  • 11. Data: 2014-08-03 11:56:31
    Temat: Re: programowanie coraz trudniejsze
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 02.08.2014 20:41, Marek Borowski wrote:

    > Ale z jednym ma troche racji i dotyczy to nie tylko programowania.
    > Sa ludzie ktorych interesuja detale, zadaja sobie pytania dlaczego,
    > poco. A sa tacy ktorych interesuje wylacznie jak i za ile. Niestety w
    > kapitalizmie Ci drudzy dzieki google i szybkich iteracjach radza
    > sobie nadzwyczaj dobrze. A gleboka wiedza w tlumie zanika.

    Coś jednak musi wiedzieć, aby wiedzieć, w jakim kierunku googlać.
    Widzę po sobie. Potrafię znaleźć bardzo dużo rzeczy, ale głownie
    dzięki temu, że gdzieś coś kiedyś o tym słyszałem, choćby
    o ogólniejszej teorii która wydaje się związana. Po "objawach"
    też sporo znajdziesz, ale raczej najprostsze rzeczy.

    To ogromne przeoczenie koncepcji 'uczmy umiejętności, nie wiedzy'.
    Szukać można na granicy swojej wiedzy, taki ekspert od wyszukiwania
    ma małą objętość tej wiedzy, więc i granica jest niezbyt długa.

    pzdr
    bartekltg

  • 12. Data: 2014-08-03 14:39:08
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 3 sierpnia 2014 11:56:31 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:

> [...]
    >
    > Szukać można na granicy swojej wiedzy, taki ekspert od wyszukiwania
    >
    > ma małą objętość tej wiedzy, więc i granica jest niezbyt długa.

    no to jest prawda, wiedza sie wlasciwie na dwa rodzaje, ta o ktorej sie slyszało i ta
    ktora sie z bliska zna/robiło (o raz na taka o ktorej sie wogole nie slyszalo - ta
    ostatnia najciekawsza)
    - dlatego tez mz za pranie mozgow mega odpowiadają media ktore moglyby naprawde
    transmitowac tyle ciekawej wiedzy a duszą ludzi chałą

  • 13. Data: 2014-08-03 14:48:24
    Od: firr <p...@g...com>

    ta zaslyszeniowa jest moze nawet wazniejsza o tyle ze jest "tania" stosunek
    'korzysci' z niej wynikajacych do wysilku jai potrzebaby ja zdobyc jest bardzo dobry,
    ta 'surowa' jest z kolei o wiele bardziej "droga",
    wymaga wiecej pracy - dobra chyba czas skoczyc sie poplażować ;/

  • 14. Data: 2014-08-04 01:16:56
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Sat, 02 Aug 2014 20:41:14 +0200 po głębokim namyśle Marek Borowski
    rzekł:

> [...]
    > kapitalizmie Ci drudzy dzieki google i szybkich iteracjach radza sobie
    > nadzwyczaj dobrze. A gleboka wiedza w tlumie zanika.

    Może w tłumie tak, ja chyba mam szczęście do porządnych projektów.
    Co prawda w pisaniu kodu "tak jak trzeba" nie widzę jakiejś
    większej głębi, nawet nudnie się robi gdy wszystko jest ok.

    Nie wiem też jak "detale" mają się do "po co" - detale są
    detalami, ogólne pojęcie o tym co się robi, po co i dlaczego
    wymaga odrobiny dystansu, jak się taki łepek zapętli w jakimś
    kawałku kodu i kawałku idei to się zamęczy dopóki nie skończy,
    a potem ktoś chrząknie znacząco i spyta czy to w ogóle ma sens,
    bo ... - a tydzień czy dwa minęły jak nie miesiąc.

    Widzę, że iteracje już przejęły rolę chłopca do bicia. Nie
    ma na co zrzucić, zwala się na Agile. Czas na nową metodologię.

    --
    Edek

  • 15. Data: 2014-08-06 12:10:26
    Od: firr <p...@g...com>

    > Szukać można na granicy swojej wiedzy, taki ekspert od wyszukiwania
    >
    > ma małą objętość tej wiedzy, więc i granica jest niezbyt długa.

    to jest wlasnie dosyc wazny temat, np dla mnie problemem jest to ze ta wiedza
    programistyczna nie mz żadnej 'mapy' - popularne tematy sa oklepywane przez wiekszosc
    osob i mw wiadomo co do tego sie zalicza (pare jezyków i pare glownych (dosyc duzych)
    temetow) - ale te popularne tematy to nie jest jest bynajmniej cala wiedza
    programistyczna, jedynie jej jakis fragment (ciezko nawet stwierdzic jak duzy); Za to
    ciezko sie zorientowac jak sie orientowac w tych mniej popularnych tematach -
    tymsamym spora czesc wiedzy lezy odlogiem a wlasnie bym cos poczytal

  • 16. Data: 2014-08-06 13:35:59
    Od: firr <p...@g...com>

    ps mialem nie odpowiadac ale ta uwaga byla akurat dosyc inteligentna ;\ (czyli
    czasem mozna ;\ ) sorkki jednak jesli w przyszlosci nie bede odpowiadac na rozne
    posty (i je po prostu ignorowac) bo jak mowilem nie mam tyle czasu i o ile jestem w
    stanie popisac na merytoryczne techniczne tematy (o ile z minimalnym sensem) to na
    inne glupawki i bzdury absolutnie nie mam czasu

  • 17. Data: 2014-08-07 19:16:57
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Wed, 06 Aug 2014 03:10:26 -0700 po głębokim namyśle firr rzekł:

> [...]
    > zorientowac jak sie orientowac w tych mniej popularnych tematach -
    > tymsamym spora czesc wiedzy lezy odlogiem a wlasnie bym cos poczytal

    Skoro mówiłeś też o tym, że można być swoim nauczycielem, czasami
    można nie szukać na granicach ale w obrębie tego, co się zna.

    Na przykład zadając pytania "dlaczego?" "dlaczego tak?", co się
    za tym kryje, z czego to wynika, wyobrazić sobie inne podejście
    żeby znaleźć odpowiedź dlaczego jednak nie albo może że jednak warto.

    Często jest tak, że znajdując rozwiązanie na dany problem wie się
    już "jak się to robi". Ale tak naprawdę wie się, że tak się da, a
    to tylko pierwsze podejście do tematu, często kiepskie. Taka prowizorka
    w sumie, jeżeli się utrwali, wchodzi w nawyk i funkcjonuje jako coś
    oczywistego, pomimo najczęściej wielu wad i braku zrozumienia
    tak naprawdę o co chodzi - ludzie mają tendencję do unikania
    problemów i wysiłku, więc lepiej wiedzieć coś źle niż zastanowić
    się i przyznać, że się myliło.

    Podobnie jest z wieloma widzimisię, czy przywiązaniami do pewnych
    rozwiązań, które już się zna, a dopiero gdy otworzy się na alternatywy
    można ocenić, które faktycznie jest więcej warte.

    --
    Edek