  • 1. Data: 2021-05-07 16:48:44
    Temat: podwyzki
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/czy
    -miejskie-auta-zdrozeja-dwukrotnie-a-segment-a-znikn
    ie-z-rynku/hfj145x

    "Szef Renault Luca de Meo bez ogródek mówi, że segment najmniejszych
    aut nie ma szans przetrwać, a auta miejskie zdrożeją nawet dwukrotnie.
    A to wszystko już za niespełna 4 lata. Według szefa Renault winna jest
    nowa, bardzo restrykcyjna norma Euro 7.

    twierdzi że nowe normy sprawią, że z rynku znikną auta segmentu A, a
    nieco większe modele pokroju Skody Fabii czy Volkswagena Polo lub
    Renault Clio zdrożeją... dwukrotnie! To oznacza, że modele z tego
    segment będą w 2025 r. kosztowały po ok. 100 tys zł!

    Jak twierdzi de Meo, jego zdanie potwierdzają także szefowie innych
    koncernów. Jak wyjaśnia, wszystko przez piekielnie drogie systemy
    oczyszczania, jakie będą musiały pojawić się w nowych autach."

    Taa ... i elektryki zrobia sie masowe ?

    J.

  • 2. Data: 2021-05-07 17:12:13
    Temat: Re: podwyzki
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.05.2021 o 16:48, J.F pisze:

> [...]
    > koncernów. Jak wyjaśnia, wszystko przez piekielnie drogie systemy
    > oczyszczania, jakie będą musiały pojawić się w nowych autach."

    Elektryki nie zrobią się masowe, samochody będą droższe. Prąd podrożeje
    a za nim paliwa.

    Dobra substytucyjne czy jakoś tak. Smiałem się z odchamiaczy na
    polibudach a jednak jak widać się przydają:P

    --
    Shrek

  • 3. Data: 2021-05-07 19:39:53
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 07.05.2021 17:12, Shrek wrote:

    > Elektryki nie zrobią się masowe, samochody będą droższe. Prąd podrożeje
    > a za nim paliwa.
    >
    > Dobra substytucyjne czy jakoś tak. Smiałem się z odchamiaczy na
    > polibudach a jednak jak widać się przydają:P

    No właśnie jeżeli to są dobra substytucyjne, to ludzie będą bardziej
    skłonni kupować elektryki niż teraz. Poza tym na samochody popyt jest
    niezbyt elastyczny, ale jednak, więc spodziewałbym się spadku popytu na
    nowe samochody.

  • 4. Data: 2021-05-07 20:08:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.05.2021 o 19:39, Uncle Pete pisze:

    > No właśnie jeżeli to są dobra substytucyjne, to ludzie będą bardziej
    > skłonni kupować elektryki niż teraz.

    Zgadza się - dlatego, że spalinki podrożeją... Natomiast masowo ich
    kupować nie będą, bo elektryki jako tako działają właśnie dlatego, że
    jest ich żałośnie mało. Więc najbardziej zauważalnym efektem będzie nie
    wzrost liczby elektryków - bo żałośnie mało razy na przykład 10 to dalej
    jest żałośnie mało, a wzrost cen spalinek. Bo elektryków nie da się
    używać, to trzeba będzie płacić więcej za coś co wad elektyków nie ma -
    czyli za spralinkę - w dodatku w normie euro 8.1 gdzie trzeba będzie
    wykrywać tryb diagnostyczny i pierdzieć sprężonym powietrzem wtedy;)

    Dokładnie na tej zasadzie po wprowadzeniu podatku cuktowego podrożaloa
    woda gazowana bez cukru:P

    > Poza tym na samochody popyt jest
    > niezbyt elastyczny,

    Dlatego spalinki podrożeją.

    > ale jednak, więc spodziewałbym się spadku popytu na
    > nowe samochody.

    Dokładnie - mniej i drożej. Dodatkowo drogi prąd nawet jak używasz go do
    pisania postów na usenecie czy oglądania pornosów:P

    --
    Shrek

  • 5. Data: 2021-05-07 20:14:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 May 2021 20:08:27 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    > czyli za spralinkę - w dodatku w normie euro 8.1 gdzie trzeba będzie
    > wykrywać tryb diagnostyczny i pierdzieć sprężonym powietrzem wtedy;)

    Ale wlasnie o to chodzi, ze maly i kiepski miejski elektryk sie moze
    zrobic tanszy od najtanszej benzynki.

    A kiepskosc tego elektryka w miejskim ruchu nie bedzie tak bardzo
    przeszkadzac.
    Patrz na Cavallino i jego nowego Smarta.

    > Dokładnie na tej zasadzie po wprowadzeniu podatku cuktowego podrożaloa
    > woda gazowana bez cukru:P

    ale chyba "smakowa" ?

    J.

  • 6. Data: 2021-05-07 20:55:44
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    > koncernów. Jak wyjaśnia, wszystko przez piekielnie drogie systemy
    > oczyszczania, jakie będą musiały pojawić się w nowych autach."

    "Kupujcie, bo to ostatnia okazja"

  • 7. Data: 2021-05-07 21:09:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.05.2021 o 20:14, J.F pisze:

    > Ale wlasnie o to chodzi, ze maly i kiepski miejski elektryk sie moze
    > zrobic tanszy od najtanszej benzynki.

    I najbardziej widocznym tego efektem będzie wzrost cen spalinek. W sumie
    to rozsądne, że spalinka powinna być droższa od elektryka, bo jest po
    prostu z punktu widzenia konsumenta lepsza.

    > A kiepskosc tego elektryka w miejskim ruchu nie bedzie tak bardzo
    > przeszkadzac.

    Będzie. Zawsze będzie łatwiej zatankować benzynę na 1000 km w 5 minut.

    > Patrz na Cavallino i jego nowego Smarta.

    Koń to trol. Zmyśla, żeby ludzie się jarali jego postami. Najpierw
    zapierdalał, potem elektyki teraz smart:P Bujać to my a nie nas:P

    > ale chyba "smakowa" ?

    A gdzie tam - zwykła też podrożała. Czemu miała by nie?

    --
    Shrek

  • 8. Data: 2021-05-07 21:19:38
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Taa ... i elektryki zrobia sie masowe ?

    moim zdaniem - nie. Nowe auta przestaną sie sprzedawać, stare będą
    solidniej naprawiane. mniej pojedzie na złom.

    ToMasz

  • 9. Data: 2021-05-08 06:41:07
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-05-2021 o 20:14, J.F pisze:

    > Patrz na Cavallino i jego nowego Smarta.

    Ale wiesz, że to nie jest fabrycznie nowe auto?
    Nawet bardzo nie jest.

  • 10. Data: 2021-05-10 11:56:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 May 2021 21:09:14 +0200, Shrek wrote:

    > I najbardziej widocznym tego efektem będzie wzrost cen spalinek. W sumie
    > to rozsądne, że spalinka powinna być droższa od elektryka, bo jest po
    > prostu z punktu widzenia konsumenta lepsza.

    To jest pol ekonomii, bo drugie pol a nawet 90% - nie moze byc tansza
    od kosztow produkcji.

    > Będzie. Zawsze będzie łatwiej zatankować benzynę na 1000 km w 5 minut.

    To jest 5 minut straty. A w miejskim ruchu to nawet tylko na 400km.
    A ladowanie w garazu to jest 15 sekund straty :-)

    > A gdzie tam - zwykła też podrożała. Czemu miała by nie?

    No moze i tak. Skoro konkurencja drozsza.
    Tyle, ze jak za bardzo podrozeje, to sobie naleje wody z kranu do
    pustej butelki.
    I wsypie lyzeczke cukru dla smaku :-)

    J.