  • 1. Data: 2020-12-30 16:17:47
    Temat: Przyjmę/wymienię stare sprzęty/przełączniki/potencjometry
    Od: "Jacek R." <j...@w...pl>

    Witam grupowiczów,
    jako że mam małego 18 miesięcznego syna, który wręcz uwielbia
    bawić się moimi zabawkami (zasilacz z enkoderami/oscyloskop analogowy)
    poszukuję z demontażu przełączników obrotowych, potencjometrów
    obrotowych większej mocy oraz suwakowych, przycisków, kontrolek
    analogowych wskaźników tablicowych, programatorów itp.
    Żeby stworzyć małemu zabawkę, tablicę z takim osprzętem.

    Kilka lat temu bez problemu można było takie rupiecie znaleźć z wystawki
    lub na pobliskim złomowisku.

    Obecnie nie spotykam już takich rupieci.

    Jeśli komuś chciało by się zajrzeć na strych/piwnicę/rupieciarnię
    i podzielić się takimi częściami lub całymi szrotami
    (mogą być niekompletne, niesprawne) to z chęcią opłacę paczkę inposta
    lub kuriera i dorzucę na sześciopaka/0,5l płynu do dezynfekcji :)

    j...@w...pl

    --
    pzdr, j.r.

  • 2. Data: 2020-12-30 17:39:33
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:rsi5mr$hp1$1$jacekrut@news.chmurka.net>
    user Jacek R. pisze tak:

> [...]
    > przycisków, kontrolek analogowych wskaźników tablicowych,
    > programatorów itp. Żeby stworzyć małemu zabawkę, tablicę z takim

    To jest niebezpieczna zabawa dla chłopaka. Może nabrać zdolności
    manualnych, umieć naprawiać rzeczy, może nawet zostać inżynierem.
    Stanie się małomównym, nieśmiałym introwertykiem z wielką wyobraźnią.
    Łatwy łupem i pachołkiem samców alfa.

    W dzisiejszych czasach trzeba dziecko uczyć od maleńkości jak
    orginalnie bekać na youtube, żebrać o patronite, robić pranki,
    kompromitować konkurencję, zdobywać przywódzwo w stadzie,
    szczerzyć ząbki i jak tokować przed samicami.

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 3. Data: 2020-12-30 22:12:34
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 30.12.2020 o 16:17, Jacek R. pisze:
> [...]
    > (mogą być niekompletne, niesprawne) to z chęcią opłacę paczkę inposta
    > lub kuriera i dorzucę na sześciopaka/0,5l płynu do dezynfekcji :)

    ja swojemu dziecku zrobiłem taką zabawkę, która miała wiele diodek,
    gniazda chinch, przełączniki, silniczek buzer. wkładając odpowiednio
    przygotowane wtyki chinch, zaświecał diody, uruchamiał silniczek,
    piszczek. wszystko na desce, idioto odporne i bezpieczne.

    ToMasz

  • 4. Data: 2020-12-30 23:51:49
    Od: "Jacek R." <j...@w...pl>

    W dniu 30.12.2020 o 17:39, PiteR pisze:
> [...]
    > kompromitować konkurencję, zdobywać przywódzwo w stadzie,
    > szczerzyć ząbki i jak tokować przed samicami.

    Szczerze to nawet nie jest dla mnie zabawny komentarz.
    Mały już umie wybierać bajki na youtube itp.
    Ale to nie jest szczyt moich marzeń..

    Gdy ja byłem dzieckiem to nie było komu zapewnić mi takich zabawek.
    Gdy miałem około 3 lata dostałem pierwszy zestaw mały konstruktor
    czy coś podobnego od przyjaciół ze wschodu tzn z bazarku:
    zestaw blaszek, osiek z kołami, kółek na paski gumowe itp.
    Podobny do tego:
    https://img.joemonster.org/i/2019/08/f83b69e93a13034
    6ed47bcbd7e48452b-20190830211645.jpg

    Bez umiejętności czytania polskiego czy rosyjskiego tekstu złożyłem w
    kilka dni cały zestaw z książki: samochód, betoniarka, taczka itp.

    Za jakiś czas dostałem zestaw elementów na pilśni ze sprężynkami
    ponumerowanymi i książką do tego gdzie schemat zawierał
    numerki tych sprężynek. To chyba w jedna dobę ogarnołem.

    Kilka lat później dostałem w spadku zestaw książek
    "elektronika łatwiejsza niż przypuszczasz" i wtedy zrozumiałem
    wiele rzeczy, których ojciec ani nikt w okolicy mi jako około 10 latkowi
    nie był w stanie wyjaśnić.
    Na zajęciach praktyczno-technicznych i na fizyce w podstawówce
    to ja tłumaczyłem pani i klasie o co chodzi z łączeniem
    diod w mostek czy obwody z rezystorami i kondensatorami rysowałem.

    Dziś wszystko można znaleźć w sieci ale dla niespełna dwulatka
    potrzeba coś co można manualnie dotknąć, przełączyć a nie
    oglądać.

    Jeśli nikt się nie znajdzie co podrzuci mi gratów to będę szukał
    po złomowiskach, na allegro i olx do skutku...

    Wiem co chcę pokazać dziecku i nie mam na myśli tableta czy
    smartfona tylko: potencjometry, włączniki, wskaźniki itp.

    Obecnie męczy pierwszy zestaw mechaniczny ze śrubami
    przygotowany przeze mnie:
    https://obrazki.elektroda.pl/3683177900_1609368334.j
    pg
    https://obrazki.elektroda.pl/2581928800_1609368357.j
    pg

    a chcę jeszcze dać mu coś elektryczno-elektroniczne...
    --
    pzdr, j.r.

  • 5. Data: 2020-12-31 01:54:48
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:rsj0a6$6l6$1$jacekrut@news.chmurka.net>
    user Jacek R. pisze tak:

    > Jeśli nikt się nie znajdzie co podrzuci mi gratów to będę szukał
    > po złomowiskach, na allegro i olx do skutku...
    >
    > a chcę jeszcze dać mu coś elektryczno-elektroniczne...

    Mówiąc poważnie to chyba jest za mały na dotykanie i oblizywanie
    różnych elementów z kurzem pamiętającym Bismarcka. Na złomie może
    być azbest, oleje, ołow, bizmut czy tam beryl nie pamiętam. Musiałbyś
    to dokładnie wypłukać pod prysznicem.

    kurcze to dopiero dwulatek

> [...]
    > czy coś podobnego od przyjaciół ze wschodu tzn z bazarku:
    > zestaw blaszek, osiek z kołami, kółek na paski gumowe itp.

    Też się tym bawiłem. Teraz w pracy montuję podobne rzeczy.
    Wywołuje to na mojej twarzy uśmieszek ;>
    "Ale za to mi płacą, i to płacą dobrze"

    Mój ojciec bawił się fajerką ale czy nasze dzieci też muszą?

    --
    Piter

  • 6. Data: 2020-12-31 10:06:27
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 30.12.2020 23:51, Jacek R. wrote:

    > Szczerze to nawet nie jest dla mnie zabawny komentarz.

    Bo on tak dobrze podsumowuje kierunki rozwoju ,,kultury
    postmodernistycznego Zachodu" oraz wartości i priorytety, że po chwili
    zastanowienia aż nie jest zabawny.

    Wyrazy uznania i życzenia wytrwałości w płynięciu ,,pod prąd głównego nurtu"!

  • 7. Data: 2020-12-31 10:55:47
    Od: collie <c...@v...pl>

    W środę, 30.12.2020 o 17:39, PiteR napisał:

> [...]
    > manualnych, umieć naprawiać rzeczy, może nawet zostać inżynierem.
    > Stanie się małomównym, nieśmiałym introwertykiem z wielką wyobraźnią.

    Może także pośród tych śmieci wyrosnąć z niego męska szowinistyczna
    świnia. A trynd jest taki, by płeć dziecko wybrało sobie kiedyś samo,
    spośród LGBTQWERTY. Zatem wincy Barbie z powyłamywanymi nogami, wincy
    Pony bez ogony, wincy misiów z oczko mu się odlepiło temu misiu! Miast
    potencjometrów, za przeproszeniem.

  • 8. Data: 2020-12-31 13:21:12
    Od: "Jacek R." <j...@w...pl>

    W dniu 31.12.2020 o 01:54, PiteR pisze:
> [...]
    > różnych elementów z kurzem pamiętającym Bismarcka. Na złomie może
    > być azbest, oleje, ołow, bizmut czy tam beryl nie pamiętam. Musiałbyś

    Nie dam mu nic co się łuszczy, kruszy czy łamie.
    Wszystko co zdobyte myję w czystym izopropanolu, chyba że
    czymś mocno umazane lub tłuste to gorąca woda ok 90 stopni i kąpiel
    karcherem na świeżym powietrzu.
    Tłuszcze i wszelkie podobne mazidła schodzą w mig.
    Jeśli schodzi farba czy napisy to trudno, wtedy albo zmywam albo ścieram
    resztę do żywego materiału i po sprawie.

    Nie podziewam się zatruć metalami ciężkimi po takim myciu.
    Rtęciowych elementów też nie dam żeby stłukł...

    Ps. Widzę że głównie ludzie martwią się żeby mały czegoś się
    nie nauczył lub nie zatruł ale oferty pomocy nie uświadczyłem...
    Trudno i tutaj już tylko narzekać ludzie potrafią i dyskutować
    o przodkach i dupie Marynie...

    --
    pzdr, j.r.

  • 9. Data: 2020-12-31 13:51:31
    Od: collie <c...@v...pl>

    W czwartek, 31.12.2020 o 13:21, Jacek R. napisał:

    > o przodkach i dupie Marynie...

    O dupie Maryni.

    --
    Ucz, ucz się polskiego, na łatwe i na trudne dni.

  • 10. Data: 2020-12-31 13:51:49
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1092e77nga4zc$.614niumihzee.dlg@40tude.net>
    user collie pisze tak:

    > A trynd jest taki, by płeć dziecko wybrało sobie kiedyś samo

    Nie mieszajmy tu płci z szybkością i łatwością zarabiania pieniędzy
    w dorosłym życiu gdzie majsterkowanie może się znudzić a potrzeby
    wzrosnąć np choroba dziecka.

    --
    Piter