  • 31. Data: 2021-05-14 17:41:30
    Temat: Re: podwyzki
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.05.2021 o 09:45, J.F pisze:

    > Bo przez tego wirusa inflacja na calym swiecie.
    > A u nas podwojna.

    E tam - inflacja zawsze była. No moze poza japonią;)

    > Ale za 5zl nie sprzedasz.

    Samochody też nie są sprzedawane po kosztach produkcji. Dobrym
    przykładem jest tu porsze, które jest gówniane i drogie - i co? I jakoś
    nie chcą sprzedawać w cenie paska:P

    > Ale zmowy cenowe zakazane. Z wyjatkiem notariuszy, telefonow itp :-)

    Jasne - nakażą urzędowo obniżenie cen samochodów:P

    > Zaczynala bez ulg.

    I sprzedawała się gówniano.

    > Gaz ziemny w elektrowniach.

    A jaka jest zasadnicza różnica w ekologiczności miedzy ziemnym a lpg?

    > Zamiast tej duzej elektrowni weglowej moze byc kilka mniejszych
    > gazowych w miastach. I cieplo sie wykorzysta.

    Źle cię zrozumiałem - myślałem że chciałeś samochody gazować:p Z
    przesyłem, sprawnością ładowarek, akku wyjedzie 35%? Tyle można i
    lokalnie uzyskać jakby zrobić to z czego się wszyscy śmieją - elektyka z
    doczepionym generatorem;)

    > W garnuturach tez tak maja :-)

    Ci w garniturach to często w trasy jeżdzą;)

    > No widzisz - a Tesla tak 100km pojedzie ..

    Mój pojedzie z 200 na LPG i następne 600 na PB:P Zresztą nie sądzę, żeby
    sztandarowa trójka pociągneła 200km/h przez godzinę. W normalnej jeździe
    ciągnie 20kwh/100. Przy zapierdalaniu 200 zrobi się jej wir w akku i
    będzie ciągnęła powiedzmy 35. No i tą 75 (największy akku dla trójek?)
    zajedziesz prawie do zera. Znaczy nie zajedziesz, bo wcześniej kagańca
    dostaniesz bo aku się zaczną grzać:P

    --
    Shrek

  • 32. Data: 2021-05-14 19:57:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 May 2021 17:41:30 +0200, Shrek wrote:

    > E tam - inflacja zawsze była. No moze poza japonią;)

    Owszem, ale teraz bedzie wieksza, a u nas jeszcze wieksza :-(

    > Samochody też nie są sprzedawane po kosztach produkcji. Dobrym
    > przykładem jest tu porsze, które jest gówniane i drogie - i co? I jakoś
    > nie chcą sprzedawać w cenie paska:P

    Porsche ... na fiata popatrz, albo na GM ... ktore zbankrutowalo.
    Albo Opla, ktory mial wielkie straty, choc jakos szybko odrobil.

    Albo i na te paski ... jakas nieduza marza wychodzi.
    No ale to wielkimi premiami zarzadu :-)

    > Jasne - nakażą urzędowo obniżenie cen samochodów:P

    Nie musza. Przyjdzie jakis Daewoo i namiesza ...

    > A jaka jest zasadnicza różnica w ekologiczności miedzy ziemnym a lpg?

    Zawsze to troche wegla mniej. No spalanie w turbinie moze lepsze.
    Choc turbina pewnie nie ma katalizatora :-)

> [...]
    > przesyłem, sprawnością ładowarek, akku wyjedzie 35%? Tyle można i
    > lokalnie uzyskać jakby zrobić to z czego się wszyscy śmieją - elektyka z

    Skoro tak, to tyle mozna w hybrydzie :-)

    > Ci w garniturach to często w trasy jeżdzą;)

    Ale po miescie tez lubia wyprzedizc :-)

> [...]
    > będzie ciągnęła powiedzmy 35. No i tą 75 (największy akku dla trójek?)
    > zajedziesz prawie do zera. Znaczy nie zajedziesz, bo wcześniej kagańca

    Przy 200 chlodzenie dobre :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=EiuIyHORZi8

    Pytanie 100 starczy obywatelowi :-)

    J.

  • 33. Data: 2021-05-14 20:50:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.05.2021 o 19:57, J.F pisze:

    > Porsche ... na fiata popatrz, albo na GM ... ktore zbankrutowalo.
    > Albo Opla, ktory mial wielkie straty, choc jakos szybko odrobil.

    Skoro odrobił to znaczy że po kosztach nie sprzedawał.

    > Albo i na te paski ... jakas nieduza marza wychodzi.

    Na skodzie mniejsza, na pasku większa a na audii jeszcze większa. Dobrym
    przykładem było suzuki SX4 i fiat sedaci - z jednej fabryki a cena różna;)

    > Nie musza. Przyjdzie jakis Daewoo i namiesza ...

    Przecież po to się te normy robi, żeby nie namieszał. Nawet jak się
    zorientowali, że niemcy oszukują to w sumie nic...

    > Zawsze to troche wegla mniej.

    Znaczy że w ziemnym jest mniej atomów węgla niż w LPG? A jak w
    przeliczeniu na jednostkę energii?

    > Skoro tak, to tyle mozna w hybrydzie :-)

    No i ile w tej hybrydzie wychodzi? Ale na poważnie - nie byłoby lepiej
    ładować akku silnikiem w jakimś optymalnym punkcie pracy i z akku silnik
    elektryczny?

    > Przy 200 chlodzenie dobre :-)
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=EiuIyHORZi8

    Ok pociągnie 200 ale nie przez godzinę - po 130km 11% baterii.

    --
    Shrek

  • 34. Data: 2021-05-14 22:09:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 May 2021 20:50:27 +0200, Shrek wrote:

    > Skoro odrobił to znaczy że po kosztach nie sprzedawał.

    A cholera go wie, duze korpo ma wlasna ekonomie :-)

    > Na skodzie mniejsza, na pasku większa a na audii jeszcze większa.

    Owszem, ale ogolnie to nie jest marza zbyt duza.
    Porsche na kilkudziesieciu tys aut zarabialo podobna kwote jak VW na
    paru mln.

    > Dobrym
    > przykładem było suzuki SX4 i fiat sedaci - z jednej fabryki a cena różna;)

    A tak calkowicie takie same sa ?

    > Przecież po to się te normy robi, żeby nie namieszał. Nawet jak się
    > zorientowali, że niemcy oszukują to w sumie nic...

    U nas nic, w USA sie namieszalo :-)

    > Znaczy że w ziemnym jest mniej atomów węgla niż w LPG? A jak w
    > przeliczeniu na jednostkę energii?

    w metanie wodoru procentowo wiecej ..

    > No i ile w tej hybrydzie wychodzi? Ale na poważnie - nie byłoby lepiej
    > ładować akku silnikiem w jakimś optymalnym punkcie pracy i z akku silnik
    > elektryczny?

    To by trzeba hybrydami pojezdzic.

    Wydaje mi sie, ze maly zysk wyjdzie.
    Wiecej sie zarobi na odzysku energii z hamowania i wylaczaniu silnika
    spalinowego.

    totez pisalem o 100km :-)

    J.

  • 35. Data: 2021-05-14 22:24:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.05.2021 o 22:09, J.F pisze:

    > Owszem, ale ogolnie to nie jest marza zbyt duza.
    > Porsche na kilkudziesieciu tys aut zarabialo podobna kwote jak VW na
    > paru mln.

    No właśnie piszę - jedni pójdą w marżę drudzy w ilość. Niezależnie od
    kosztów produkcji.

    > A tak calkowicie takie same sa ?

    Jeden minimalnie bardziej zaokrąglowy. Graty w 99% te same.

    > U nas nic, w USA sie namieszalo :-)

    Ale co mnie usa obchodzi? W usa namieszało bo mieli okazję legalnie
    dokopać europejskiej konkurencji.

    > w metanie wodoru procentowo wiecej ..

    No dobra - jak to wychodzi w CO2/J - bo z chemii to akurat słaby jestem?

    > To by trzeba hybrydami pojezdzic.
    >
    > Wydaje mi sie, ze maly zysk wyjdzie.
    > Wiecej sie zarobi na odzysku energii z hamowania i wylaczaniu silnika
    > spalinowego.

    Myślałem inaczej - silnik spalinowy odpalasz jak spadnie ci poniżej ...
    nie wiem 20% i ładujesz w optymalnym punkcie pracy silnika spalinowego
    do powiedzmy 90%. A pozatym jak klasyczny elektryk - odzysk z hamowania,
    możesz podładować z prądu. Ważne żeby spalinka chodziła w optymalnych
    obrotach i obciążeniu.

    > totez pisalem o 100km :-)

    Wcześniej o godzinie zapierdalaniu 200km/h. Prawda jest taka że i 100km
    i 200km to za mało. Ma być na jednym baku nad morze.

    --
    Shrek

  • 36. Data: 2021-05-15 06:49:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-05-2021 o 22:09, J.F pisze:

    > nie byłoby lepiej
    >
    > To by trzeba hybrydami pojezdzic.
    >
    > Wydaje mi sie, ze maly zysk wyjdzie.

    Raczej przepał.
    Aku ładowane z silnika spalinowego powoduje większe spalanie, niż gdyby
    tego nie robić, tylko jechać wyłącznie na spaliniaku+hybryda i ładowanie
    tylko z odzysku.

  • 37. Data: 2021-05-17 17:51:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 May 2021 22:24:47 +0200, Shrek wrote:

    > No właśnie piszę - jedni pójdą w marżę drudzy w ilość. Niezależnie od
    > kosztów produkcji.

    Bogatych dla wszystkich nie starczy :-(
    A dla biednych duza marza nie przejdzie.

    > Jeden minimalnie bardziej zaokrąglowy. Graty w 99% te same.

    Ale tak naprawde te same? Kolega kiedys skode i vw porownywal - troche
    drobnych roznic bylo.

    A potem masz druga sprawe - myslisz sobie "skoda/dacia tania", idziesz
    do salonu, wybierasz model ... i sie okazuje, ze wcale nie taka tania
    ..

    > Ale co mnie usa obchodzi? W usa namieszało bo mieli okazję legalnie
    > dokopać europejskiej konkurencji.

    No i dokopali. Mocno. Na szczescie producent okazal sie mocniejszy i
    nie padl :-)

    > No dobra - jak to wychodzi w CO2/J - bo z chemii to akurat słaby jestem?

    Dla metanu podaja entalpie spalania 0.89MJ/mol, w tym 1 atom wegla.
    Dla propanu 2.22MJ/mol, czyli 0.74 na 1 atom wegla.
    Jakby 20% roznicy.

    To jest chyba ze skropleniem pary wodnej ... w samochodzie raczej nie
    zajdzie, a zysku nie przyniesie, w elektrocieplowni ... kto wie.

    > Wcześniej o godzinie zapierdalaniu 200km/h. Prawda jest taka że i 100km
    > i 200km to za mało. Ma być na jednym baku nad morze.

    Moge zwolnic do 150 :-)
    A jak nastawiaja FR, to i do 130 :-(

    Przy czym jeden obiad po drodze nad Baltyk moge zjesc, nawet z pewna
    przyjemnoscia.
    Gorzej z tymi trzema gdy morze poludniowe :-)

    J.

  • 38. Data: 2021-05-17 20:40:21
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jedzie na kołach zębatych?

    -----

  • 39. Data: 2021-05-18 00:05:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.05.2021 o 17:51, J.F pisze:

    > Bogatych dla wszystkich nie starczy :-(
    > A dla biednych duza marza nie przejdzie.

    Taa. Europejskie ceny paliw przeszły przy polskich zarobkach.

    > Ale tak naprawde te same? Kolega kiedys skode i vw porownywal - troche
    > drobnych roznic bylo.

    Kolega miał suzuki. Jak mu się gwara skończyła, to jechał na fiatowskich
    częściach. Wszystko pasowało jak ulał.

    > A potem masz druga sprawe - myslisz sobie "skoda/dacia tania", idziesz
    > do salonu, wybierasz model ... i sie okazuje, ze wcale nie taka tania
    > ..

    No przecież mówię. Drogi pasek to droższa octavia.

    > No i dokopali. Mocno. Na szczescie producent okazal sie mocniejszy i
    > nie padl :-)

    A u nas - nic się nie stało, volkswagen, nic się nie stało:)

    > Dla metanu podaja entalpie spalania 0.89MJ/mol, w tym 1 atom wegla.
    > Dla propanu 2.22MJ/mol, czyli 0.74 na 1 atom wegla.
    > Jakby 20% roznicy.

    Wierzę na słowo.

    > Moge zwolnic do 150 :-)

    Możesz, ale i tak będę szybiej spalinką jakbyś nie kombinował. A podobno
    hodowla bydła też dużo co2 kosztuje, więc jak policzysz obiady... ;)

    > Przy czym jeden obiad po drodze nad Baltyk moge zjesc, nawet z pewna
    > przyjemnoscia.
    > Gorzej z tymi trzema gdy morze poludniowe :-)

    Na północne też na dwóch bakach nie dojedziesz:)

    --
    Shrek

  • 40. Data: 2021-05-18 10:17:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 May 2021 00:05:01 +0200, Shrek wrote:

    > Taa. Europejskie ceny paliw przeszły przy polskich zarobkach.

    Bo nie masz wyboru.
    Tzn masz - LPG, albo kupic "oszczednego" diesla :-)

    > Kolega miał suzuki. Jak mu się gwara skończyła, to jechał na fiatowskich
    > częściach. Wszystko pasowało jak ulał.

    > No przecież mówię. Drogi pasek to droższa octavia.

    Albo po prostu taniosc zalatwili sztucznie.
    Jak chcesz silnik, klime i radio, to sie robi normalna cena.

    > A u nas - nic się nie stało, volkswagen, nic się nie stało:)

    A cos sie stalo? Klienci sa zadowoleni :-)

    Ale po co jechac na polnocne :-)

    J.