  • 1. Data: 2009-02-03 11:47:20
    Temat: pompa termofotoniczna
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    jesli jeszcze cos mnie zaskoczy to taka pompa.
    cos a'la ogniwo peltiera, tyle ze zamiast pompowac cieplo 'z jednej strony
    na druga' przy pomocy pradu bedzie przepompowywac cieplo zmieniajac jego
    energie w strumien fotonow.

    brzmi bardzo 'niemozliwie', ale ogniwo peltiera (dzialajace w dwie strony,
    tzn. zamieniamy bieguny - pompuje w druga strone) rowniez wydawalo sie
    nieprawdopodobnym wynalazkiem...

  • 2. Data: 2009-02-03 13:36:38
    Temat: Re: pompa termofotoniczna
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

> [...]
    >
    > brzmi bardzo 'niemozliwie', ale ogniwo peltiera (dzialajace w dwie strony,
    > tzn. zamieniamy bieguny - pompuje w druga strone) rowniez wydawalo sie

    Hmm, nie jest tak przypadkiem, że ciepłe obiekty promieniują bez pomocy
    żadnych pomp?

    JanuszR

  • 3. Data: 2009-02-03 13:56:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Piotr Curious Gluszenia Slawinski"
    <c...@m...ip.tpnet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > jednej strony
    > na druga' przy pomocy pradu bedzie przepompowywac cieplo

    Przy pomocy pradu to zaden wynalazek - swieczka, ogniwo Peltiera,
    LED.
    Dziala :-)

> [...]
    > dwie strony,
    > tzn. zamieniamy bieguny - pompuje w druga strone) rowniez

    Dlaczego nieprawdopodobnym ? Odkad znamy maszyny cieplne wydaje sie
    juz prawdopodobne.
    A jeszcze jest efekt Thomsona
    http://en.wikipedia.org/wiki/Thermoelectric_effect

    J.

  • 4. Data: 2009-02-03 14:43:14
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Piotr Curious Gluszenia Slawinski schrieb:
> [...]
    > na druga' przy pomocy pradu bedzie przepompowywac cieplo zmieniajac jego

    hmm, tego tam. Radiator "zmienia" ciep?o na strumien' fotonów bez pomocy
    pra;du.

    Waldek

  • 5. Data: 2009-02-03 16:11:36
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    JanuszR wrote:

    > Hmm, nie jest tak przypadkiem, że ciepłe obiekty promieniują bez pomocy
    > żadnych pomp?
    >
    > JanuszR
    tak, ale slabo . caly 'bajer' mialby byc w tym ze prad sluzylby do
    przepompowywania ciepla otoczenia 'do' fotonow , tzn. 'radiator' takiego
    urzadzenia robilby sie zimny zamiast cieply a urzadzenie pobieralo by czesc
    energii wlasnie z ciepla otoczenia

  • 6. Data: 2009-02-03 16:19:06
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > hmm, tego tam. Radiator "zmienia" ciep?o na strumien' fotonów bez pomocy
    > pra;du.

    hmm, przykład cokolwiek nietrafiony, 90% ciepła z radiatora jest
    odbierane konwekcyjnie ale co do 10% trudno ci odmówić racji. Nagrzana
    czarna płytka w próżni natomiast zamieni całe ciepło w promieniowanie
    zgodnie z rozkładem Boltzmana

    JanuszR

  • 7. Data: 2009-02-03 16:26:00
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

> [...]
    > urzadzenia robilby sie zimny zamiast cieply a urzadzenie pobieralo by czesc

    aaa, ostatnie zdanie jest najistotniejsze, chłodzimy ciepłem, peltier
    energię czerpie tylko z prądu :) Zaraz zawalą się nam zasady
    termodynamiki i zaczniemy pozyskiwać energię z pustki a że to możliwe
    pokazała sama natura.

    JanuszR

  • 8. Data: 2009-02-04 04:44:55
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    JanuszR wrote:

> [...]
    > energię czerpie tylko z prądu :) Zaraz zawalą się nam zasady
    > termodynamiki i zaczniemy pozyskiwać energię z pustki a że to możliwe

    jejku jak ty przekrecasz, jakbys pracowal w onecie ;)
    zadne 'chlodzenie cieplem' ;)

    nic sie nie ma walic, dostarczamy energie 1)elektryczna , tak jak w
    peltierze 2)cieplna - tak jak w peltierze. jedyna roznica w stosunku do
    peltiera to taka ze zamiast 'cieplej' plytki krysztal powinien
    wypromieniowywac energie w postaci fotonow , tzn. swiecic swiatlem
    widzialnym .
    jesli to dzialaloby tez w druga strone to byloby super ;)

    oczywiscie wszystko mialoby straty. pompowanie ciepla zapewne bedzie mialo z
    50% wydajnosci, emisja fotonow pewnie tez kolo tego. jednak sporo jedna
    czesc urzadzenia ochladzalaby sie , wzrost temperatury wynikly z tych strat
    ogrzewalby te zimna czesc i przynajmniej czesc tych strat dalo by sie w ten
    sposob odzyskac.

  • 9. Data: 2009-02-04 07:57:37
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Piotr Curious Gluszenia Slawinski pisze:
> [...]
    > na druga' przy pomocy pradu bedzie przepompowywac cieplo zmieniajac jego

    Wynalazłeś taką pompę, chcesz wynaleźć czy pytasz się czy istnieje?

    --
    Filip.

  • 10. Data: 2009-02-04 09:37:25
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > jejku jak ty przekrecasz, jakbys pracowal w onecie ;)
    > zadne 'chlodzenie cieplem' ;)

    Nie przekręcam przeczytałem tylko, że radiator robi się zimny a część
    energii pobiera z ciepła otoczenia

> [...]
    > widzialnym .
    > jesli to dzialaloby tez w druga strone to byloby super ;)

    Normalnie każde ciało ciepłe promieniuje fotonami o energii wg rozkładu
    Boltzmana (rozkład termiczny) im cieplej tym wyższa energia fala krótsza
    a przy żarówie nawet światło widzialne. To ustrojstwo miałoby zakłócać
    ten naturalny proces i podbijać spektrum emitowanej fali tj. świeciłoby
    już przy np. 100 st C. Teraz dobrze zrozumiałem?

    JanuszR