  • 1. Data: 2017-06-08 13:56:13
    Temat: problem chemiczny - klejenie membrany głosnikowej
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    Zastanawiam się czym skutecznie skleić "gumowe" górne zawieszenie
    z membraną (prawdopodobnie) polipropylenową...
    Z tego co się zorientowałem są jakieś "primery" do trudnoklejalnych tworzyw.
    Może coś ktos przećwiczył.
    Coś podpowie.

    Włodek

  • 2. Data: 2017-06-08 14:12:50
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 08.06.2017 o 13:56, Włodzimierz Wojtiuk pisze:
> [...]
    > z membraną (prawdopodobnie) polipropylenową...
    > Z tego co się zorientowałem są jakieś "primery" do trudnoklejalnych

    technicqll base primer

    Do głośników nie próbowałem :-)

    P.P.

  • 3. Data: 2017-06-08 14:27:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >Zastanawiam się czym skutecznie skleić "gumowe" górne zawieszenie
    >z membraną (prawdopodobnie) polipropylenową...

    Mylar mial byc popularny na membrany, a to moze latwo sklejalne.

    >Z tego co się zorientowałem są jakieś "primery" do trudnoklejalnych
    >tworzyw.
    >Może coś ktos przećwiczył.
    >Coś podpowie.

    Nie cwiczylem, ale oni sie od lat tym chwala
    http://www.pascofix.eu/pi5/pd14.htm

    Tylko kiedys byl to osobny klej, a teraz jak widac "primer".

    Oprocz tego:
    -rozne tasmy klejace sie jakos trzymaja, niektore naprawde niezle - co
    widac np bateriach do laptopow, kawalki takiej gabki swietnie klei
    ogniwa li-ion do obudowy. Moze poszukac u 3M ... kleju ?

    -plastikowe worki/"koperty" kurierow - to po sklejeniu nie da sie
    rozerwac, ale moze z PCW robia a nie PE,

    -farba na reklamowkach sie trzyma dosc dobrze ...

    J.

  • 4. Data: 2017-06-08 17:58:59
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > z membraną (prawdopodobnie) polipropylenową...
    > Z tego co się zorientowałem są jakieś "primery" do trudnoklejalnych

    spróbuj bez ceregieli, bez primerów klejem do szyb samochodowych. poproś
    szybiarza żeby Ci wcisnął próbkę do strzykawki, albo odsprzedał za piwo
    prawie pusty kartusz. ta substancja działa cuda

    ToMasz

  • 5. Data: 2017-06-08 20:25:56
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2017-06-08 17:58, ToMasz wrote:

    > spróbuj bez ceregieli, bez primerów klejem do szyb samochodowych. poproś
    > szybiarza żeby Ci wcisnął próbkę do strzykawki, albo odsprzedał za piwo
    > prawie pusty kartusz. ta substancja działa cuda

    Dzieki za przypomnienie o istnieniu tego kleju.

    "Pana Szybowca" mam o 300m, niecałe 100m Kolegę który moze mieć bo
    używał do różnistych rzeczy przy autach.

    logistycznie i ekonomicznie to najlepsze będzie

    No i z doświadczeń owego Kolegi (przed chwilą pytałem) to polipropylen
    czy inne podobne paskudztwa spokojnie powinno skleić.

    Kolegom wypowiadającym się w wątku też bardzo dziękuję, moze sie przydać
    na przyszłość w innych zastosowaniach

    Włodek

  • 6. Data: 2017-06-09 09:56:59
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2017-06-08 o 17:58, ToMasz pisze:

> [...]
    > poproś szybiarza żeby Ci wcisnął próbkę do strzykawki, albo
    > odsprzedał za piwo prawie pusty kartusz. ta substancja działa cuda

    A taki klej można kupić w sklepie, czy tylko u szybiarza?

  • 7. Data: 2017-06-09 10:53:02
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2017-06-09 09:56, robot wrote:

    > A taki klej można kupić w sklepie, czy tylko u szybiarza?

    Panie! czego to teraz nie można kupić:
    http://www.chemik24.pl/Produkt/SIKA-SIKAFLEX-265-KLE
    J-DO-SZYB-SAMOCHODOWYCH-UV-600ml.html

    "Pan Szybowiec" stosuje produkty wyżej wymienionej firmy.

    Włodek

  • 8. Data: 2017-06-09 12:00:07
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-08 o 17:58, ToMasz pisze:
    > (...)
    > spróbuj bez ceregieli, bez primerów klejem do szyb samochodowych. poproś
    > (...)

    Stara zasada "klej najlepiej trzyma jak go nima" i tu się sprawdza.
    Masa kleju zmieni częstotliwość rezonansową głośnika - więc trzeba
    starać się dać go tak mało, jak to tylko możliwe.
    Chyba, że chodzi o mało ważną "estradówkę" pracującą w zestawie - wtedy
    to bez większego znaczenia.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2017-06-09 12:41:14
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2017-06-09 12:00, Adam wrote:

> [...]
    > starać się dać go tak mało, jak to tylko możliwe.
    > Chyba, że chodzi o mało ważną "estradówkę" pracującą w zestawie - wtedy

    Zero problemu, to JBL ze skrzyni basowej ;-)

    Włodek

  • 10. Data: 2017-06-09 20:14:58
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 09.06.2017 o 09:56, robot pisze:

    > A taki klej można kupić w sklepie, czy tylko u szybiarza?
    można, ja kupuje u lakiernika za 28zł firmy boll. da sie go użyc,
    zawinąć końcówkę taśmą klejącą - nie wysycha przez miesiąc. mnie taki do
    zabaw około domowych wystarcza na 3 miesiące. kleje tym wszystko co się
    da. ostatnio nawet rurkę w kabinie przysznicowej. trzyma. nie stosuje
    pakuł, konopi, taśmy teflonowej - wszystkie rury na klej do szyb. gaz
    woda co - trzyma. pieroństwo nie nadaje się do elektroniki, bo przewodzi
    prąd. marnie bo marnie, maty grzewczej nieda się zrobić, ale
    elektronika głupieje.

    ToMasz