  • 21. Data: 2021-05-12 19:27:48
    Temat: Re: podwyzki
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.05.2021 o 10:55, J.F pisze:

    > Ja bym tam raczej rzekl, ze podstawy ekonomii mowia, ze skoro elektryk
    > jest tanszy od spalinek, to spalinki potanieja. Towar substytucyjny.
    > Ale nie jest, przynajmniej na razie.
    > A ze spalinki to towar masowy, wiec konkuruja miedzy soba.
    > I o ile drozszy jest elektryk to nie ma znaczenia.

    Zobaczymy. Dla mnie podrożeją. Wołam za 5 lat;P

    > No ale czytasz - coraz wieksze wymagania na silniki.

    W związku z elektrykami.

    > Gdzies tam jeszcze moze byc, ze Tesla ma 3 sekundy do setki,
    > i to tez wplywa na wybor auta ...

    Ale tylko przez chwilę. Ścignij się z koniem z poz do waw:P

    --
    Shrek

  • 22. Data: 2021-05-12 19:32:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 12 May 2021 19:27:48 +0200, Shrek wrote:

    > Zobaczymy. Dla mnie podrożeją. Wołam za 5 lat;P

    No ale czytasz - wieksze wymagania, i drozeja juz.
    Dodaj inflacje. Podrozeja.
    Ale nie dlatego, ze elektryki sa drogie.

    Raczej zapisz ceny - czy elektryki nie potanieja za 5 lat, i to z
    uwzglednieniem inflacji ...

    > W związku z elektrykami.

    Nie - w zwiazku z ekologicznymi wymogami.
    Przy czym - wymogi moga rosnac, bo elektryczne samochody sa.

    > Ale tylko przez chwilę. Ścignij się z koniem z poz do waw:P

    Klientowi wystarczy ta chwila :-)
    I widok tych porsche czy ferrari w lusterku :-)

    J.

  • 23. Data: 2021-05-12 19:50:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.05.2021 o 19:32, J.F pisze:

    > No ale czytasz - wieksze wymagania, i drozeja juz.

    Czytam - ten sam wózek co teraz będzie droższy. Ten sam model.

    > Raczej zapisz ceny - czy elektryki nie potanieja za 5 lat, i to z
    > uwzglednieniem inflacji ...

    Potanieją bo nikt ich nie będzie chciał. Chyba że go zmuszą.

    > Nie - w zwiazku z ekologicznymi wymogami.

    Napedzanymi "bezemisyjnością" węglowozów.

    > Przy czym - wymogi moga rosnac, bo elektryczne samochody sa.

    Dokładnie.

    > Klientowi wystarczy ta chwila :-)

    To chyba dresowi. Normalny człowiek chce dojechać do celi.
    Przyspieszenie jest tylko dodatkiem

    > I widok tych porsche czy ferrari w lusterku :-)

    W mieście to często wyprzedzam różne wózki. W trasie... Ferraro cię dogoni;)

    --
    Shrek

  • 24. Data: 2021-05-12 20:42:00
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 07.05.2021 20:08, Shrek wrote:
    > Dokładnie - mniej i drożej. Dodatkowo drogi prąd nawet jak używasz go do
    > pisania postów na usenecie czy oglądania pornosów:P

    Tyle lat narzekali że korki niemiłosierne. Że kiedyś można było jechać
    przez Polskę i to z przyjemnością...Czasy wrócą ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 25. Data: 2021-05-12 23:06:06
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 11.05.2021 o 22:32, Shrek pisze:

    > A niby do czego służy samochód?

    Do transportu, do lansowania się, bardzo rzadko do podróżowania. Do tego
    służą głównie kampery.

  • 26. Data: 2021-05-13 06:27:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.05.2021 o 23:06, ii pisze:

    > Do transportu,

    Aha.

    --
    Shrek

  • 27. Data: 2021-05-13 11:14:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 12 May 2021 19:50:01 +0200, Shrek wrote:

    > Czytam - ten sam wózek co teraz będzie droższy. Ten sam model.

    Dwa lata temu to bylby argument, a teraz ... inflacja.
    Kurs walut.

    Wlasnie slysze, ze kucharze dostali podwyzki.
    Nie mieli pracy przez rok, poszli robic cos innego, a teraz knajpy
    szukaja na gwalt ...

    > Potanieją bo nikt ich nie będzie chciał. Chyba że go zmuszą.

    I tu wracamy do kosztow produkcji.
    Albo maja duza marze teraz, albo nie bedzie jak potanic.

    Choc jak widac - Tesla sie sprzedaje, mimo, ze nikt nie zmuszal.

    > Napedzanymi "bezemisyjnością" węglowozów.

    z czasem - gazowozow.
    I kto wie, czy nie ma to sensu, patrzac na sprawnosc gazowej
    elektrocieplowni.

    > To chyba dresowi. Normalny człowiek chce dojechać do celi.
    > Przyspieszenie jest tylko dodatkiem

    A to widac zalezy gdzie :-).

    > W mieście to często wyprzedzam różne wózki. W trasie... Ferraro cię dogoni;)

    To dostanie mandat :-)
    A sobie powiesz, ze 200/h to juz i tak za szybko :-)

    J.

  • 28. Data: 2021-05-13 11:23:13
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-05-2021 o 11:14, J.F pisze:

    > I tu wracamy do kosztow produkcji.
    > Albo maja duza marze teraz, albo nie bedzie jak potanic.

    Będzie.
    Koszty baterii mocno spadają, zwłaszcza w przeliczeniu na pojemność.
    To bateria robi na razie koszt, nie marża.

  • 29. Data: 2021-05-13 21:15:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dwa lata temu to bylby argument, a teraz ... inflacja.
    > Kurs walut.

    NIe tylko u nas podrożeje.

    > I tu wracamy do kosztow produkcji.

    NIe - koszty produkcji są bez większego znaczenia. Sprzedaje się tak
    żeby mieć jak największy zysk. Dobry przykład do odzieżówka - za
    koszulkę której produkcja kosztuje dwa dolce płacisz od 10 PLN do 250 w
    zależności od metki i logo.

    > Albo maja duza marze teraz, albo nie bedzie jak potanic.

    Albo nie będzie chęci. Zmowa cenowa to jedno, ale umówić się, że się
    cenimy i nie schodzimy z ceny już łatwiej. Jakoś notariusze nie tanieją
    - bo nie muszą.

    > Choc jak widac - Tesla sie sprzedaje, mimo, ze nikt nie zmuszal.

    Ale mają ulgi podatkowe zwykle.

    > z czasem - gazowozow.

    Przecież właśnie stwierdzili, że LPG jest nieekologiczne...

    > I kto wie, czy nie ma to sensu, patrzac na sprawnosc gazowej
    > elektrocieplowni.

    Elektrowni patrz. Z samochod elektrociepłowni nie będzie.

    To mówimy chyba o dresie:)

    > To dostanie mandat :-)
    > A sobie powiesz, ze 200/h to juz i tak za szybko :-)

    Bo prawdę mówiąc to za szybko. Nie mam pojęcie ile wyciąga moja fura;)

    --
    Shrek

  • 30. Data: 2021-05-14 09:45:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 May 2021 21:15:00 +0200, Shrek wrote:

    > NIe tylko u nas podrożeje.

    Bo przez tego wirusa inflacja na calym swiecie.
    A u nas podwojna.

    Poszukaj cen w Japonii - tam ponoc deflacja.

> [...]
    > żeby mieć jak największy zysk. Dobry przykład do odzieżówka - za
    > koszulkę której produkcja kosztuje dwa dolce płacisz od 10 PLN do 250 w

    Ale za 5zl nie sprzedasz.

    > Albo nie będzie chęci. Zmowa cenowa to jedno, ale umówić się, że się
    > cenimy i nie schodzimy z ceny już łatwiej. Jakoś notariusze nie tanieją
    > - bo nie muszą.

    Ale zmowy cenowe zakazane. Z wyjatkiem notariuszy, telefonow itp :-)

    > Ale mają ulgi podatkowe zwykle.

    Zaczynala bez ulg.

    > Przecież właśnie stwierdzili, że LPG jest nieekologiczne...

    Gaz ziemny w elektrowniach.

    > Elektrowni patrz. Z samochod elektrociepłowni nie będzie.

    Zamiast tej duzej elektrowni weglowej moze byc kilka mniejszych
    gazowych w miastach. I cieplo sie wykorzysta.

    > To mówimy chyba o dresie:)

    W garnuturach tez tak maja :-)

    > Bo prawdę mówiąc to za szybko. Nie mam pojęcie ile wyciąga moja fura;)

    No widzisz - a Tesla tak 100km pojedzie ..

    J.