  • 21. Data: 2012-02-18 09:46:22
    Temat: Re: procedura tworzenia programów
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 18/02/2012 04:27, A.L. wrote:

    > Qrde, a ja pracuje w firmie a nie ejstem studentem, i wiem jak sie
    > oglada kazdego dolara i jaka jest zajebista procedure jak sie chce
    > kogos zatrudnic.

    Co to ma do rzeczy? Do programowania w parach nie zatrudnia się
    dodatkowych ludzi.

    > Wiec prosze mi tu nie opowiqdac dyrdymolow o "programowaniu parami".
    > Takie cos mozliew byloby w zaawansowanym socjalizmie, ale z tym
    > systemem dawno sie, mam nadzieje, pozegnalismy.

    Jest również możliwe i skuteczne w przedsiębiorstwach działających w
    kapitaliźmie.

    > A jak dwoch bedzie
    > pracowac nad tym samym, to na ogol jeden bedzie zasuwal a drugi bedzie
    > sie opierdalal.

    Na jakiej podstawie kolega tak uważa?

    > Zwlaszca ze parca programisty, jako myslowa, jest
    > jednooosobowa.

    Myślową pracę nierzadko wykonuje się razem z innymi.

    > A co na ten temat mowia "gurus"?... A gu...wno mnie to obchodzi

    No cóż, są tacy, których tyle samo obchodzi, co na ten temat uważa kolega.

  • 22. Data: 2012-02-18 09:56:00
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 18/02/2012 04:31, Edek Pienkowski wrote:

    > Najwyraźniej Pan się nie nadaje do pracy w parach, kto by chciał
    > pracować z kimś w parze,

    A w to akurat jestem w stanie uwierzyć, znaczy nie wiem jaki jest A.L. w
    życiu, ale jeśli jest taki, na jakiego pozuje na grupie, to jak
    najbardziej jestem w stanie sobie wyobrazić, że praca w parze z nim jest
    nieproduktywna i fatalnie wpływa na atmosferę w zespole.

    > jeżeli nie można liczyć na chociażby cień
    > uznania dla osławionego guru X (nie mylić z guru Y).

    No jasne, bo ważne jest tylko to, co mówi guru A.L.

  • 23. Data: 2012-02-18 13:46:54
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Ja odnosnie programowania w parach.
    Jeżeli jest zespół 20 programistów, to oznacza to, że
    jest 10 par?;)

  • 24. Data: 2012-02-18 14:12:41
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    Andrzej Jarzabek <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > tego, co piszą ludzie, którzy to praktykują i z mojego doświadczenia
    > wynika, że w odpowiednich warunkach i sensownie zrobione może to mieć

    Gdy programowalem w parach to te odpowiednie warunki wygladaly mniej/wiecej
    tak ze para miala dwa komputery (te komputery do tworzenia softu, bo do
    uruchamiania to jeszcze inna bajka). Nie chce bynajmniej przez to
    powiedziec ze programowanie w parach jest do dupy, twierdze wrecz przeciwnie,
    uwazam ze jest bardzo dobre. Ale jest wlasnie takie ale, ze para z rozna
    czestotliwoscia w zaleznosci od zadania dochodzi do wniosku ze ja cos
    zrobia osobno to jednak bedzie szybciej/lepiej. Praca w parach jest bardzo
    dobra z tych powodow jakie wymienil A.J. nie ma sensu abym to powtarzal bo
    generalnie sie zgadzam, a za najwazniejsza korzysc uwazam intensywna
    komunikacje. Jednak pracujaca razem para musi miec mozliwosc, albo wrecz czuc
    koniecznosc rozdzielania sie we wszystkich tych sytuacjach gdy osobno zrobia
    jakis kawalek szybciej/lepiej.

    Gdy pracowalem w parach wielokrotnie bylem zainspirowany przez kogos i na
    odwrot. Gdy wypowiadane na glos mysli slyszy druga osoba to wielokrotnie jest
    wobec pobieznie przemyslanego pomyslu bardziej krytyczna niz jej autor. Co
    wiecej, wielokrotnie zna inne rozwiazanie, niekoniecznie lepsze, ale tez
    moze to pod nosem wybelkotac. Tworzy sie cos w rodzaju sumy pomyslow, sumy
    doswiadczen i lepsze rozwiazanie jest wybierane czesciej a narzut na
    komunikacje w parze, ktora od poczatku pracuje nad projektem na wspolnych
    falach nie przekracza 5% czasu.

    A co gdy programiste powali jakas wredna mutacja grypy? Wtedy drugi
    orientuje sie na tyle dobrze w kodzie pierwszego ze ma jakies sensowne
    szanse na naniesienie poprawki w jego kodzie. Co w sytuacji gdy pracownik
    calkowicie odejdzie z firmy? Wtedy drugi zna kod na tyle ze moze wprowadzic
    szybko inna osobe.

  • 25. Data: 2012-02-18 14:48:30
    Od: wloochacz <w...@n...gmail.spameromnie.com>

    W dniu 2012-02-18 14:46, Jacek pisze:
    > Ja odnosnie programowania w parach.
    > Jeżeli jest zespół 20 programistów, to oznacza to, że
    > jest 10 par?;)
    I mają tylko 10 komputerów!
    Widzisz, jaka oszczędność! :P
    Coś jak w radzieckim wojsku...

    --
    wloochacz

  • 26. Data: 2012-02-18 15:21:05
    Od: " " <f...@g...pl>

    M.M. <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > calkowicie odejdzie z firmy? Wtedy drugi zna kod na tyle ze moze wprowadzic

    tez zgadzam sie ze programowanie w parach moze byc fajne,
    poza sumą pomysłow mozna tez dodac ze w ten sposob podtrzymywane
    jest zainteresowanie tematem, ostatnio pracowalem w jednej
    firmie ze swietnym w sumie kolesiem, ja pisalem jedno on
    drugie ale sporo rozmawialismy ja mu mowilem co i jak bo
    nie znal wielu pojec on jako ze pracowal tu wczesniej o
    sprawach dotyczacych lokalnych projektów i bylo to bardzo
    ok - w firmach najlepiej wspominam pracowanie w grupie
    we dwojke (gdzie komunikacja jest bezposrednia i
    zageszczona) a najgorzej w sporej grupie - nie mamm
    doswiadczen w pracowaniu stricte parami nad tym samym
    zagadnieniem ale podejrzewam ze moze to byc calikem ok

  • 27. Data: 2012-02-18 15:29:09
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sat, 18 Feb 2012 15:48:30 +0100, wloochacz napisał(a):

    > I mają tylko 10 komputerów!
    > Widzisz, jaka oszczędność! :P
    > Coś jak w radzieckim wojsku...

    Dwie sprzątaczki maja jedną miotłę?
    Jakoś mi to nie pasuje...

  • 28. Data: 2012-02-18 15:54:21
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sat, 18 Feb 2012 09:56:00 +0000, Andrzej Jarzabek
    <a...@g...com> wrote:

> [...]
    >nieproduktywna i fatalnie wpływa na atmosferę w zespole.

    >No jasne, bo ważne jest tylko to, co mówi guru A.L.

    Kolega wlasnie awansowal do KF. Przypominam, ze zgodnie z moja
    polityka, do KF sie idzie gdzy zamiast dyskutowac o tym o czym pisze
    merytorycznie dyskutuje sie o chechach mojego charakteru

    A.L.

  • 29. Data: 2012-02-18 15:55:41
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sat, 18 Feb 2012 09:46:22 +0000, Andrzej Jarzabek
    <a...@g...com> wrote:

    >Co to ma do rzeczy? Do programowania w parach nie zatrudnia się
    >dodatkowych ludzi.

    No to skad sie ich bierze? Zrzucani sa na spadochronach?...

    A.L.

  • 30. Data: 2012-02-18 15:56:48
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sat, 18 Feb 2012 09:59:45 +0100, szyk <s...@o...pl> wrote:

    >Jaki soft jest używany do takich testów i na jakim systemie operacyjnym
    >to śmiga?

    testy sa standardowe, pisane pod JUnits, soft do kontroli testow -
    jakis komercjalny, nie wiem dokladnie jaki bo to nie moja dzialka.
    Wszystko chodzi pod Windows na 20 serwerach

    A.L.