  • 1. Data: 2009-03-16 17:51:41
    Temat: prawidłowy podział dysku
    Od: Dominik <"dominikz1983[usun_to]"@interia.pl>

    Witam serdecznie
    prosiłbym o informacje jak prawidłowo podzielić dysk, wielkość 250
    giga,sata, system xp prof,

    Chce podzielić jedynie na 2 partycje, system ntfs: 1. systemowa 2. pliki
    Chodzi mi dokładniej o informacje ktora partycja ma być podstawowa,
    rozszerzona, dysk logiczny...

    z gory dziekuje za informacje

  • 2. Data: 2009-03-16 18:38:48
    Temat: Re: prawidłowy podział dysku
    Od: Padre <P...@n...net>

    Dominik pisze:
    > Witam serdecznie
    > prosiłbym o informacje jak prawidłowo podzielić dysk, wielkość 250
    > giga,sata, system xp prof,

    Dysk można sobie podzielić w dowolny sposób wedle własnego uznania.

  • 3. Data: 2009-03-16 18:41:41
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Padre" napisał:

    > Dysk można sobie podzielić w dowolny sposób wedle własnego uznania.

    Nie zawsze, nie zawsze ;-)

    JoteR

  • 4. Data: 2009-03-16 18:47:36
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 16.03.2009 18:51, Dominik pisze:
    > prosiłbym o informacje jak prawidłowo podzielić dysk, wielkość 250

    Tak, aby było dobrze.

    > Chce podzielić jedynie na 2 partycje, system ntfs: 1. systemowa 2. pliki
    > Chodzi mi dokładniej o informacje ktora partycja ma być podstawowa,
    > rozszerzona, dysk logiczny...

    Dwie podstawowe. Rozmiary wedle własnego zapotrzebowania.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 5. Data: 2009-03-16 18:49:34
    Od: Dominik <"dominikz1983[usun_to]"@interia.pl>

    JoteR pisze:

    > Nie zawsze, nie zawsze ;-)
    >
    > JoteR

    czy w takim razie można prosić o informacje konkretną bo nie wiem czy
    partycja C ma być dyskiem podstawowym a partycja d rozszerzonym i czy
    nadac jakoś dysk logiczny...

  • 6. Data: 2009-03-16 18:59:33
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Radosław Sokół wrote:
    > Dwie podstawowe. Rozmiary wedle własnego zapotrzebowania.

    Proponuje dodac na koncu dysku mala, osobna partycje na systemowy plik
    wymiany (ma sie on znajdowac wylacznie na tej partycji i miec stala
    wielkosc). Z moich doswiadczen wynika, ze bardzo pozytywnie wplywa to na
    wydajnosc systemu - szczegolnie wyraznie widac to z perspektywy czasu, po
    miesiacach czy wrecz latach od instalacji.

    k,

  • 7. Data: 2009-03-16 19:19:37
    Od: Dominik <"dominikz1983[usun_to]"@interia.pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > Tak, aby było dobrze.

    > Dwie podstawowe. Rozmiary wedle własnego zapotrzebowania.

    a dlaczego dwie podstawowe????

  • 8. Data: 2009-03-16 19:23:10
    Od: "BUNIEK" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Chce podzielić jedynie na 2 partycje, system ntfs: 1. systemowa 2. pliki
    > Chodzi mi dokładniej o informacje ktora partycja ma być podstawowa,

    Ja przez lata doswiadczen JA wybralem taki podzial:

    1. Systemowa dzisaj okol 50 GB (system, i oprogramowanie ktore i tak po
    ewentualnym padzie systemu trzeba przeinstalowac) Partycja - Podstawowa

    2. Dane (Gry, moje dokumenty, ulubione, mozna przeniesc rownierz pulpit ( ja
    nie przenosze ale tez nie trzymam tam zadnych waznych rzeczy), pliki
    programu pocztowego, filmy etc. Partycja monze byc rowniez podstawowa, ale
    nie ma bledu jak zrobi sie rozszerzana + logiczna, ja stosuje drugie
    rozwiazanie.

    Co daje nam takie podejscie do tematu. Jak padnie system i nie mamy sie jak
    do niego dobrac to odpalamy instalke usuwamy partycje C: zakladamy na nowo i
    instalujemy system pozostaje potem przekierowanie Moich dokumentow na D:
    podlaczenie bazy z programu pocztowego i instalacja uzywanych programow, nie
    musimy sie martwic o dane bo sa na Partycji D:. Dobrym pomyslem jest
    posiadac dodatkowy dysk fizyczny nie koniecznie duzy ale przynajmniej taki
    ktory pomiesci nasze Dokumenty/foty z wakacji oraz pliki z bazami programu
    pocztowego i systematycznie tam zgrywac (XP pro ma wbudowany prosty acz
    wystarczajacy ntbackup sam bedzie sie uruchamial o ile bedzie wlaczony
    komputer, niektore plyty potrafia np. wlaczyk komputer o danej godzinie
    potem plik wsadowy ktory odpali backup a potem wylaczy kompa np. jak
    jestemy w pracy). Ten dodatkowy dysk zapewni zabezpeiczenie danych na
    wypadek padu dysku.

    Stosuje to rozwiazanie od jakiegos czasu i jestem zadowolony , przy czym ja
    uzywam 3 dyskow fizcznych system + dane + backup, przy czym 1 pownien byc
    szybki ale nie koniecznie duzy (od jakiegoc czasu zastanawiam sie nad kupnem
    RAPTORA 36 GB 10.000 obrotow lub SSD jakis dzisiejszy.) 2 duzy, dzisejsze
    7200 (tez da szybkie) a 3 wystarczajacy do backupu :).

    Buniek

  • 9. Data: 2009-03-16 19:45:46
    Od: Dominik <"dominikz1983[usun_to]"@interia.pl>

    BUNIEK pisze:

> [...]
    > RAPTORA 36 GB 10.000 obrotow lub SSD jakis dzisiejszy.) 2 duzy, dzisejsze
    > 7200 (tez da szybkie) a 3 wystarczajacy do backupu :).

    dzieki za informacje, a co daje opcja rozszerzony+logiczny...bo nie
    rozumiem co daje "dysk logiczny"

  • 10. Data: 2009-03-16 19:48:49
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "KILu" <b...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > Proponuje dodac na koncu dysku mala, osobna partycje na systemowy plik
    > wymiany (ma sie on znajdowac wylacznie na tej partycji i miec stala
    > wielkosc).

    Na końcu dysku jest najmniejszy transfer. Pewnie miałeś na myśli początek.