  • 1. Data: 2024-02-01 19:48:50
    Temat: Jaki konwerter 5V na 6V?
    Od: Jacek Marcin Jaworski <j...@a...pl>

    Dobry wieczór!

    Mam pomysł, by zamiast dynama użyć sprytnego tel. do zasilania lampek
    rowerowych.
    Kabelek USB3->5V już mam. I teraz chcę podnieść te 5V na 6V wymagane
    przez lampki zasilane dynamem.
    Po prostu nie wiem który układ wybrać. Dlatego proszę o pomoc.
    Moim zdaniem im prostszy i tańszy tym lepszy, bo mniejsza strata gdy
    ktoś by go ukradł.

    Spokojnego wieczoru!
    Jacek Marcin Jaworski

  • 2. Data: 2024-02-01 21:07:16
    Temat: Re: Jaki konwerter 5V na 6V?
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2024-02-01 19:48, Jacek Marcin Jaworski wrote:
> [...]
    > Po prostu nie wiem który układ wybrać. Dlatego proszę o pomoc.
    > Moim zdaniem im prostszy i tańszy tym lepszy, bo mniejsza strata gdy

    Naprawdę myślisz, ze dynama dają 6V przy każdych obrotach?
    Daj drut albo DC/DC 5->12.
    O ile sprytny tel. w ogóle sprytnie nie uzna tegoż za niesprytny pomysł.

  • 3. Data: 2024-02-01 21:22:51
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 01.02.2024 o 21:07, Pcimol pisze:

    > Naprawdę myślisz, ze dynama dają 6V przy każdych obrotach?

    On nawet nie wie, że te lampki w standardzie zasilane są od 3V.
    Dynamo w rowerze (współczesnym) daje napięcie bez obciążenia do 30V.
    Dopiero pod obciążeniem spada do wartości "pustego akumulatora" który
    jest we współczesnych lampkach, czyli ok 5V. W sumie to jakiś kretyński
    pomysł z przeróbką bo trzeba kabliska do połączenia telefonu. Już
    znacznie lepiej, dać na stałe jakieś aku w rowerze, że w dzień się
    ładuje a nocą poświeci bo opór dynama jest niewyczuwalny przy tych 6W
    jakie ono ma. Oczywiście trzeba rozwiązać to o prostownik bo z dynama
    leci przemienny. Ja poszedłem w drugą stronę i mam dynamo 250W i ładuję
    telefon+akumulator zamiast go rozładowywać. Obciążenie do 1A prawie
    niewyczuwalne, powyżej 3A już czuć w nogach instalacja (6V) ale
    przynajmniej prądu mi nie zabraknie :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 4. Data: 2024-02-01 23:21:31
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    LordBluzg(R)?? napisał(a) :

> [...]
    > telefon+akumulator zamiast go rozładowywać. Obciążenie do 1A prawie
    > niewyczuwalne, powyżej 3A już czuć w nogach instalacja (6V) ale

    Dynamo 250W? Chyba 25? W piaście? Kiedyś szukałem i w piaście były
    max 6W.

    Pomysł wątkotwórcy jest łagodnie mówiąc zły. Ale różne dziwaczne dla
    nas hobby ludzie mają. Już abstrahując od sprawności energetycznej
    samej żarówki.

    Też mam aku, 18650. W razie konieczności doładowywane dynamem z
    mostkiem z diod Schotkiego, żeby małe straty na diodach były. I
    dodatkowo doładowanie komórki. A nie jej rozładowanie :-D

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 5. Data: 2024-02-02 01:15:09
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:upgp2l$tlu$1$Jaworski@news.chmurka.net>
    user Jacek Marcin Jaworski pisze tak:

> [...]
    > lampek rowerowych.
    > Kabelek USB3->5V już mam. I teraz chcę podnieść te 5V na 6V

    W grudniu kupiłem nowy telefon i dotarło do mnie, że teraz przez
    kabel usb c - usb c można sobie pożyczać prąd.

    Czy sprawdzałeś lampki na 5V czy świecą? Bo może tak. Dioda LED
    potrafi zaświecić już od małego napięcia 2V. To układ drivera lub
    rezystor podnosi próg zaświecenia. Może wystarczy przerobić lampkę.

    Kiedyś bawiłem się niebieską diodą przy 1mA już było jasno w pokoju.
    Perpetum mobile ;)

    Chodzi mi po głowie żeby kupić duży powerbank, dolutować się wprost
    do 18650 i dołożyć kabel dummy battery.

    coś w tym stylu

    https://www.amazon.co.uk/Power-Charger-ACK-DC40-Coup
    ler-Battery/dp/B07C2WTQWQ

    sejm tu ju

    --
    Piter

    #jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne

  • 6. Data: 2024-02-02 04:55:39
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Dopiero pod obciążeniem spada do wartości "pustego akumulatora" który
    > jest we współczesnych lampkach, czyli ok 5V.

    Też mam dynamo. Podpiąłem pod podwajacz napięcia i przetwornicę step-down,
    i zasilam z niej LEDy przez rezystor. Działa od minimalnych obrotów.

    --
    Słoń i mrówka przechodzą przez most.. Most się zerwał..
    Mrówka mówi do słonia: A mówiłam żebyśmy przechodzili osobno..

  • 7. Data: 2024-02-02 09:05:56
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 01.02.2024 o 23:21, Zbynek Ltd. pisze:
    [...]
    > Dynamo 250W? Chyba 25? W piaście? Kiedyś szukałem i w piaście były max 6W.
    https://i.imgur.com/IqrCwJv.jpeg
    Od roweru elektrycznego. Mam przynajmniej dobre oświetlenie.

    https://i.imgur.com/h7OePJM.jpeg

> [...]
    > z diod Schotkiego, żeby małe straty na diodach były. I dodatkowo
    > doładowanie komórki. A nie jej rozładowanie :-D

    Na standardowym dynamo zaczynałem. Okazało się, że nawigacja w telefonie
    drenuje więcej niż 5W więc zmieniłem prądnicę :)
    Mając już dobre źródło zasilania, dołożyłem sobie jeszcze migacze/stop i
    radio "w konsoli", tak dla zabawy bardziej jak potrzeby.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 8. Data: 2024-02-02 09:20:24
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Mając już dobre źródło zasilania, dołożyłem sobie jeszcze migacze/stop i
    > radio "w konsoli", tak dla zabawy bardziej jak potrzeby.

    Dopiszę jeszcze, że światło 'stop' wynikło z tego, że mam tam system
    rekuperacji. W momencie hamowania/krańcówki przy manetkach/przekaźnik
    (chwilowe) potrafi iść ponad 10A do akumulatora (6V15Ah). Na dodatek
    jest też przekaźnik, który po odjęciu zasilania stacyjką, robi zwarcie
    na 3 uzwojeniach prądnicy/silnik BLDC i generalnie zapobiega kradzieży
    bo nie ma szans na łatwe pokonanie oporu zwartej prądnicy co
    uniemożliwia szybkie "odjechanie" :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 9. Data: 2024-02-02 14:31:42
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    PiteR napisał(a) :

    > coś w tym stylu
    >
    > https://www.amazon.co.uk/Power-Charger-ACK-DC40-Coup
    ler-Battery/dp/B07C2WTQWQ

    We're sorry. The Web address you entered is not a functioning page
    on our site.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 10. Data: 2024-02-02 14:51:19
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Zbynek Ltd. napisał(a) :

    ler-Battery/dp/B07C2WTQWQ

    > We're sorry. The Web address you entered is not a functioning page
    > on our site.

    Już bangla. Musiałem włączyć tylko p... reklamy z amazon-adsystem.com.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65