  • 31. Data: 2011-07-16 16:32:26
    Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 16 Jul 2011 16:21:24 +0200, mirek napisał(a):

    > sprawa się wyjaśniła - przyczyną problemów był regulator napięcia, żeby
    > było śmieszniej produkowany przez firmę Bosch:)

    tak to jest zawsze z urban legend o samochodach na F.
    Niemiecka część za 30 zł, ale opinia o całym francuskim samochodzie.
    Natomiast jak w panzerwagenie ukręci się wał albo pęknie głowica, to jest
    to tylko część eksploatacyjna, musisz się do tego przyzwyczaić.

    > Mam jeszcze jedno pytanie - od którego rocznika, lub inaczej w jakich
    > silnikach montowane było koło dwumasowe? Niedługo czeka mnie wymiana
    > sprzęgła, zaś mechanik mówi, że jeśli w tym modelu jest koło dwumasowe
    > to przydałoby się je od razu wymienić. Silnik 2.0 hdi, 90km, rok
    > produkcji 2005.
    >
    > I jeśli takowe koło posiadam, to jest to coś takiego?
    > http://www.automotofrance.pl/pl/Products/3501/kolo_p
    asowe_walu_korbowego_berlingo_2_0hdi/Show/

    to czym się powszechnie straszy, to dwumasowe koło zamachowe - 2.0 HDi 90
    KM nigdy takiego nie miał, od początku do końca jego montażu.

    a to na fotce, to owszem posiadasz. Tyle, ze w linku jest kompletnie chora
    cena, nowe znajdziesz za połowę tego.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 32. Data: 2011-07-16 16:34:32
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 16-07-2011 16:21, Michał Gut pisze:
    > brzmi jak komenda w startrek voyager;)

    Słuszna uwaga. Jest to technologia zapożyczona z wahadałowca Endeavour
    napędzanego beznodiazepinem potocznie zwanego Oksazepamem ;)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 33. Data: 2011-07-16 16:44:13
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 16-07-2011 16:32, Waldek Godel pisze:

    > tak to jest zawsze z urban legend o samochodach na F.
    > Niemiecka część za 30 zł, ale opinia o całym francuskim samochodzie.

    Nie znasz się.
    To jest część Boscha ale robiona z dużo gorszych materiałów niż dla
    folkswagena, na specjalnej gorszej linii produkcyjnej przeznaczonej do
    francuzów ;)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 34. Data: 2011-07-16 19:03:03
    Od: to <t...@x...abc>

    begin DoQ

    > Nie znasz się.
    > To jest część Boscha ale robiona z dużo gorszych materiałów niż dla
    > folkswagena, na specjalnej gorszej linii produkcyjnej przeznaczonej do
    > francuzów ;)

    Kto wie, czy to nie sabotaż pogrobowców Hitlera!

  • 35. Data: 2011-07-16 19:16:05
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 16-07-2011 19:03, to pisze:

    > Kto wie, czy to nie sabotaż pogrobowców Hitlera!

    Całkiem możliwe, że w czasie II wojny chodziło o sabotaż słynnych
    francuskich Spitfire.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 36. Data: 2011-07-16 19:21:03
    Od: to <t...@x...abc>

    begin DoQ

    > Całkiem możliwe, że w czasie II wojny chodziło o sabotaż słynnych
    > francuskich Spitfire.

    Ironią historii jest, że ów regulator napięcia z czasów wojny jest nadal
    wykorzystywany we współczesnych, francuskich samochodach!

    Już chyba wiem skąd ta niechęć do samochodów na F.

  • 37. Data: 2011-07-16 20:04:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 16 Jul 2011 17:21:03 GMT, to napisał(a):
    > begin DoQ
    >
    > Ironią historii jest, że ów regulator napięcia z czasów wojny jest nadal
    > wykorzystywany we współczesnych, francuskich samochodach!

    Nie klam nie klam.

    Wspolczesny jest mechaniczny, czy w czasie wojny stosowali
    polprzewodnikowy ?

    J.

  • 38. Data: 2011-07-16 20:59:28
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 16-07-2011 20:04, J.F. pisze:
    > Nie klam nie klam.

    Ma rację. W PSA stosuje się TAKI SAM regulator zapewniający symetrię
    osiową amplitudy napięcia - wiem, bo sam mam taki i wymieniałem go już
    ze dwa razy. Z tym że u mnie oprócz kontrolek, włączyły się wentylatory
    chłodnic i pociągnęły zaparkowany samochód wzdłuż ulicy powodując liczne
    szkody. To jest mój ostatni samochód na F.

    Pozdrawiam
    Paweł