  • 21. Data: 2010-10-12 09:16:06
    Temat: Re: procesory PC
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 12.10.2010 09:12, schrieb Artur M. Piwko:
    > In the darkest hour on Mon, 11 Oct 2010 08:36:57 -0700 (PDT),
    > ptoki<s...@g...com> screamed:
    >
    > Chyba nie wiesz, jak zbudowany jest procesor. Co innego gdy 90% czasu
    > CPU śpi, a co innego gdy jego 90% nic nie robi.

    Moim studentom wpajałem różnicę między: "procesor nic nie robi" i
    "procesor robi nic".

    Waldek

  • 22. Data: 2010-10-12 09:16:20
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 12.10.2010 11:16, Waldemar Krzok pisze:
    > Moim studentom wpajałem różnicę między: "procesor nic nie robi"
    C2/C3/...?
    > "procesor robi nic".
    nop?

    Michoo

  • 23. Data: 2010-10-12 09:21:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > Moim studentom wpajałem różnicę między: "procesor nic nie robi"
    > i "procesor robi nic".

    A czy studenci posiedli też wiedzę, co procesor potrafi robić na
    litery inne niż "n"?

    Jarek

    --
    -- A gdzież są kambuzele? Gdzie moje murkwie ulubione? Gdzie pćmy łagodne?!

  • 24. Data: 2010-10-12 09:36:08
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    ale może Ktoś napisze coś o przyszłości, co szykują nam producenci?
    może Ktoś pracuje w branży i coś wie?

  • 25. Data: 2010-10-12 09:39:46
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    > -- A gdzież są kambuzele? Gdzie moje murkwie ulubione? Gdzie pćmy
    > łagodne?!
    Niestety, Klapaucjuszu, murkwi juz nie będzie....

  • 26. Data: 2010-10-12 10:03:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Andrzej napisał:

    > Niestety, Klapaucjuszu, murkwi juz nie będzie....

    -- Bez nich życie mi niemiłe.

    --
    Jarek

  • 27. Data: 2010-10-12 10:26:41
    Od: "zapinio" <i...@z...pl>

    A może ktoś poda jakiś sensowny powód dalszego zwiększania prędkości
    obliczeń ?
    Ja oczywiście wiem, że pod każdą strzechą drzemią i marzą o zajmowaniu się
    astrofizyką albo modelowaniem DNA, ale...

  • 28. Data: 2010-10-12 11:11:48
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    >A może ktoś poda jakiś sensowny powód dalszego zwiększania prędkości
    >obliczeń ?

    prosty, nowy Windows [R]

  • 29. Data: 2010-10-12 13:24:47
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 12 Paź, 11:36, "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>
    wrote:
    > ale może Ktoś napisze coś o przyszłości, co szykują nam producenci?
    > może Ktoś pracuje w branży i coś wie?

    Co prawda nie jestem z branzy ale sadze ze przyszlosc w najblizszych
    10 latach jest dosyc jasna.
    Zwiekszanie ilosci procesorow i pamieci.
    Wieksze ekrany i wiecej grafiki (pewnie pod strzecha pojawi sie
    raytracing zamiast tekstur).
    No i odejscie od skomplikowanych GUI na korzysc prostych ale
    skutecznych GUI czy innych interfejsow obslugowych.
    Taki ipad jest tego lekkim objawieniem. Czekam na to od czasow palmos-
    a gdzie usability bylo kilkakrotnie wyzsze od jakiejkolwiek
    konkurencji.

    No i sadze ze pojawi sie lekki podzial na urzadzenia dedykowane
    konkretnym celom ale integrujace sie gladko w jakims wiekszym "czyms".
    W rodzaju, okulary z rejestratorem, dyktafon eksportujacy notatki
    do .txt, nawigacja na zawolanie w okularze czy w pda i wszystko to
    spiete interfejsem gdzie sie robi konkretne akcje bez multum klikania.
    W samym PC zmieni sie niewiele. Klawiatury raczej dlugo z nami
    pozostana podobnie myszki. Ekrany dotykowe dlugo beda nieergonomiczne
    w polaczeniu z aktualnymi GUI i filozofia pisania oprogramowania.

    A grafika powoli sie wysyci tak jak wysycily sie karty dzwiekowe
    jakies 10 lat temu.

  • 30. Data: 2010-10-12 14:50:39
    Od: "Miron (Asha) Kitkowsk" <a...@w...wp.mxx.wp.pl>

    zapinio wrote:

> [...]
    > Ja oczywiście wiem, że pod każdą strzechą drzemią i marzą o zajmowaniu się
    > astrofizyką albo modelowaniem DNA, ale...

    +2D rozdzielczość podana kiedys przez SGI jeden trójkąt na jeden punkt
    obrazu (do tego oswietlenie, aliasing itp)
    +3D właściwie to nawet do końca teorii nie ma
    +troszke większe monitory, np. takie dookólne
    +kryptografia

    --
    Na wszystko nie można odpowiadać "tak"