  • 1. Data: 2011-09-23 17:05:53
    Temat: pobór prądu nowych procków
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    kolega mówi, że te nowe procki intela są bardzo mało prądożerne... prawda
    to? zastanawiam się co lepsze do serwerka, czy taki P4 HT czy może nie bawić
    się w chłam i od razu jakiegoś i7... komp włączony 24/365.

  • 2. Data: 2011-09-23 18:46:50
    Temat: Re: pobór prądu nowych procków
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "identifikator: 20110701" napisał w wiadomości grup
    > kolega mówi, że te nowe procki intela są bardzo mało prądożerne... prawda to?
    > zastanawiam się co lepsze do serwerka, czy taki P4 HT czy może nie bawić się w
    > chłam i od razu jakiegoś i7... komp włączony 24/365.

    Zobacz TDP i masz odpowiedź.

  • 3. Data: 2011-09-23 19:15:22
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > Użytkownik "identifikator: 20110701" napisał w wiadomości grup
    >
    > Zobacz TDP i masz odpowiedź.

    Czyli brak istotnych zmian?

    --
    marfi

  • 4. Data: 2011-09-24 16:24:41
    Od: Kajetan Staszkiewicz <v...@t...net>

    Dnia piątek, 23 września 2011 21:15, napisał(a):

    > Użytkownik "qwerty" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Czyli brak istotnych zmian?

    To niezupełnie tak. Szczególnie, gdy porównujemy do Pentium 4 w
    architekturze NetBurst do czegokolwiek nowoczesnego. Kiedyś w moim domowym
    komputerze miałem Pentium 4 2,4GHz na rdzeniu Northwood - TDP to 66W . Teraz
    mam Athlon X2 245. Zegar do 2,9GHz. TDP niby podobne jak w P4 - 65W.

    A jednak różnica wydajności jest ogromna. Pentium 4 po prostu muliło
    niemiłosiernie w porównaniu do nowego Athlona. Do tego Athlon, gdy z
    komputera tylko gra muzyka albo klika się po jakiś mniej wymagających
    stronach internetowych, siedzi sobie grzecznie na 800MHz. Jeśli zegar to 1/3
    pełnego, to i wydzielanie ciepła pewnie też. P4 samo z siebie zegara w ogóle
    nie zmieniało i pracowało ciągle na 2,4GHz. No i tak jak już wspomniałem,
    ten Athlon przy tym samym deklarowanym wydzielaniu ciepła sprawia wrażenie
    dużo szybszego.

    Podobne doświadczenia mam z serwerami. Dell PowerEdge 1850 z dwoma Xeonami
    3GHz (w architekturze Pentium 4 - każdy procesor to jedno jądro i HT) w
    spoczynku zjada więcej prądu (pomiar z UPSa) niż ośmiordzeniowy PE r410 ze
    śmigającym ESXi i kilkunastoma maszyami.

    Podsumowując - z danego zegara i poboru prądu (a więc i ciepła) dowolny
    nowoczesny procesor da ci więcej mocy niż stare Pentium 4.

    --
    | pozdrawiam / greetings | powered by SUSE, CentOS and FreeBSD |
    | Kajetan Staszkiewicz | jabber,email: vegeta()tuxpowered net |

  • 5. Data: 2011-09-24 17:27:56
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Kajetan Staszkiewicz" <v...@t...net> napisał w
    wiadomości news:j5l08a$2lt$1@news.onet.pl...
    > A jednak różnica wydajności jest ogromna. Pentium 4 po prostu muliło

    Pytanie było o "pobór prądu" a Ty o wydajności nawijasz...

    Chętnie wymieniłbym mojego Q6600 na procesor o identycznej lub nawet nieco
    mniejszej wydajności ale o poborze prądu np. 5*mniej.

    --
    marfi

  • 6. Data: 2011-09-24 19:03:51
    Od: Kajetan Staszkiewicz <v...@t...net>

    Dnia sobota, 24 września 2011 19:27, napisał(a):

    > Użytkownik "Kajetan Staszkiewicz" <v...@t...net> napisał
    > w wiadomości news:j5l08a$2lt$1@news.onet.pl...
    >
    > Pytanie było o "pobór prądu" a Ty o wydajności nawijasz...

    Bo to powiązane. Jeśli komuś wystarczy moc złomiastego Pentium 4, to dziś
    procesor o podbnej wydajności będzie żarł mniej prądu.

  • 7. Data: 2011-09-25 23:06:55
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    qwerty wrote:

    > Zobacz TDP i masz odpowiedź.

    zupelnie niekoniecznie, to bedzie zblizone do prawdy tylko przy ciaglym 100%
    obciazeniu, a i wtedy core i3/i5/i7 zapewni wieksza wydajnosc z wata

    jezeli komp jest obciazany tylko w nieznacznym stopniu to przewaga bedzie
    znacznie wieksza z racji rozbudowanych sposobow oszczedzania energii

  • 8. Data: 2011-09-26 05:35:49
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "m4rkiz" napisał w wiadomości grup
    > jezeli komp jest obciazany tylko w nieznacznym stopniu to przewaga bedzie
    > znacznie wieksza z racji rozbudowanych sposobow oszczedzania energii

    Nie będzie znacznie większa. Stosuj polskie znaki.

  • 9. Data: 2011-09-26 06:19:03
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

> [...]
    >
    > jezeli komp jest obciazany tylko w nieznacznym stopniu to przewaga bedzie
    > znacznie wieksza z racji rozbudowanych sposobow oszczedzania energii

    Niestety nie będzie, po pierwsze komputer to nie tylko procesor, po
    drugie producenci CPU mają interes w tym by nie budować zbyt oszczędnych
    procesorów do *systemów stacjonarnych* by nie konkurowały zbytnio z
    mobilnymi procesorami.

    Oczywiście powstały Atom-based-system, tyle, że wydajnośc przetwarzania
    jest tu bardzo ograniczona. To zdecydowanie tylko HTPC.

  • 10. Data: 2011-09-26 15:47:00
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    Rafał Łukawski wrote:

    > Niestety nie będzie, po pierwsze komputer to nie tylko procesor, po

    na czym poza cpu i gpu mozesz oszczedzic jakies istotny % zuzycia energii w
    domowym pc?

    > drugie producenci CPU mają interes w tym by nie budować zbyt oszczędnych
    > procesorów do *systemów stacjonarnych* by nie konkurowały zbytnio z
    > mobilnymi procesorami.

    i5 2500k - system w spoczynku 82W (sdd, 3x hdd, 4 kostki ramu, gf 560ti),
    pelne obciazenie linpackiem w occt 111W

    30 watow roznicy jak dla mnie jest to istotna roznica