  • 1. Data: 2013-12-09 17:09:43
    Temat: problem ze slotem1 - Pentagram Monster
    Od: c...@g...com

    Witam
    Przez cały okres użytkowania miałem tylko 1 karte SIM (abo PLUS) włożoną do slot1.
    Dzisiaj zakupiłem drugą kartę (njumobile), po włożeniu jej do slot2 odpaliłem telefon
    i wszystko pięknie, ładnie. Na nowy numer można się dodzwonić, mozna wykonać
    połączenie. Niestety karta ze slot1 (plusa) przestała działać, tzn przy włączeniu
    telefonu pyta o PIN, zasięg danych pojawia się na kreskach, nawet transmisja działa
    bez problemu. Ale przy próbie wykonania połączenia pojawia się komunikat "sieć
    niedostępna", podobnie przy próbie połaczenia z tym numerem wynika ze jestem poza
    zasięgiem. Wyłaczyłem w opcjach nową kartę, nic to nie dało. Wyjąłem ją ze slot2 i
    dalej na slot 1 jest to samo. Gdy przełożyłem karty w sensie Njumobile slot1, a plus
    slot 2 problemu nie ma. Ale na slot2 mam tylko gprs(EDGE), a na karcie plusa
    korzystam z netu.

    Generalnie karta plusa przestała działać na slot1 (w sensie wykonywania i odbierania
    połączeń/smsów), i to niezależnie czy jest jakaś karta w slot2 czy nie.

    Macie jakieś pomysł co mogłem zespuć? i ewentualnie jak to naprawić?

    --
    Pozdr.
    Cynio

  • 2. Data: 2013-12-09 17:45:50
    Temat: Re: problem ze slotem1 - Pentagram Monster
    Od: Trybun <C...@j...com>

    W dniu 2013-12-09 17:09, c...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > Macie jakieś pomysł co mogłem zespuć? i ewentualnie jak to naprawić?

    Nie masz takiego wyboru jak jest w Alcatelu - wybierasz z której karty
    maja być rozmowy,wiadomości a z której łączenie z netem? Poszukaj w
    menu, być może to musisz skonfigurować.

  • 3. Data: 2013-12-09 17:54:54
    Od: c...@g...com

    W dniu poniedziałek, 9 grudnia 2013 17:45:50 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

    > Nie masz takiego wyboru jak jest w Alcatelu - wybierasz z kt�rej karty
    >
    > maja by� rozmowy,wiadomo�ci a z kt�rej ��czenie z netem? Poszukaj w
    >
    > menu, by� mo�e to musisz skonfigurowa�.

    Mam, tylko, że jeśli karta PLUSa jest w slot1 to mimo zalogowania w sieci, zrobieniu
    wszystkich ustawień to z tej karty połączeń nie chce wykonywać. Dodam, że wczesniej
    karta siedziała w tym samym slocie i nie było problemów. Dopiero jak dzisiaj do
    drugie slotu wrzuciłem njumobile zaczely się problemy. Teraz z karty PLUSa moge
    korzystać tylko w slot2 (a ten nie ma obsługi 3G).

    --
    Cynio

  • 4. Data: 2013-12-10 01:06:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 52a5f3bf$0$2373$6...@n...neostrada.pl

    > Nie masz takiego wyboru jak jest w Alcatelu - wybierasz z której karty maja być
    rozmowy,wiadomości a z której łączenie z netem?
    > Poszukaj w menu, być może to musisz skonfigurować.

    U mnie jest tak, że ustawiam, z której ma być mówienie, z której SMS, za której
    dane.
    Ale nie wiem, jak ustawić, aby głos był z obu. ;) Na szczęście tego nie potrzebuję.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2013-12-10 15:45:33
    Od: Trybun <C...@j...com>

    W dniu 2013-12-09 17:54, c...@g...com pisze:

> [...]
    dzisiaj do drugie slotu wrzuciłem njumobile zaczely się problemy. Teraz z karty PLUSa
    moge korzystać tylko w slot2 (a ten nie ma obsługi 3G).

    Dziwne, ale to chyba norma w telefonach wyposażonych w układ dwusimowy.
    Mój Alcatel mimo że ogólnie telefonik niezły, to jednak przez problemy
    jakie sprawia poprzez obsługę dwu kart mam nieraz chęć naprawić go
    5kilowym młotkiem...
    Może jeszcze spróbuj zresetować telefon do ustawień fabrycznych?

  • 6. Data: 2013-12-10 15:49:45
    Od: Trybun <C...@j...com>

> [...]
    > za której dane.
    > Ale nie wiem, jak ustawić, aby głos był z obu. ;) Na szczęście tego

    W Alcatelu można ustawić głos na dwu kartach. Po prostu zaznacza się
    taką opcję przy obu kartach. Przy próbie nawiązania połączenie telefon
    pyta z której karty ma wykonać połączenie.

  • 7. Data: 2013-12-10 16:51:01
    Od: c...@g...com

    Problem rozwiązany. Nie mam pojęcia czy to pomogło, ale napisze co zrobiłem dla
    potomnych.
    Mając dwie karty sim (ale nie tych slotach co bym sobie życzył), wyłączyłem w opcjach
    kartę njumobile. Po wyłączeniu wyłączyłem cały telefon, karte nju wywaliłem w ogóle,
    na jej miejsce wrzuciłem plus i po włączeniu voila karta zaczęła działać bez
    problemowo. Z dusza na ramieniu wyłączyłem telefon ponownie dorzuciłem nju do slotu 2
    i po włączeniu telefonu wszystko działa tak jak powinno.

    Do Trybuna:
    W Pentagramie ustawiasz preferowany slot na różne czynności (głos, SMS, transmisja).
    Dodatkowo masz coś takiego jak "czas przełączania pomiędzy slotami". Jeśli ustawisz
    na "no wait" to przy wybieraniu numeru telefon korzysta ze slotu domyślnego. Przy
    ustawieniu konkretnego czasu, telefon mimo ustawienia preferowanego pyta przed
    połączeniem z którego slotu skorzystać i na odpowiedź masz właśnie określoną przez
    ciebie liczbę sekund w przedziale 1-10 lub ewentualnie alway wait czyli czeka dopóki
    się nie zdecydujesz:-)

    --
    Pozdr.
    Cynio

  • 8. Data: 2013-12-11 01:04:07
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-12-10 15:45, Trybun pisze:

> [...]
    > 5kilowym młotkiem...
    > Może jeszcze spróbuj zresetować telefon do ustawień fabrycznych?

    Mój Samsung na dwie karty SIM działa idealnie. Automatyczne
    przełączanie, a nie ręczne.

    --
    animka

  • 9. Data: 2013-12-11 01:48:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 52a72a08$0$2167$6...@n...neostrada.pl

    > W Alcatelu można ustawić głos na dwu kartach. Po prostu zaznacza się taką opcję
    przy obu kartach. Przy próbie
    > nawiązania połączenie telefon pyta z której karty ma
    > wykonać połączenie.

    Monster też pyta -- podaję Aero2 a on dzwoni wówczas przez WiFi. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2013-12-11 01:51:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <c...@g...com> 9...@g...co

    : W Pentagramie ustawiasz preferowany slot na różne czynności
    : (głos, SMS, transmisja).

    Tak.

[...]

    Pyta -- podaję Aero2 i Monster dzwoni via WiFi. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'