  • 81. Data: 2012-02-19 22:39:24
    Temat: Re: procedura tworzenia programów
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-02-19 23:34, M.M. pisze:

    > Ten przyklad. Tam sobie sprzataczka nigdy nie poradzi sama. Tutaj sobie
    > programista nigdy nie poradzi sam bo klient zrezygnuej ze zlecenia i
    > firma padnie. No chyba ze bedze pracowal hobbystycznie bez wyplaty.

    Ale to odpowiada 'posprzątaj dom w terminie'.
    Nie ma żadnych 'fizycznych' niemożliwości,
    które uniemożliwiają wykonanie jakiegoś typu
    zadań (a noszenie fortepianu takim jest).

    To, ze zespół jest w stanie zrobić coś szybciej niż
    jedna osoba jest oczywiste i nie trzeba tu jakiś
    teorii o programowaniu w parach;)

    pzdr
    bartekltg

  • 82. Data: 2012-02-19 22:49:31
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > zadań (a noszenie fortepianu takim jest).
    >
    > To, ze zespół jest w stanie zrobić coś szybciej niż
    > jedna osoba jest oczywiste i nie trzeba tu jakiś

    Zgodze sie ze przyklad byl lekko przesadzony, ale podtrzymuje ze
    ogolnie byl dobry. Para to nic innego jak dwuosobowy zespol -
    nigdy temu nie zaprzeczalem. A czy trzeba teorie czy nie, to
    nie wiem. Tak mi sie skojarzylo bo akurat w dwuosobowych
    zespolach czesto pracowalem i dla mnie to nic innego jak para.

  • 83. Data: 2012-02-19 22:59:39
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Sun, 19 Feb 2012 19:18:08 +0100, szyk napisal:

    > Co w tym dziwnego? Co prawda sam nie widziałem czegoś takiego, ale mogę
    > sobie wyobrazić, że jakiś "super-mistrz-zen" vel "starszy programista"
    > ma "do swojej dyspozycji" kilku "młodszych programistów" którzy
    > wyczesują dla niego różne trzeciorzędne tematy (np. przygotowanie
    > środowiska po instalacji systemu, albo oskrypcenie jakiejś czynności,
    > opracowanie wersji na inne systemy, robienie instalatorów, podczepianie
    > zewnętrznej biblioteki pod fasadę zdefiniowaną przez "mistrza"). Mi by
    > się to wydawało normalką tak jak w zakładach rzemieślniczych "mistrz" i
> [...]

    Z mojego doświadczenia wynika, że z jednej strony jest to bardzo dobry
    i często stosowany układ, a z drugiej przy tym samym wieku "mistrza" i
    "ucznia" troszeńkę przeszkadzają sprawy ambicjonalne, więc często nie
    nazywa się tego po imieniu, więc nie "ma do swojej dyspozycji". Szyk,
    trochę dyplomacji ;)

    Poza tym w każdej poważnej firmie musi być "zastępca
    > programisty" na okoliczność sytuacji życiowych (urlop, choroba,
    > odejście), bo inaczej co? Programista znika i firma stoi?

    Nie znam firmy, która miała by paść po odejściu jednego programisty,
    nie ma ludzi niezastąpionych. Urlopy, zwolnienia i odejścia zawsze
    się zdarzają.

    Edek

  • 84. Data: 2012-02-20 05:09:40
    Temat: Re: procedura tworzenia program�w
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sun, 19 Feb 2012 21:26:10 +0000 (UTC), M.M. napisał(a):

    > Andrzej Jarzabek <a...@g...com> napisaďż˝(a):

    > Mialem podobnie. Stracilem ze dwie doby na debugowanie i bledu nie
    > znalazlem. Napisalem na grupe dyskusyjna i mi w 10 minut ktos powiedzial
    > ze mam wersje kompilatora z bledami. Nigdy by mi do glowy nie przyszlo
    > ze w kompilatorach moga byc bledy.
    >
    > Pozdrawiam

    To sie nazywa Google programming.;)

  • 85. Data: 2012-02-20 05:35:44
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Mon, 20 Feb 2012 06:09:40 +0100, Jacek napisal:

    > To sie nazywa Google programming.;)

    To sie nazywa wiara w absolut, czyli kompilator ;)

    Edek

  • 86. Data: 2012-02-20 10:12:25
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>

    A. L. wrote:

    > [...] "ale ja bez watkow". Na pytanie "dlaczego" padaja rozne odpowiedzi.
    > [...] "to jest sposob na klopoty"

    A czy przypadkiem używanie wątków (tam gdzie nie jest to na prawdę
    niezbędne) nie jest proszeniem się o kłopoty?

  • 87. Data: 2012-02-20 11:12:25
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 lutego 2012, 11:12:25 UTC+1 użytkownik Wojciech Jaczewski
    napisał:

    > A czy przypadkiem używanie wątków (tam gdzie nie jest to na prawdę
    > niezbędne) nie jest proszeniem się o kłopoty?

    Raczej problem polega na tym, że przepytywani nie potrafiliby uzasadnić
    dlaczego. :)

    Tak BTW, to poza klasycznymi problemami współbieżności, na które natrafimy
    także przy pracy z procesami, jedyne niebezpieczeństwo jest w przypadku
    C/C++, gdzie jeden wątek może rozwalić pamięć innym wątkom.

    w.

  • 88. Data: 2012-02-20 11:24:07
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    W dniu niedziela, 19 lutego 2012, 22:26:10 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:
    > Nigdy by mi do glowy nie przyszlo ze w kompilatorach moga byc bledy.

    Równie dobrze można wierzyć w UFO lub Yeti - taki sam software jak inny.

    Polecam http://blog.regehr.org/, ten naukowiec m.in. testuje kompilatory
    programami losowymi (poprawnymi składniowo), w ciągu 2 lat jego zespół
    wykrył kilkaset błędów w gcc i llvm. Chociaż taki gcc jest pewnie odpalany
    miliony razy w ciągu miesiąca.

    Istnieje taki projekt compcert - kompilator podzbioru C formalnie
    weryfikujący przekład po optymalizacji, tzn. dowodzi, że optymalizacje,
    które zastosował nie zmieniły semantyki. AFAIR znaleziono już w nim
    kilkanaście błędów, ale to młody projekt.

    w.

  • 89. Data: 2012-02-20 13:28:37
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>

    Wojciech Muła wrote:

    > Raczej problem polega na tym, że przepytywani nie potrafiliby uzasadnić
    > dlaczego. :)

    Co wcale nie znaczy, że nie wiedzą. Jeśli są programistami, a nie
    wykładowcami, nie powinno to być problemem.
    Nawet głupie pomysły mogą być bardzo "mądre", dopóki się tylko o nich mówi,
    a nie zacznie się ich wcielać w życie. Odwrotna sytuacja też występuje - nie
    udaje się stworzyć pięknego uzasadnienia, a sam pomysł jest dobry.

    > Tak BTW, to poza klasycznymi problemami współbieżności, na które natrafimy
    > także przy pracy z procesami, jedyne niebezpieczeństwo jest w przypadku
    > C/C++, gdzie jeden wątek może rozwalić pamięć innym wątkom.

    Rzecz w tym, że nie zawsze trzeba w ogóle tę współbieżność realizować.
    Różnica pomiędzy programem na wątkach, a programem przepisanym na pałę na
    procesy nie jest duża. Natomiast jest duża różnica między programem
    operującym na wątkach, a programem operującym na zdarzeniach (np. w głównej
    pętli czekających na select/poll) i reagującym na wszystko w jednym wątku.
    Różnica oczywiście na korzyść tego drugiego, jeśli chodzi o możliwość
    przewidzenia wszystkich przypadków jakie mogą wystąpić podczas działania
    programu, a tym samym - czasu jego testowania/poprawiania.

  • 90. Data: 2012-02-20 13:30:00
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 20.02.2012 11:12, Wojciech Jaczewski pisze:

    > A czy przypadkiem używanie wątków (tam gdzie nie jest to na prawdę
    > niezbędne) nie jest proszeniem się o kłopoty?
    Abstrahując od niedouczonych programistów, którzy sobie z wątkami nie
    radzą (niestety bardzo częste) to jakie kłopoty są możliwe?

    Imo wątki nie dość, że zazwyczaj upraszczają zapis (bo zazwyczaj
    wymuszają model oparty o message passing) to jeszcze pozwalają na
    łatwiejsze zmiany.

    Michoo