc

  • 17. Data: 2018-04-12 16:03:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >zatrzymała czy też nie, kierowca powinien był się zatrzymać i ustąpić
    >pierwszeństwa pieszej i nie ma żadnej innej alternatywy.

    No i nie chce ci sie przeczytac litery prawa.
    Dopoki piesza szla, to powinien sie zatrzymac i przepuscic.

    Ale skoro piesza sie zatrzymala ... to mogl sie zatrzymac, czy nie
    powinien ? :-)

    J.

  • 18. Data: 2018-04-12 16:06:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup

    >Możesz spokojnie przyjąć, że jeśli przed przejściem zatrzymał się
    >samochód, żeby przepuścić pieszego, to przejechanie koło niego jest
    >wykroczeniem za 10 pkt. + 500,-

    Ale przyznaj, ze nie przeczytales odpowiedniego przepisu, przed
    wyslaniem powyzszej odpowiedzi.

    To moze przeczytaj.

    J.

  • 19. Data: 2018-04-12 16:13:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

> [...]
    >ulice 2x2 pasy i pieszy podniesie stopę z chodnika na jezdnię, całe
    >przejście dla pieszych jest "wirtualnie" zablokowane. wjazd =

    ALez skad. kierowcy pojazdow maja ustapic pieszemu pierwszenstwa.
    Doczytac co znaczy "ustapic pierwszenstwa".

    >jeżeli jedzie karetka na sygnale. "samochody" mają obowiązek ją
    >"przepuścić". Ale jeśli nie przepuszczą, to mandat, ale karetka musi
    >poczekać.

    Sprawdzic czy nie premier.
    Bo tak w zyciu: kierowca zblizajacy sie do skrzyzowania zwalnia,
    kierowca karetki go widzi i mysli ze sie zatrzyma i go przepusci, a
    ten sie nie zatrzymuje, i nieszczescie gotowe.
    Kto winny ? Mam mieszane uczucia.

> [...]
    dupie
    >karetkę i prosi się o mandat.
    >jak mętnie, to napiszę lepiej, ale nie dzisiaj

    Ale z pieszym jak sam pisales jest troche inaczej:
    -nie ma obowiazku ulatwiac przejazdu karetce,
    -nie wolno mu wtargnac na przejscie bezposrednio przed jadacy pojazd,
    w tym i karetke.

    J.

  • 20. Data: 2018-04-12 17:33:18
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-04-12 o 16:03, J.F. pisze:

    > No i nie chce ci sie przeczytac litery prawa.
    > Dopoki piesza szla, to powinien sie zatrzymac i przepuscic.
    >
    > Ale skoro piesza sie zatrzymala ... to mogl sie zatrzymac, czy nie
    > powinien ? :-)

    Jak ostatnio widziałem kodeks to nie było rozróżnienia między
    pieszym idącym a stojącym na pasach. Wlazł na pasy więc ma
    pierwszeństwo. A może przespałem jakąś nowelizację.