    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: pomiar pozycji, mała burza mózgów ;-)
    Date: Wed, 28 Nov 2012 14:59:45 +0100

    Hej grupowiczom.

    Poszukuję paru pomysłów na pomiar położenia obiektu (głowy), najlepiej w
    3 wymiarach.

    Warunki brzegowe:

    1. głowa jest przykryta w 90%
    2. optyczne systemy patrzące "odgórnie" odpadają
    3. część aparatury (najlepiej pasywna, lub prawie pasywna) montowana do
    głowy musi być lekka i prosta w montażu (lekarzo-odporna)
    4. śruby, dyble itp w głowie odpadają. Głowa jest żywa i połączona z
    resztą człowieka szyją ;-)
    5. Dokładność pomiaru <1mm, najlepiej 0.1-0.2mm, x, y, z

    Na razie mam pomysł na system akcelerometryczny i/lub
    elektromagnetyczny, ale trochę mam objekcje ze względu na kalibrację/offset.

    Macie inne pomysły?

    Waldek