  • 1. Data: 2013-08-28 08:34:35
    Temat: piszczenie z przodu auta przy skręcie w prawo
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Witam. Przy nawet minimalnym skręcie kierownicy w prawo coś zaczyna
    piszczeć. Jest to
    takie przerywane piszczenie łiiii łiiii łiii łiiii. Nie piszczy zawsze.
    Ostatnio przejechałem 200 km
    i nie zauważyłem żadnej prawidłowości bo przez 1 kilometr piszczało mniej
    więcej tak samo
    jak po 100 km. Gdzieś tam czytałem, że to może być coś z hamulcami i być
    może mój mózg
    tym się za bardzo zasugerował, ale wczoraj miałem wrażenie przy ostrym
    hamowaniu, że
    przez chwile był dzwięk jakby metal tarł o metal. Nie zauważyłem żadnego
    zmniejszenia siły
    hamowania, nic się nie grzeje bardziej niż zwykle.

    Co to może być ? Fiat Panda 1.1

  • 2. Data: 2013-08-28 09:12:32
    Temat: Re: piszczenie z przodu auta przy skręcie w prawo
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 28 Aug 2013 08:34:35 +0200, chochlik_drukarski napisał(a):

    > Co to może być ? Fiat Panda 1.1

    Może być że metalowa osłona tarczy jest za blisko jej i na zakrętach
    ociera.
    Może też ocierać klocek o tarczę - ale wtedy pisk mógłbyś włączać albo
    wyłączać lekko naciskając na hamulec (również w zakręcie).

    Jeżeli to któryś z tych powodów, to do sprawdzenia masz też łożyska kół na
    których luz daje pewną swobodę ruchu koła (z tarczą która o coś wtedy
    obciera). Być może ten luz jest już za duży.

  • 3. Data: 2013-08-29 13:09:14
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

> [...]
    > których luz daje pewną swobodę ruchu koła (z tarczą która o coś wtedy
    > obciera). Być może ten luz jest już za duży.

    Już wiem. Klocki starte do 0. Teraz już nie piszczą tylko jest szum przy
    hamowaniu.