  • 11. Data: 2021-05-10 11:57:23
    Temat: Re: podwyzki
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 May 2021 21:19:38 +0200, ToMasz wrote:

    > moim zdaniem - nie. Nowe auta przestaną sie sprzedawać, stare będą
    > solidniej naprawiane. mniej pojedzie na złom.

    No to im sie zabroni wjazdu do miast. Euro7 albo mandat :-)

    J.

  • 12. Data: 2021-05-10 12:28:55
    Od: K <n...@e...com>

    On 10/05/2021 10:57, J.F wrote:

    > No to im sie zabroni wjazdu do miast. Euro7 albo mandat :-)
    >
    > J.

    To nie beda wjezdzaly do miast, pierwsze zaczna protestowac biznesy
    ulokowane w ich centrum, pozniej te biznesy sie zaczna z centrow
    wynosic. Pozniej debile wybrani na wlodarzy tych miast wybrani przez
    innych debili sie zaczna zastanawiac co z tym fantem zrobic. Przypomina
    mi sie sytuacja w Gdyni, gdzie spolecznikom 60+ zaczal przeszkadzac ruch
    samochodowy w centrum miasta (Swietojanska, Starowiejska), miasto
    zaczelo konsultacje w sprawie zamkniecia tych ulic dla ruchu
    samochodowego. Swietojanska jest teraz jednokierunkowa i w zwiazku ze
    zmniejszonym zainteresowaniem zmotoryzowanych klientow biznesy zaczely
    sie wynosic troche tez przez pandemie. Teraz ci sami spolecznicy placza,
    ze do najblizszego sklpu maja 2-3 razy dalej, a jak chca zrobic wieksze
    zakupy to musza jechac na brzeg miasta. Oderwani od rzeczywistosci
    urzednicy unijni wymyslaja kolejne normy emisji spalin, ktore sa
    niemozliwe do spelnienia, a producenci samochodow udaja, ze je
    spelniaja. Bledne kolo.

  • 13. Data: 2021-05-10 20:01:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.05.2021 o 11:56, J.F pisze:

    > To jest pol ekonomii, bo drugie pol a nawet 90% - nie moze byc tansza
    > od kosztow produkcji.

    Absolutnie nie. Cena ma zaskakująco mało wspólnego z kosztami produkcji.
    Jak się da sprzedać drożej, to będzie się sprzedawać drożej.

    > To jest 5 minut straty. A w miejskim ruchu to nawet tylko na 400km.
    > A ladowanie w garazu to jest 15 sekund straty :-)

    Jest nieskończoność straty, bo mało kto ma w mieście garaż z gniazkiem
    do ładowania elektryka - nie mylić z "gniazdkiem deweloperskim";)

    > No moze i tak. Skoro konkurencja drozsza.

    No właśnie - teraz już wiesz dlaczego jedynym wygranym będzie minister
    finansów?

    > Tyle, ze jak za bardzo podrozeje, to sobie naleje wody z kranu do
    > pustej butelki.
    > I wsypie lyzeczke cukru dla smaku :-)

    I kto koli nie pije ten jest wywrotowcem. Tak! Świadomie uszczuplającym
    dochody państwa bezideowcem! ;)

    --
    Shrek

  • 14. Data: 2021-05-11 11:33:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 May 2021 20:01:14 +0200, Shrek wrote:

    > Absolutnie nie. Cena ma zaskakująco mało wspólnego z kosztami produkcji.
    > Jak się da sprzedać drożej, to będzie się sprzedawać drożej.

    Oczywiscie.
    Ale jak sie nie da sprzedac wystarczajaco drogo, to przestana
    produkowac.

    Dorzuc jeszcze, ze to branza o wysokom koszcie wdrozenia - wiec trzeba
    sprzedac drogo, jak sie da, a potem ... wyprodukowac mozliwie duzo
    ilosc sztuk, to sie koszty poczatkowe rozloza.
    A teraz wlasnie te koszty podrozaly, jesli trzeba nowe silniki
    spalinowe opracowac.

    > Jest nieskończoność straty, bo mało kto ma w mieście garaż z gniazkiem
    > do ładowania elektryka - nie mylić z "gniazdkiem deweloperskim";)

    Jak liczylismy - nawet i takie bedzie uzyteczne.

    A to nie musi byc od razu garaz - nawet wydzielone miejsce parkingowe
    bedzie dobre, tylko gniazdka gdzies zainstalowac.
    I moze nawet jako nowe przylacze, wiec beda nowe limity.

    A kto nie ma ... pojedzie tramwajem :-)

    > No właśnie - teraz już wiesz dlaczego jedynym wygranym będzie minister
    > finansów?

    Ja tam widze, ze najtansze bedzie piwo. Bezalkoholowe :-)

    > I kto koli nie pije ten jest wywrotowcem. Tak! Świadomie uszczuplającym
    > dochody państwa bezideowcem! ;)

    Obecnie? Z przyjemnoscia bede wywracal :-)

    J.

  • 15. Data: 2021-05-11 18:52:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.05.2021 o 11:33, J.F pisze:

    > Oczywiscie.
    > Ale jak sie nie da sprzedac wystarczajaco drogo, to przestana
    > produkowac.

    To jeszcze gorzej, bo najpierw podrożeją spalinki więc i podrożeją
    elektryki:P

    > Dorzuc jeszcze, ze to branza o wysokom koszcie wdrozenia - wiec trzeba
    > sprzedac drogo, jak sie da, a potem ...

    Sama branża tak - znaczy ciężko zacząć produkować samochody w ogóle. Jak
    już się potrafi zbudować samochód, to samochód elektryczny w zasadzie
    jest prościej.

    > A teraz wlasnie te koszty podrozaly, jesli trzeba nowe silniki
    > spalinowe opracowac.

    Dokładnie - i spalinki w górę. A skoro spalinki to i elektryki.

    > Jak liczylismy - nawet i takie bedzie uzyteczne.

    Tak - pod warunkiem że będzie smartgrid bo inaczej korki wypierdoli i
    nikt nie pojedzie:P

    > A to nie musi byc od razu garaz - nawet wydzielone miejsce parkingowe
    > bedzie dobre, tylko gniazdka gdzies zainstalowac.

    Powodzenia;)

    > A kto nie ma ... pojedzie tramwajem :-)

    I to w sumie dobra koncepcja. I car sharing. Elektryki ssą, bo nadają
    się tylko na auta miejskie. Prywatne auta miejskie to imho ślepa
    uliczka. Przynajmniej w dużych miastach europejskich.

    > Ja tam widze, ze najtansze bedzie piwo. Bezalkoholowe :-)

    Dobry przykład - akcyzy nie ma, więc powinno być tańsze. A jest droższe:P

    > Obecnie? Z przyjemnoscia bede wywracal :-)

    Tak trzymać:P

    --
    Shrek

  • 16. Data: 2021-05-11 20:51:48
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 11.05.2021 o 18:52, Shrek pisze:

    > Dokładnie - i spalinki w górę. A skoro spalinki to i elektryki.

    No i hulajnogi.

    > I to w sumie dobra koncepcja. I car sharing.

    Chcesz byśmy wszyscy tutaj jeździli tym samym samochodem?

    > Elektryki ssą, bo nadają
    > się tylko na auta miejskie.

    Ale, że co, nie nadaje się na traktor? Spalinowy też się nie nadaje...

    > Prywatne auta miejskie to imho ślepa
    > uliczka. Przynajmniej w dużych miastach europejskich.

    No faktycznie zwykle nie można jeździć po rynku...

  • 17. Data: 2021-05-11 20:56:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.05.2021 o 20:51, ii pisze:

    > No i hulajnogi.

    Jeszcze zobaczysz. Podstawy ekonomii mówią, że skoro elektryk jest
    droższy to spalinki też podrożeją. Zresztą już drożeją.

    > Chcesz byśmy wszyscy tutaj jeździli tym samym samochodem?

    Tym samym to nie, bo pół miliona osób się w warszawie do jednego nie
    zmieści;)

    > Ale, że co, nie nadaje się na traktor? Spalinowy też się nie nadaje...

    Nie nadaje się w trasę, bo w założeniu samochód służy do szybkiego
    przemieszczania się a nie wpierdalania trzech obiadów przy trzech
    ładowarkach w podróży z warszawy nad morze.

    > No faktycznie zwykle nie można jeździć po rynku...

    Sam widzisz...
    --
    Shrek

  • 18. Data: 2021-05-11 22:23:11
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 11.05.2021 o 20:56, Shrek pisze:

    > Jeszcze zobaczysz. Podstawy ekonomii mówią, że skoro elektryk jest
    > droższy to spalinki też podrożeją. Zresztą już drożeją.

    No właśnie, czyli zdrożeją elektryki, spalinowe i hulajnogi. Cukier też
    zdrożej. Właściwie to już zdrożał :-)

    > Tym samym to nie, bo pół miliona osób się w warszawie do jednego nie
    > zmieści;)

    Na przemian. To proste pytanie o to czy chcemy współdzielić samochody.
    Jeśli nie to to nie jest dobra koncepcja.

    > Nie nadaje się w trasę, bo w założeniu samochód służy do szybkiego
    > przemieszczania się a nie wpierdalania trzech obiadów przy trzech
    > ładowarkach w podróży z warszawy nad morze.

    To mów, że nie nadaje się do podróżowania. To jednak również nie jest
    prawda. Do podróżowania także nadaje się bo podróżowanie to jeżdżenie np
    kamperem zatrzymując się tu i tam. Nie ma wtedy problemów z ładowaniem.
    Nie nadaje się do transportu. I tutaj bym się zgodził.

    > Sam widzisz...

    Jakie ma znaczenie plac na środku miasta dla sensowności takiego czy
    innego transportu?

  • 19. Data: 2021-05-11 22:32:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.05.2021 o 22:23, ii pisze:

    > No właśnie, czyli zdrożeją elektryki, spalinowe i hulajnogi. Cukier też
    > zdrożej. Właściwie to już zdrożał :-)

    Jednak te odchamiacze nie były takie głupie...

    > Na przemian. To proste pytanie o to czy chcemy współdzielić samochody.

    Nie widzę zasadniczych przeciwskazań. O ile nie będzie to ekonomicznie
    nieopłacalne, to czemu nie?

    > To mów, że nie nadaje się do podróżowania.

    A niby do czego służy samochód?

    > Jakie ma znaczenie plac na środku miasta dla sensowności takiego czy
    > innego transportu?

    Siedzi na nim włochata istota i gryzie w dupę.

    --
    Shrek

  • 20. Data: 2021-05-12 10:55:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 May 2021 20:56:38 +0200, Shrek wrote:

    > Jeszcze zobaczysz. Podstawy ekonomii mówią, że skoro elektryk jest
    > droższy to spalinki też podrożeją.

    Ja bym tam raczej rzekl, ze podstawy ekonomii mowia, ze skoro elektryk
    jest tanszy od spalinek, to spalinki potanieja. Towar substytucyjny.
    Ale nie jest, przynajmniej na razie.
    A ze spalinki to towar masowy, wiec konkuruja miedzy soba.
    I o ile drozszy jest elektryk to nie ma znaczenia.

    >Zresztą już drożeją.

    No ale czytasz - coraz wieksze wymagania na silniki.

    No i troche na inne rzeczy - klient sie rozwydrzyl i chce dodatkowe
    wyposazenie, choc tu lista dla spalinek raczej sie niewiele zmienila
    przez rok.
    Chyba ze ... klient chce automatycznego kierowce, bo Tesla ma.
    A to chyba drogi system.

    Gdzies tam jeszcze moze byc, ze Tesla ma 3 sekundy do setki,
    i to tez wplywa na wybor auta ...

    J.