    From: Rafał <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: podbieranie 12V z akumulatora UPS'a; praca cykliczna UPS'a
    Date: Mon, 09 Aug 2010 13:25:44 +0200

    Hej
    Potrzebował bym podkradać trochę prądu z akumulatora UPS'a
    Mianowicie, buduje pewną "zabawkę", która będzie zasilana z akumulatora
    żelowego żywcem wyrwanego właśnie z UPS'a, jako ładowarkę chciałem
    zastosować resztę owego UPS'a.

    Pierwsze pytanie czy mogę zasilać urządzenie z akumulatora który podczas
    prac biurkowych będzie stale ładowany z UPS'a?
    Prąd szacunkowy powiedzmy 2-3A. Czy ładowarka w UPS'ie nie będzie miała
    nic przeciwko? Czy lepiej nie ryzykować? Chciałbym mieć akumulator
    naładowany, który będzie w gotowości do wyjścia w "teren". Z lenistwa
    nie chce mi się odłączać akumulatora, dawać go do ładowania, a
    urządzenie przepinać na zasilacz - po prostu podpinam wtyczkę do UPS'a.

    Druga kwestia - tryb pracy, cykliczne ładowanie i rozładowanie
    akumulatora. Domyślnie UPS pracuje na zasilaniu z sieci i jest w stanie
    gotowości aby sporadycznie przejść na zasilanie bateryjne, potem ładuje
    aku i czeka kolejny "rok" na ponowne wykorzystanie go.
    Jak to się ma do pracy w roli ładowarki? czy nie zabije akumulatora czy
    UPS'a jak będę go cyklicznie rozładowywał i ładował?
    Może wymagana była by jakaś modyfikacja UPS'a? Napięcie ładowania? Da
    się to zrobić? Można tak?

    Pacjent to taki zwykły pod biurkowy easy touch 400(a może 600?)