  • 1. Data: 2024-02-04 10:26:25
    Temat: powerbanki i ich parametry
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Męczę ostatnio powerbanki, takie nieco większej pojemności, co by
    wytrybić jaką mają rzeczywistą pojemność i zachodzę w głowę, dlaczego
    zawsze podaje się w Ah, a nie w Wh? To jakaś przypadłość historyczna, bo
    jakoś sensu podawania w tych Ah nie widzę? A może ustandaryzowanie, np.
    3.7V/1C?

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2024-02-04 11:11:45
    Temat: Re: powerbanki i ich parametry
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/02/2024 10:26, Marcin Debowski wrote:
    > zawsze podaje się w Ah, a nie w Wh?

    "konserwatyzm".

    U kilku osób, jakie znam, doszło do zatrzymania akcji mózgu po
    informacji, że (m)Ah to g... a nie jednostka energii.

    W konfuzję wpadli też przy mnie, na lotnisku. Powerbank ma
    wyekspornowane nie mA, a Wh. W końcu wyszło im, że mogę kilka takich
    przewieść (a był dokładnie mieszczący się w zakresie max).

    Dużo pracy edukacyjnej przed przyszłymi pokoleniami.

  • 3. Data: 2024-02-04 11:19:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 04 Feb 2024 09:26:25 GMT, Marcin Debowski
    <a...@I...zoho.com> wrote:
> [...]
    > historyczna, bo
    > jakoś sensu podawania w tych Ah nie widzę? A może ustandaryzowanie,

    Dla małych aku (mniejszy zakres napięć roboczych Aku) bardziej
    praktyczne jest Ah bo bardziej interesuje izutko6 ile prądu można
    pobrać. W przypadku dużych aku (samochód elektryczny) podawanie
    pojemności w Wh uwzględnia zarówno ilość prądu, jaki akumulator jest
    w stanie dostarczyć, jak i zmieniające się napięcie w trakcie
    użytkowania. To bardziej precyzyjny sposób informowania o całkowitej
    ilości energii dostępnej w akumulatorze samochodu elektrycznego, co
    jest istotne dla planowania zasięgu i oszacowania zużycia energii
    podczas jazdy.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2024-02-04 11:45:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-04, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > On 04/02/2024 10:26, Marcin Debowski wrote:
    > W konfuzję wpadli też przy mnie, na lotnisku. Powerbank ma

    A mnie właśnie bardzo pozytywnie zaskoczyła babka na Okęciu. Nie dość,
    że wiedziała co i jak, to jeszcze wiedziała, że różne linie mają różnie,
    zapytała czy jest poniżej limitu i dalej nie drązyła.

    > wyekspornowane nie mA, a Wh. W końcu wyszło im, że mogę kilka takich
    > przewieść (a był dokładnie mieszczący się w zakresie max).

    To jest chyba z założeniem, czy da się opanować TRA pojedyńczej.
    Oczywiście ma to jedynie sens, jesli nie są wrzucone do worka wszystkie
    razem.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2024-02-04 12:01:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-04, Marek <f...@f...com> wrote:

> [...]
    > ilości energii dostępnej w akumulatorze samochodu elektrycznego, co
    > jest istotne dla planowania zasięgu i oszacowania zużycia energii

    Większość współczesnych z PD ma kilka napięć i to ile tego "prądu" się
    da pobrać będzie zależeć co i jak się wynegocjuje i jaki będzie właśnie
    prąd poboru. Jez też w końcu przy PD i parametr maks. mocy.

    Te wszystkie deklaracje w mAh są totalnie z dupy wzięte. Nawet jak się
    co bardziej markowy producent wysili i poda, że powerbank o nominalnym
    30Ah (co by to nie znaczyło) ma tylko 18Ah przy 5V/3A to też zwykle jest
    to gówno warta deklaracja. A o dziwo w Wh zdarza się, że jest blisko.
    Pewnie czym mierzą te Wh to "całkuje" z jakąś częstotliwością
    próbkowania więc wariacje napięcia nie mają tak dużego znaczenia.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2024-02-04 13:32:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 04 Feb 2024 11:01:09 GMT, Marcin Debowski
    <a...@I...zoho.com> wrote:
    > próbkowania więc wariacje napięcia nie mają tak dużego znaczenia.

    Bo to taka konwencja trochę. Najczęściej podaje się w Ah na
    standardowych aku, dla których powszechnie zna się napięcie
    (samochodowy 12V , ogniwo NiMH 1.2V, ogniwo lipol itp). W przypadku
    urządzeń tego samego przeznaczenia np. samochody gdzie są stosowane
    różnego typu pakiety baterii o różnych napięciach większy sens jest
    podawać Wh. Co by sugerowało o zasięgu i osiągach standardowego
    pojazdu podanie, że ma aku np. 3000Ah? Niewiele.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2024-02-04 17:43:03
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5LIvN.23627$x4Zc.18477@fx10.ams1>
    user Marcin Debowski pisze tak:

> [...]
    > dlaczego zawsze podaje się w Ah, a nie w Wh? To jakaś przypadłość
    > historyczna, bo jakoś sensu podawania w tych Ah nie widzę? A może

    dla mnie może być podawane w kartoflach bo łatwo w slepie porównać
    byleby potem nikt nie majstrował przy tym i nie wymyślał wato godziny.

    --
    Piter

    #jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne

  • 8. Data: 2024-02-06 12:50:22
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    A jakie są limity do bagażu rejestrowanego / podręcznego / kabinowego i gdzie je
    znaleźć?

    -----

  • 9. Data: 2024-02-06 13:56:17
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/02/2024 12:50, ąćęłńóśźż wrote:
    > A jakie są limity do bagażu rejestrowanego / podręcznego / kabinowego i
    > gdzie je znaleźć?

    W nieoczekiwanych miejscach, jak np. strony linii lotnicznych:

    https://wizzair.com/pl-pl/informacje-i-uslugi/inform
    acje-o-podrozy/baga%C5%BC

  • 10. Data: 2024-02-06 17:06:48
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>